Sharpei -erfarenheter?

@russinbulle har väl fött upp shar pei om jag inte minns helt fel.
Har haft 4 shar-pei och bara fött upp en kull av rasen. Alla mina var väldigt sociala med både folk och hundar, men hälsan bedrövlig. Den jag trodde var frisk och fin insjuknade i shar-peifeber långt efter debutåldern och hann få en kull först. 2 av 4 valpar fick shar-peifeber. Min äldsta blev 7,5 år. Bytte helt ras efter den sista. Älskar rasen i sig och mentaliteten (på dom jag hade och avkommorna, helt fantastiskt trevliga hundar), men kommer aldrig mer skaffa en.
 
Det finnz väl ingen normal hundmännizka zom tar hund från hon i Lyreztad, hon är ju en riktig scammer emellanåt

Nej det tycker jag verkligen inte. Däremot är det väldigt mycket drama och mycket snack på sociala medier. Hen är inte direkt sympatisk när hen pratar med människor men med djur är hen fantastiskt och hen gör sitt yttersta. Det är rätt många hundar hon hjälpt från redig misär tyvärr. Tror dock det blivit lite väl mycket för hen det sista nu.

Vet flera i området här som både tagit hjälp av hen med omplacering samt även skaffat hund från hen och blivit kanonbra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 820
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 437
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 599
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 559
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp