Senast tagna bilden del VI

10486666_10152545100643666_5610356081677303818_n.jpg


Vi hade med oss "lite" slaktrester och ben hem från jobbet idag...
 
Fosterhunden Ohi (betyder förflutet på finska) kommer superbra ihop med min hund Ilo. Dom är så kära. Hon är en helt underbar hund, jag är helt förundrad, hon passar mig som handen i handsken hon är mjuk och följsam, snabblärd som en bc utan att vara besatt, studsar som en flat eller en pudel då hon leker, och är lugn och anpassningsbar. Det kommer vara omöjligt att skicka vidare henne till nästa hem. Var det ingen som vågade sig på en gissning på ålder och raser?
img_2503_54340c6be087c3208f607d5a.jpg
img_2592_54340ceeddf2b3380bc8a0e9.jpg

Ohi var ju himla tjusig. :love:
 
Så stolt! Jag lyckades! Med mitt BoT t'äcke som mall och så halskrage och lite andra detaljer så som hur jag fäste bandet mellan frambenen så benen får full rörelsefrihet med inspiration från ett tjeckiskt företag som syr b la vinthundstäcken så är det äntligen klart tilll en kostnad av 99 kr för pläden! Måste dock köpa kantband och sy på för kanterna vill krulla sig.



Nu ska jag göra det tråkiga arbetet med Melvin täcke som blir grått med vita stjärnor. Usch för att nåla...
 
Så stolt! Jag lyckades! Med mitt BoT t'äcke som mall och så halskrage och lite andra detaljer så som hur jag fäste bandet mellan frambenen så benen får full rörelsefrihet med inspiration från ett tjeckiskt företag som syr b la vinthundstäcken så är det äntligen klart tilll en kostnad av 99 kr för pläden! Måste dock köpa kantband och sy på för kanterna vill krulla sig.



Nu ska jag göra det tråkiga arbetet med Melvin täcke som blir grått med vita stjärnor. Usch för att nåla...
W0w vad fint! Syr till andra med? *hint*
 
W0w vad fint! Syr till andra med? *hint*

Tyvärr inte. Dels har jag inte platsen ( syr på vårt köksbord ) är inte så skicklig så det tål att synas i sömmarna och så är jag redigt trött efter detta och ska sy ett till vår andra hund oxå, pust. Men jag vet många som syr! Kolla in det tjeckiska företaget annars som som syr till vinthundar de kan även måttsy och är inte dyrare än hurrta eller Bot här i sverige =)
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 391
Senast: cili
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
30
· Visningar
1 303
Senast: sasmal
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: Myrten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp