Senast tagna bilden del VI

kl

Siri :)

15530_1412441497.jpg


92244_1412441505.jpg
 
Är så otroligt stolt över min klle idag! Det tog honom 5-6 år att mogna men OJ så mycket vi fått tillbaka för alla gråa hår och alla tårar, besvikelse och jobb vi lagt ner på honom ( ja mest jag ). Allt från kostomläggning där vi äntligen för ett år sedan hittade ett fungerande koncept som äntligen fått vår hund frisk och därmed utan stress! Hunden som inte kunde slappna av ens inne när vi köpte honom, inte hade någon impulskontroll och absolut ingen avknapp! Idag agerade han terapihund åt min väns 2 autistiska pojkar! Han hade aldrig varit i deras lägenhet och barnen har aldrig träffat honom, ngn hund mer än på avstånd förutom en lite som hoppade på en av dem och skrämde dem, och de har aldrig haft en hund i sin lägenhet!

Melvin tog kontakt och bad om vägledning men fick ingen. Jag ville han skulle vara hund bara! Han undersökte hela lägenheten nyfiket och var sedan hos mig vid golvet. Gick omkring ibland men gick inte EN ENDA gång fram till pojkarna och råkade han komma för nära så pojkarna backade eller tog upp händerna så backade han bort från dem genast! Det trodde jag faktiskt inte om honom! Jag trodde han skulle hälsa och fjäska! Pojken vågade sedan ta på hans intressanta viftande svans och Melvin bara stod blickstilla!

Efter detta var vi hemma 30 min bara och gick sedan p en promenad med 6 whippettikar varav en var i höglöp och vek ut sig helt otroligt oemotståndligt! Visst mina är kastrerade men de säger inte nej när de blir inbjudna!! Melvin lyssnade på varje tillsägelse och när sedan hälsningsuppståndelsen lagt sig och vi började gå med lösa hundar struntade han i henne total!

 
Är så otroligt stolt över min kille idag! Det tog honom 5-6 år att mogna men OJ så mycket vi fått tillbaka för alla gråa hår och alla tårar, besvikelse och jobb vi lagt ner på honom ( ja mest jag ). Allt från kostomläggning där vi äntligen för ett år sedan hittade ett fungerande koncept som äntligen fått vår hund frisk och därmed utan stress! Hunden som inte kunde slappna av ens inne när vi köpte honom, inte hade någon impulskontroll och absolut ingen avknapp! Idag agerade han terapihund åt min väns 2 pojkar med autism, utvecklingsstörning och adhd! Han hade aldrig varit i deras lägenhet och barnen har aldrig träffat honom, ngn hund mer än på avstånd förutom en lite som hoppade på en av dem och skrämde dem, och de har aldrig haft en hund i sin lägenhet!

Melvin tog kontakt och bad om vägledning men fick ingen. Jag ville han skulle vara hund bara! Han undersökte hela lägenheten nyfiket och var sedan hos mig vid golvet. Gick omkring ibland men gick inte EN ENDA gång fram till pojkarna och råkade han komma för nära så pojkarna backade eller tog upp händerna så backade han bort från dem genast! Det trodde jag faktiskt inte om honom! Jag trodde han skulle hälsa och fjäska! Pojken vågade sedan ta på hans intressanta viftande svans och Melvin bara stod blickstilla!

Efter detta var vi hemma 30 min bara och gick sedan p en promenad med 6 whippettikar varav en var i höglöp och vek ut sig helt otroligt oemotståndligt! Visst mina är kastrerade men de säger inte nej när de blir inbjudna!! Melvin lyssnade på varje tillsägelse och när sedan hälsningsuppståndelsen lagt sig och vi började gå med lösa hundar struntade han i henne total!

 
Morgontitt genom fönstret utanför ytterdörren:
10666143_838289862901390_1747072505_n.jpg


Och när vi senare på dagen var på äventyr i nytt område hittade jag en gräsmatta som kändes ok att släppa på. Då togs den här bilden:
891512_743528745683406_1761975768_n.jpg
 
Bor i ungern och pluggar till veterinär. Det finns en organisation som heter fapf här som hjälper utsatta hundar. Jag fostrar en tik nu. Hennes förra "ägare" ägare försökte döda henne genom att hänga henne i kopplet, hon har bott på gatan och sen hos gypsys. Hon är lite undernärd och saknar muskler helt. När vi hämtade henne låg hon helt apatisk i buren och brydde sig inte om omgivningen. De andra fosterhundarna gnällde och skällde. Hon gick inte en meter utan låg helt hjälplös på backen, när jag lyfte upp henne för att ta hem henne hängde hon som en säck i famnen. När vi släppte ned henne la hon sig platt på backen. Kröp längs väggen in i ett hörn och sov där i ett dygn utan att gå på toa. Nu är han vaknat till liv men är fortfarande väldigt osäker. Hon går på promenader och har börjat leka lite, hon har blivit helt dödskär i min hund och får mycket hjälp och trygghet av honom då vi går på promenader.

Hon är väldigt gänglig och valpig i kroppen, och har även ett valpigt beteende. Hur gammal skulle ni gissa att hon är bara utifrån bilderna? Vad gissar ni på för raser? Jag tror att hon är just under året, och att hon har åtminstone BC i sig.
img_2364_543113792a6b227001293506.jpg
img_2386_5431138eddf2b35b57f583aa.jpg
img_2427_5431140b2a6b2250e018fce6.jpg
img_2433_54311435ddf2b3648358c141.jpg
img_2452_54311457e087c37952d9110d.jpg
 
Aj stackars Ivan:(

Ja!
Och stackars Ivans matte som är så hormonell och känslig för tillfället att hon börjar grina när hon tänker på hur jobbigt och påfrestande det är för Ivan att vara hos veterinären. Han blir så stressad och rädd att han blockeras helt och det går knappt att undersöka honom utan sedering. Det måste verkligen vara fruktansvärt för honom, och det spelar ingen roll om vi är där och miljötränar eller om han får tid på sig eller mutor eller vad vi än har försökt. Mitt lilla, lilla russin :(

Billy däremot, som är trygg och kool och ytterst hanterbar har bara varit sjuk och behövt åka till veterinären en enda gång utöver vaccinationerna... Så typiskt!
 
Fosterhunden Ohi (betyder förflutet på finska) kommer superbra ihop med min hund Ilo. Dom är så kära. Hon är en helt underbar hund, jag är helt förundrad, hon passar mig som handen i handsken hon är mjuk och följsam, snabblärd som en bc utan att vara besatt, studsar som en flat eller en pudel då hon leker, och är lugn och anpassningsbar. Det kommer vara omöjligt att skicka vidare henne till nästa hem. Var det ingen som vågade sig på en gissning på ålder och raser?
img_2503_54340c6be087c3208f607d5a.jpg
img_2538_54340c889606ee232aa2cf13.jpg
img_2541_54340ca1ddf2b31762ae8894.jpg
img_2592_54340ceeddf2b3380bc8a0e9.jpg
img_2659_54340d29e087c35cca430ab7.jpg
img_2660_54340d382a6b2250e01958d5.jpg
img_2665_54340d48ddf2b36a9467276a.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 391
Senast: cili
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
30
· Visningar
1 502
Senast: sasmal
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Myrten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 603
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp