Bukefalos 28 år!

Singeltråden 52

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 52

Vad härligt att ni äntligen får flytta! Vart blev det till slut?
Jag längtar tills jag också kan säga att distansandet är slut...! Men vi bokade biljetter till London idag i alla fall, vi åker dit på en weekend om en månad. Härligt att ha något att se fram emot :D
 
Sv: Singeltråden 52

*Kl*

Den däringa ynglingen sa igår att han ska komma hit idag efter jobbet och tackade ja till mat :o Kommer han hit innan 20 så får han träffa dottern också. Huvvaligen! :p
 
Sv: Singeltråden 52

Vad jobbigt dem har lagt det för dig.Visste inte ens att man fick blanda så & sen missa planeringen mitt upp i allting med :(.
Ska du flytta till Stockholm eller han till dig?

Lorden:Vad härligt att du fått ett vik & att allt känns så mycket bättre för dig.Insidan ska man alltid ta hand om först.

Jag har inte kommit in på någon utbildning än mer än en kurs som jag tänker läsa.Så kommer bli att jobba 50% fortfarande.Håller även på med körkortet för fullt & så ska jag väl försöka mig på matte b en sista gång men då på hemmaplan.Håller även på att söka nytt jobb.Vill verkligen inte vara kvar på mitt jobb längre.Skulle aldrig palla att jobba mer än 50% på det.
 
Sv: Singeltråden 52

Ja alltså på de flesta ställen kan man inte jobba heltid i f-klass utan man måste gå in på fritids också. Trots att vi gör lika mycket arbete som lågstadielärarna får vi inte lika samma villkor och lika mycket planeringstid utan det får man göra på sin fritid. Usla villkor, men eftersom f-klassen förmodligen kommer bli obligatorisk inom några år kommer även vår arbetssituation förmodligen att förändras då.
Sen är det aptråkigt att jag alltid missar den gemensamma planeringen, känner ju att jag som ny hade haft väldigt mycket att lära där. Men jag får lägga min planering en annan dag istället och planera lite mer på egen hand.
Det blir jag som flyttar eftersom jag är mest rörlig. Finns otroligt mycket jobb i Stockholm så det ska nog lösa sig!
 
Sv: Singeltråden 52

Jaha okej vad intressant.Det visste jag inte.
Du kan väl även jobba i lågstadiet med din utbildning?
Jag har faktiskt börjat fundera lite smått på att bli lärare eller fritidspedagog iaf.Får hoppas på att min höst kan visa vägen för mig.
Kan tänka mig att det finns många jobb i Stockholm & tycker att du gör rätt som flyttar dit.En väldigt fin stad.
 
Sv: Singeltråden 52

Jag är behörig upp till åk 6 i allt utom SO. Upp till åk 9 i engelska. Har även tänkt läsa in franskan nån gång. Det finns dock inte lika mycket lärarjobb som förskollärarjobb! Stockholm skriker efter förskollärare så det får väl bli det. Även om jag helst stannar i skolans värld där jag är nu :p
 
Sv: Singeltråden 52

Kl
Eftersom jag inte alls gillar att jobba på fritids sökte jag ett extrajobb som lärare i franska. Tänkte att då kan jag gå ner i tid och bara jobba i fsk-klass och sen ha franskalektioner på em.
Var precis på den andra skolan och pratade om franskan. De vill att jag börjar nästa vecka. Och det hade varit jätteroligt. MEN. Trots att timpenningen var rätt ok så blir det flera tusen kr skillnad om jag går ner i tid på nuvarande jobbet. Så jag får nog tacka nej pga pengarna :( Trist, för det hade varit himla kul och en bra erfarenhet...
 
Sv: Singeltråden 52

Såg det där, och blir så himla förvånad över folks åsikter öppet sådär på fb! Jag ser verkligen aldrig sånt på min sida. :o Att du alltid orkar kommentera tillbaka också, det gör inte jag om jag ser nåt knasigt...
 
Sv: Singeltråden 52

Usch vad trist att det ska hänga på pengarna. Såg nyss denna och den stämmer ju rätt bra in...
1017020_674991219197172_760013438_n.jpg


Själv sitter jag och har bråkat med skrivaren/scannern. Till slut ville den samarbeta dock! Nu måste jag även snigelposta lite dokument till min arbetsgivare. Och börja packa inför nästa vända! Vet inte riktigt hur jag ska dra fram lite inspiration till att åka och ha ytterligare en fältsäsong det här året... jag vill ju hellre stanna här och renovera torpet. :p Meeeen som bilden säger... PENGAR, och erfarenhet! Det är ändå hyfsat peppande att kika på vad som hänt med sparkontot de senaste månaderna.
 
Sv: Singeltråden 52

Jag har alldeles för många sådana "vänner" på Facebook. De flesta är dock inte några nära, men ändå. Blir så trött.
 
Sv: Singeltråden 52

*kl*

Har varit på en skön semester i London och haft det jättebra! Träffade en kille där och jag fick hans mail och telefonnummer, men jag vet inte om jag ska höra av mig eller inte. Han är inte riktigt min typ och det kändes "konstigt" på något vis. Sen har inte jag dejtat någon på evigheter heller så det kanske är därför det känns så konstigt?

Hur hade ni gjort, hade ni slängt iväg ett mail eller bara låtit det vara?
 
Sv: Singeltråden 52

Åh men du är så himla bra! Jag är lyckligtvis skonad från sånt på facebook, men är sjukt imponerad över din ork, du gör en sån viktig grej!

Evvan: Synd att det skiljde så mycket på pengarna, du får helt enkelt stå ut ett tag och hoppas att det känns bättre eller att du får en chans att göra som de andra och bara vara där på morgonen. För det var väl så du sa att de andra hade det?

Filipuss: Det är ju svårt att svara på när man inte upplevt det, men det låter inte som att du är så intresserad? På vilket sätt kändes det konstigt?
 
Sv: Singeltråden 52

Filipuss: Det är ju svårt att svara på när man inte upplevt det, men det låter inte som att du är så intresserad? På vilket sätt kändes det konstigt?

Nja, jag är nog inte så intresserad tror jag. Har försökt att fundera och känna efter, men njae. Det känns bara konstigt, svårt att förklara. Han är inte min typ alls, och sen är jag en sån som drar mig undan när någon visar intresse för mig pga de killar jag tidigare träffat. Har kvar lappen med mailadressen och telefonnumret men känner bara nej när jag ser den.
 
Sv: Singeltråden 52

Vad har ni alla för er idag?
Detta blev en riktigt trist dag. Engelsmannen åkte hem redan vid 12 och pga hans jobb kommer vi inte ses nästa helg. Så det dröjer två veckor innan vi ses igen :( Vi var riktigt nere båda två när han åkte, det var skitjobbigt! Men, om man ska se något positivt så är det förhoppningsvis sista gången vi är ifrån varandra så länge...
 
Sv: Singeltråden 52

Det klarar ni galant! Trist men hoppas på ljusare framtid :)

Jag har gått på långpromenad med hunden och låtit henne badavi sjön. Hon älskar verkligen det, så underbart att se! Nu har jag ätit pizza och kollar på tv, njuter av sista kvällen i frihet på ett tag. Packat en del och ska nog kolla på film ikväll!
 
Sv: Singeltråden 52

Vad jobbigt men ni får hålla ut.:)

Jag har varit ute på äventyr med M halva dagen.
Sen kollat reprisen på fälttävlanshoppningen,dem såg låg i toppen.
Kul att Niklas kom 4a och Sverige kom 2a:).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 439
Senast: bollen__
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 761
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 476
Senast: jemeni
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 998
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp