Shop to you drop, del 4

Finns det någon rolig hundaffär i Uppsala eller Uppsalatrakten? Ska dit och vill ju inte missa något

Eller annat där som är roligt med hund :)
 
Finns det någon rolig hundaffär i Uppsala eller Uppsalatrakten? Ska dit och vill ju inte missa något

Eller annat där som är roligt med hund :)

Jag tycker utbudet är ganska tråkigt här tyvärr. Det är lite av Arken Zoo-land med tre butiker så det är nog svårt för andra att hävda sig. Det finns några mindre butiker dock men jag har aldrig varit i mer än en av dem (för något år sedan) och där var inte särskilt bra utbud.
 
Ebrahs nya biabädd är här. Den som hon ska ha hemma. Den är liiiiten.
Alltså. Jag mätte förra bädden, tog den bia som var närmast i storlek.. och alltså, den känns som om den är för en plutthund. Kanske whippet eller något. Hon får visserligen plats i den, antar jag, men det känns dumt ändå :meh:
 
Ebrahs nya biabädd är här. Den som hon ska ha hemma. Den är liiiiten.
Alltså. Jag mätte förra bädden, tog den bia som var närmast i storlek.. och alltså, den känns som om den är för en plutthund. Kanske whippet eller något. Hon får visserligen plats i den, antar jag, men det känns dumt ändå :meh:
Vilken storlek köpte du?

Hööks har rea nu... men inte på Bia :cautious:
 
Vet inte varför jag inte får till det.... testar igen (men lägger även in länkarna till bilderna):

Sålt:
2285_medium-badkar.jpg

https://www.4dogs.se/pub_images/large/2285_medium-badkar.jpg

Köpt:
BB-LARGE-ROSA_ny.jpg

https://www.4dogs.se/pub_images/large/BB-LARGE-ROSA_ny.jpg
:love:
Hade velat ha ett sånt då vovve lär behöva bada rätt ofta men det finns exakt noll plats för det i mitt lilla hus, numera får jag ont i ryggen bara av tanken på att bada honom och då är han ändå jätteduktig och härjar inte runt eller nåt
 
Någon med erfarenhet och åsikter om löpband för hund? Provade Dog Runner igår på mässan och gillade vad jag såg av hur Breeze fick jobba på den. Har även tittat på Petrun, men bara på video. Dog Runner är 20 000 + frakt (1 000, tydligen) och Petrun på ca 16500 + frakt (gissar att det blir runt 1 000 där också). Det är ju en rejäl investering, men tror det skulle vara riktigt bra för Breeze. Simning varannan vecka räcker inte.
 
Någon med erfarenhet och åsikter om löpband för hund? Provade Dog Runner igår på mässan och gillade vad jag såg av hur Breeze fick jobba på den. Har även tittat på Petrun, men bara på video. Dog Runner är 20 000 + frakt (1 000, tydligen) och Petrun på ca 16500 + frakt (gissar att det blir runt 1 000 där också). Det är ju en rejäl investering, men tror det skulle vara riktigt bra för Breeze. Simning varannan vecka räcker inte.

Jag köpte ett Dogrunner-löpband i somras, är suveränt nöjd och tycker investeringen var värd varje krona :up: . Använder det flera gånger i veckan för mina fem hundar nu under vinterperioden, ett suveränt komplement till vår andra träning :).
 
Jag köpte ett Dogrunner-löpband i somras, är suveränt nöjd och tycker investeringen var värd varje krona :up: . Använder det flera gånger i veckan för mina fem hundar nu under vinterperioden, ett suveränt komplement till vår andra träning :).

Tack! Vi har ju bara en hund just nu, men planerar att skaffa en till, och vi har svårt att få till bra fysträning eftersom vi inte har några bra, icke-asfalterade cykelvägar på lämpligt avstånd. Har ett elljusspår 5-10 minuter bort med bil, men varken matte eller husse är särskilt förtjusta i att springa, så där blir det som mest raska promenader.
 
Någon med erfarenhet och åsikter om löpband för hund? Provade Dog Runner igår på mässan och gillade vad jag såg av hur Breeze fick jobba på den. Har även tittat på Petrun, men bara på video. Dog Runner är 20 000 + frakt (1 000, tydligen) och Petrun på ca 16500 + frakt (gissar att det blir runt 1 000 där också). Det är ju en rejäl investering, men tror det skulle vara riktigt bra för Breeze. Simning varannan vecka räcker inte.
Jag har också ett Dogrunner och min vuxna hund älskar det, han hoppar upp på de så fort han hör att jag trycker på en knapp (det piper) och jobbar på det helt lös.
Värt varenda krona!
 
Vad ligger era hundar på när de är i bilen?


Beställde två av dom här, men som bäddar inomhus. Dom har en buster memoryfoam sedan innan men dom brukar för det mesta sova i vår säng. :laugh:
180274.jpg


Varsin typ badrumsmatta, sen en filt till tiken.
Inte bäddar och sånt, vill ha det lättstädat och enkelt,,ingen av dem gillar bäddar inne heller.
 
My dog i helgen. Utöver allt som var gratis köpte jag en madrass med handtag för 200 kr. Ett nättäcke från Back on Track för samma summa samt 11.3 kg Fodax för 90 kr och två små påsar med Acana för 20.
 
Jag är väldigt dålig på att få med mig smakprover hem från MyDog, blev bara ett presentkort från MUSH samt prov på deras ny kycklinggodis (som fick minst fyra tassar av Breeze). Fick dock en del handlat:

En till nätboll från JW, denna gång minsta storleken av den avlånga för att ha i ringen. Har sedan tidigare två small och två medium, plus en small med expander som jag vann från Jami Hundsport under december. Breeze är fullkomligt galen i dem, de slår till och med hans tidigare älsklingar, de aningen suspekt designade safe stix från Kong.

10 meters spårlina med handtag i biothane från Genuin Hundtjänst. Får visserligen gå allra längst ut med bara 10 meter, men det går ju när man har handtag.

Hundförarbälte från Helsitar. Går jämt i kjol och klänning på våren och sommaren, och då har man ju inte en enda ficka.

Sen var det nåt mer... Jo, just det. Slog till på en Dog Runner, så nu väntar jag med spänning. 2-3 veckor känns som en evighet!
 
Behöver seltips.
Har en Metizo som jag inte är helt nöjd med, modellen är bra. Men den är svår att ställa, då hon ibland behöver kofta på sig blir det ett aber. Den är dessutom lite stor runt bringan.
Hon har väldigt smal bringa, förhållandevis djup bröstkorg och smal midja.
Helst att den finns i lila!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 119
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 738
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 944
Senast: ylvalill
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp