Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det kändes som ett bra pris :up: dessa fäster man med beslag, så det spelar ingen roll hur de är borrade eller så. Så länge det är samma höjd och ungefär samma grovlek på stommen borde det passa :)



Låter perfekt! :up: Jag behöver bara 32, typiskt :D då blir det tre hundgårdar på ca 24kvm vardera.



Okej :) jag har kollat på Lundhs också, men det blev rätt mycket dyrare har jag för mig. Mina tre blir på ca 75kvm totalt :)
Då har du någon sida klar redan? Våra är med på ca 24 kvm, men vi gjorde fyra och mellan två är det en dörr så gråtussarna har två ihop och nästan 50 kvm. :) Men vi hade ingen byggnad att utgå från så det blev ju sektioner runt om.
 
Då har du någon sida klar redan? Våra är med på ca 24 kvm, men vi gjorde fyra och mellan två är det en dörr så gråtussarna har två ihop och nästan 50 kvm. :) Men vi hade ingen byggnad att utgå från så det blev ju sektioner runt om.

Ja precis, vi bygger ett hundhus också, så hundhuset blir ena sidan :)
 
Då fuskigt, vilken lyx!! :) Det fick vi inte plats med då nya tomten inte är platt någonstans...

Ja, det känns faktiskt lite lyxigt! Men det ska bli så himla skönt :love: Vi bygger till garaget med typ 5m, så hundhuset blir ca 35kvm :) Det är inget jättestort hus (men desto större tomt), så det ska bli väldigt skönt att kunna förvara alla hundarnas grejer och mat där inne.

Kan ni inte jämna till den lite, eller är den superojämn?
 
Ja, det känns faktiskt lite lyxigt! Men det ska bli så himla skönt :love: Vi bygger till garaget med typ 5m, så hundhuset blir ca 35kvm :) Det är inget jättestort hus (men desto större tomt), så det ska bli väldigt skönt att kunna förvara alla hundarnas grejer och mat där inne.

Kan ni inte jämna till den lite, eller är den superojämn?
Berg eller slänter så det är inte så lätt! Men vi har ett stort dubbelgarage så hund och jaktgrejer får plats där, så det får räcka. Och ett stort hus så utrymme finns ;) men härligt med hundhus. Blir det boxar där inne? Duschmöjligheter och så med?
 
Berg eller slänter så det är inte så lätt! Men vi har ett stort dubbelgarage så hund och jaktgrejer får plats där, så det får räcka. Och ett stort hus så utrymme finns ;) men härligt med hundhus. Blir det boxar där inne? Duschmöjligheter och så med?

Då blir det värre! Det blir ju genast rätt dyrt om man behöver börja spränga :down:
Men skönt, då klarar ni er ändå :D Vi har bara en oisolerad carport, visserligen dubbel, men inte så mycket utrymme utöver bilarnas platser :p Jaktkläderna hoppas jag att vi får plats med i groventrén inne...

Jag tror jag kommer göra en kombination av box/galler inomhus, vill gärna ha hela väggar emellan boxarna, men sedan öppet ut mot resten av hundhuset.
Japp, vi murar upp en hunddusch när vi ändå håller på :) vi kör klinker i hela hundhuset och så tänkte jag lägga golvvärme inne i boxarna och i/runt duschen. Tänker mig både upphöjda bäddar och bäddar på golvet, så de kan välja liggplats. Kommer nog behöva ytterligare element i huset dock, det blir för dyrt med elgolvvärme i hela :p Men det är skönt när golvet torkar upp fort i hundarnas boxar.
Gör ett litet halvpentry där inne också, med kylskåp och vask, samt ett torkskåp och så frysboxarna jag redan har då. Sen är det fullt :p
 
Min hundgård är som ett U runt huset med hundlucka i ytterdörren, går att stänga av så det blir två (hade hane + tik när jag byggde). Ca 70 kvm + altanen på 20.
 
Jag hoppas det blir bra i alla fall! Egentligen är det väl vansinne att lägga så mycket pengar på detta, men eftersom jag tror och hoppas att det kommer underlätta hundvardagen mycket så tycker vi att det är värt det :)

Det finns INGET som helst vansinne i det där :D ;)! Hundgårds/hundhusbygge är guld värt :up: !

Vi ska precis börja renovera inne i vårt hundhus, jag har fått en snilleblixt om hur jag vill ha det utseendemässigt så nu ska det rivas lite vägg och komma upp nya ytskikt bl.a :banana: !
 
Det finns INGET som helst vansinne i det där :D ;)! Hundgårds/hundhusbygge är guld värt :up: !

Vi ska precis börja renovera inne i vårt hundhus, jag har fått en snilleblixt om hur jag vill ha det utseendemässigt så nu ska det rivas lite vägg och komma upp nya ytskikt bl.a :banana: !
Kan du säga det till min man? :rofl:
Fast han ska bygga garage, det är hans dröm. Så jag försöker påpeka att då behöver jag ett hundhus :angel:
 
Det finns INGET som helst vansinne i det där :D ;)! Hundgårds/hundhusbygge är guld värt :up: !

Vi ska precis börja renovera inne i vårt hundhus, jag har fått en snilleblixt om hur jag vill ha det utseendemässigt så nu ska det rivas lite vägg och komma upp nya ytskikt bl.a :banana: !

Härligt att höra :D
Ja, vi har ju helt ok hundgårdar hos mina föräldrar nu (om än något små), men där är inget riktigt hundhus utan det agerar även MC-garage.. Vilket innebär att jag ändå har prylar både i vår lägenhet, i bilgaraget OCH i mc-garaget :p

Åh, berätta :D
 
Härligt att höra :D
Ja, vi har ju helt ok hundgårdar hos mina föräldrar nu (om än något små), men där är inget riktigt hundhus utan det agerar även MC-garage.. Vilket innebär att jag ändå har prylar både i vår lägenhet, i bilgaraget OCH i mc-garaget :p

Åh, berätta :D

Har precis fått rapporter från min man som är ledig idag och har börjat riva :D ! Nu är en vägg borttagen och ett gammalt kök med spis/bänkar/diskho utrivet, så det har blivit ett större rum och mycket luftigare och ljusare redan :banana: ! Sen ska tak och lister målas, ny plastmatta läggas in, och det ska upp bröstpanel och tapet :up: !

Och när renoveringen med ytskikt osv är klart kommer det en "liten" extradetalj som jag suktat efter länge, men den är längre fram i planeringen :D
 
Har precis fått rapporter från min man som är ledig idag och har börjat riva :D ! Nu är en vägg borttagen och ett gammalt kök med spis/bänkar/diskho utrivet, så det har blivit ett större rum och mycket luftigare och ljusare redan :banana: ! Sen ska tak och lister målas, ny plastmatta läggas in, och det ska upp bröstpanel och tapet :up: !

Och när renoveringen med ytskikt osv är klart kommer det en "liten" extradetalj som jag suktat efter länge, men den är längre fram i planeringen :D

Åhå :D Jag har också tänkt att ha bröstpanel + tapet, men har börjat vela lite.. Hittade ett rätt billigt, ljust kakel med lite silverskimmer i som jag funderar på att sätta som bröstning i stället..
Så många val, har lagt mer tid på att klura ut hur jag vill ha det i hundhuset än vad jag gjort på hela huset sammanlagt :angel:
 
Åhå :D Jag har också tänkt att ha bröstpanel + tapet, men har börjat vela lite.. Hittade ett rätt billigt, ljust kakel med lite silverskimmer i som jag funderar på att sätta som bröstning i stället..
Så många val, har lagt mer tid på att klura ut hur jag vill ha det i hundhuset än vad jag gjort på hela huset sammanlagt :angel:

Jag har funderat i 3,5 år hur jag vill ha det i hundhuset innan vi väl började nu.... :D
 
Det är så svårt :D
Inne i hundboxarna blir det nog plåtklätt alt kakel om inte plåten går göra på ett sätt så de verkligen inte kan skada sig på den. Jag tänkte fortsätta ha wachtelhundar och vill inte börja med att få boxarna uppgnagda :p

Mina tre boxar har fått vara som de var när vi köpte huset (lite lätt demolerade av förra ägarens sista GD-kull, masoniten på väggarna har blivit strippad i en av boxarna :rofl: ), och eftersom jag planerar ett malleköp så tänker jag troligtvis inte göra nått åt väggarna innan den vuxit upp lite... :D !

I boxarna funderar jag också på att sätta upp kakel på väggarna (på golvet har vi plastmatta), hållbart (aka svårtuggat :D )och bara att skölja av med högtryck om det blir skitigt :up: . Och snyggt :love:
 
Mina tre boxar har fått vara som de var när vi köpte huset (lite lätt demolerade av förra ägarens sista GD-kull, masoniten på väggarna har blivit strippad i en av boxarna :rofl: ), och eftersom jag planerar ett malleköp så tänker jag troligtvis inte göra nått åt väggarna innan den vuxit upp lite... :D !

I boxarna funderar jag också på att sätta upp kakel på väggarna (på golvet har vi plastmatta), hållbart (aka svårtuggat :D )och bara att skölja av med högtryck om det blir skitigt :up: . Och snyggt :love:

Great minds think alike :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 325
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
630
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp