Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur är jackan?

Den är skön, ganska lång i ärmarna. Kan nog bli ganska varmt om man har den och rör på sig när det är en lite varmare höstdag. Har inte provat den i regn än men har haft motsvarande väst i regn och upplevde inte att jag blev blöt under västen.
 
Jag behöver köpa en sele till valpen, men frågan är vad? Han är ca. 59 cm runt bröstkorgen, 37 runt halsen och 55 cm i rygglängd. Verkar inte finnas mycket som kan passa den storleken. :confused:
 
Jag behöver köpa en sele till valpen, men frågan är vad? Han är ca. 59 cm runt bröstkorgen, 37 runt halsen och 55 cm i rygglängd. Verkar inte finnas mycket som kan passa den storleken. :confused:

Kolla rukkas, de är väldigt ställbara.

126542.jpg


Betty har haft en som @AraSlei sedan köpte och hade till Floyd.
 
Jag behöver köpa en sele till valpen, men frågan är vad? Han är ca. 59 cm runt bröstkorgen, 37 runt halsen och 55 cm i rygglängd. Verkar inte finnas mycket som kan passa den storleken. :confused:

Hurtta Outdoor Adventure är rätt ställbara, ser ut att finnas i en storlek som skulle kunna passa :)
 
767.jpg

Har precis klickat hem den här idag (och matchande koppel). Ställbar och så vet jag att modellen passar valp sedan tidigare.
Det är en Metizo, finns utan handtag. :)
 
Nu är ju min ingen liten valpis längre med 53-54 cm i manken och med typ 16-17 kg tung. :laugh: Men jag ska kika på selarna!
Zeppes son hade sin sele tills typ denna månad. Han är typ 56 i manken och väger 22 kg, drygt 1,5 år. Så ställbar är Rogz-selen alltså :p Den finns i större storlekar med, så kanske kan vara något när han fortfarande växer tänkte jag :)
 
Visst har flera här köpt såna halsband som lyser som man laddar genom usb? Var köper man dem billigt och ändå hyfsad kvalité? Ebay?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 340
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
641
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp