Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är världens sämsta konsument nu för tiden. Jag har allt? Det finns ingenting jag behöver och går jag in i en butik kommer jag bara ut med mat eller godis. Jag borde i stället lägga lite energi på att sälja saker...

Meeeen det går ju alltid att köpa tävlingsstarter och privatlektioner för sina pengar, så det gör jag. ✌️

På söndag är det dessutom dags för utbildningen till balansbollsinstruktör som jag köpte för någon månad sedan. Kunskap är ju helt klart den allra bästa shoppingen.
 
Här är verkligen shop-stopp, förutom käk till hundarna då. Så då får jag lägga på lite extra där bara för att. Har egentligen tvärfullt i frysen, men imorgon hämtar jag lite kalvnackar, lammnackar, kycklingfötter, lite lammvom och vildand. Lite att varva med behövs :D
 
Här är verkligen shop-stopp, förutom käk till hundarna då. Så då får jag lägga på lite extra där bara för att. Har egentligen tvärfullt i frysen, men imorgon hämtar jag lite kalvnackar, lammnackar, kycklingfötter, lite lammvom och vildand. Lite att varva med behövs :D
:cry:Blir inget sånt numera sedan jag blivit beroende av färdtjänst.:cry: Numera är det Animail som gäller o kycklingdetaljer o diverse från mataffären.
 
:cry:Blir inget sånt numera sedan jag blivit beroende av färdtjänst.:cry: Numera är det Animail som gäller o kycklingdetaljer o diverse från mataffären.
Så tråkigt :(
Här fixar jag, men enbart för att ett litet företag (en uppfödare) kör ut i hela Östergötland och har stopp vid min ICA-affär var fjortonde dag om folk handlar tillräckligt mycket. Annars hade det varit kört även för mig. Nu kan jag ta en promenad dit med hundarna och sittvagnen (här snackar vi baglady haha) och klara av att hämta :)
 
Jag, som nyss deklarerade att jag inte behövde något, har varit på gekås :angel:

Köpte godis, tugg och tillskott. Ska prova plaque off, har jag tänkt. Det fanns både som pulver och något torrfoderaktigt. (Plockade också med fingertandborste. Det verkar som att jag plötsligt ska börja vårda de små hundtänderna?)

Jag köpte även snabba byxor som gravidmagen inte får plats i. Nästa vår, då jävlar :rofl:
 
Igår beställde jag lite nya dummies, ett par jaktdiskar och lite skott till apportkastaren :) 10% på dummies.se helgen ut, men en hel del var tyvärr slut.
Fick hem lite av Olewos morotspellets igår att ge som lite bukfylla, främst till Ladda, samt Grizzlys fiskolja. De har lite torra trampdynor, så jag tänkte se om det kan göra susen.
 
Om du kan tänka dig att tulla på längden har Biltema 185cm långa, med reflex :)
Mina favoritkoppel är från Biltema, gillar både de med och de utan reflex. Bra pris med :D
Tänkte ha olika färger och deras m reflex är väl bara svart? Annars har vi ett helt gäng av Biltemas retrieverkoppel, gillar dom skarpt!
 
Ni som har koll på allt:

Rakapparat/klippmaskin för hundpäls, typ terrierpäls. Sträv/slät men tät.
Vilken är bäst?
Pris är irrelevant.
 
Ni som har koll på allt:

Rakapparat/klippmaskin för hundpäls, typ terrierpäls. Sträv/slät men tät.
Vilken är bäst?
Pris är irrelevant.

Oster A5 helt klart. Den orkar alla pälsar och det finns en uppsjö med olika skär. Håller typ för alltid då den går att skicka in för lagning om det skulle behövas.
Finns en anledning till att de flesta veterinärklinikerna använder den klippmaskinen :p

För mindre fix som typ tassar och öronlappar är Aesculap Exacta överlägsen.
 
18556974_10155222095747456_7662886009031953197_n.jpg

Fick selen till Pixie idag och undrar om den är lite lång kanske. Man luras en del av att selen sluttar så den är längre på ryggen än under magen. Den ligger på revbenen under magen fortfarande. Ska användas när jag cyklar. Hunden drar inte i kopplet. Vad tror ni?

18527988_10155222100272456_3137200010318499164_n.jpg
18527734_10155222100412456_4678836325158930138_n.jpg
18485872_10155222100987456_6813938704566503451_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 324
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
630
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp