Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag har ju då som sagt inte ens någon hund just nu, hussen säger (när jag hela tiden ser fina selar, koppel) att det är okej att köpa prylar till nästa hund, men det vill jag inte. Däremot har jag, efter allt tidigare prat här om Arraks vara eller inte vara, fallit för deras träningsväst, beställt och fått, och utan att alltså ha testat den i skarpt läge (dvs med hund! :D ) så är jag riktigt nöjd, första västen jag provat (förutom Hurtta kanske?) som är damskuren. Tycker den känns riktigt bra. Men hur den sedan håller får jag ju se. I helgen får vi kallt, då kommer jag att testa den ordentligt utomhus.
 
Firade mitt nya jobb med att köpa en helt vansinnigt dyr dammsugare... :nailbiting: :love:

Hero_Image_Gold.ashx


Den ligger på laddning nu - wheee! No more pälstussar i hörnen! Inget mer grus i hallen! Ren soffa here I come! Helt rimlig investering när man har en fluffig hund, eller hur...? :o :D
 
Är det någon som varit i Ullared/Gekås nyligen som vet hur utbudet för hund ser ut där? Tänker främst bäddar, basgrejer etc. :)
 
Jag har cravings efter en stor balansdisk.
De allra flesta är 34 cm i diameter. Jag vill ha en som är minst 10 cm större. Hittade en som var 60, så nu drömmer jag om den. MEN VARFÖR ÄR DE SÅ DYRA? :arghh:
 
Om man ska köpa flytvästar till hundarna, vilka ska man köpa då? :p Har kollat runt en del men det är ju som med mycket annat en riktig djungel. Ska man tex välja en med magplatta eller är det inte så noga?
 
Om man ska köpa flytvästar till hundarna, vilka ska man köpa då? :p Har kollat runt en del men det är ju som med mycket annat en riktig djungel. Ska man tex välja en med magplatta eller är det inte så noga?

Jag gillar magplatta eftersom trycket under magen fördelas på större yta om man behöver använda flytvästens handtag. Jag rekommenderar att ta med hunden till en djuraffär och testa, jag upptäckte att hurttas inte alls passade min hund.
Min hund tycker det är ganska otäckt att simma så hon fick en väst med rejält med flytdelar. Vissa västar har bara en rem fram på bröstet men dom valde jag bort.
 
Om man ska köpa flytvästar till hundarna, vilka ska man köpa då? :p Har kollat runt en del men det är ju som med mycket annat en riktig djungel. Ska man tex välja en med magplatta eller är det inte så noga?
Jag är helnöjd med Rukkas flytväst. Bred magplatta, vadderat handtag och reflex :up:
 
Fick idag hem ett häfte med grundliga genomgångar av alla steg i klippningen av bedlis! Innehåller både beskrivande text och supermånga tydliga bilder. Ninna (som är Sherlocks pappas uppfödare!) är väldigt poppis när det kommer till bedlisklippning och efter att ha skummat denna förstår jag varför. Nu kan nog till och med jag klippa utställningsfrisyr om jag skulle vilja. :D

1bqACBz.png
 
Jag är helnöjd med Rukkas flytväst. Bred magplatta, vadderat handtag och reflex :up:
Rukka har väl ingen magplatta (men däremot breda remmar)? Eller?

Det är nog ändå den som verkar ha bäst passform ser det ut som. Har kollat billigare varianter också men de har ju så smala remmar under magen... Tack för tips! :)
 
Rukka har väl ingen magplatta (men däremot breda remmar)? Eller?

Det är nog ändå den som verkar ha bäst passform ser det ut som. Har kollat billigare varianter också men de har ju så smala remmar under magen... Tack för tips! :)
Jo det är sant när du säger det, men de har så pass breda vadderade band att det typ bildar en magplatta :p

Det är den enda flytvästen som sitter vettigt på Tinja. :up:
 
Jo det är sant när du säger det, men de har så pass breda vadderade band att det typ bildar en magplatta :p

Det är den enda flytvästen som sitter vettigt på Tinja. :up:
:up: Vågar du dig på att gissa om den skulle tänkas sitta bra på slanka, ganska "sportformade" russllar också? :angel:
 
Kan det nog göra! Men du borde pröva i butik. Jag åkte runt till tre olika affärer och provade alla modeller tills jag tillslut hittade Rukka.

Problemet är att jag inte bor i Sverige och här verkar flytvästar för hundar inte direkt vara riktigt på modet... Har iallafall inte sett dem någonstans i "våra" djuraffärer. Därför känns det som att jag måste chansa och bara beställa och hoppas på det bästa.

Tack för hjälpen! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 340
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
640
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp