Singeltråden no. 57

@Frokennordberg och @Ceta Ja men usch, jag förstår vad ni menar och jag ber om ursäkt för att jag skrev sådär! Jag antar att jag var inne i ett litet rus efter att ha sett tillbaka på min egen historia, men insåg efter bara ett par minuter hur dumt följande inlägg blev och hur provocerad jag själv hade blivit av att läsa ett sådant när jag var singel. Sorry ladies, kan vi låtsas om att det inte finns?
 
Sluta vara så himla glada och lyckliga!! MVH Bitter och för evigt singel :P
Försöker inleda projekt "var sten" här, men det går inte så bra.. Sten = kolla inte på någon, bli inte intresserad av någon, be nothing, see, nothing feel nothing, typ. Försökte för första gången någonsin att aktivt flörta med en snubbe och det slutade med att det blev så sjukt mycket drama.. En annan kille jag började snacka med nämnde inte på flera månader att han hade flickvän etc. Därav "var sten" och syssla inte med sådant, även om jag gärna vill :P
 
@Mineur

Jag förstår nog ändå hur du menar, och jag ville inte på något sätt kritisera ditt inlägg. För det ÄR ju så. Det är värt det när man kommer ur det. Men just när man är i det så kan man bli tokig på allas klyschiga kommentarer :p

@Sleepan

Skojar du? Har han barn? :eek:

@Ceta

Visst kan man störa ihjäl sig på folk ibland? Håll käft och låt mig vara singel och bitter känner jag för att svara ibland... Skönt att du ändå känner dig tillfreds just nu :)
 
Sluta vara så himla glada och lyckliga!! MVH Bitter och för evigt singel :P
Försöker inleda projekt "var sten" här, men det går inte så bra.. Sten = kolla inte på någon, bli inte intresserad av någon, be nothing, see, nothing feel nothing, typ. Försökte för första gången någonsin att aktivt flörta med en snubbe och det slutade med att det blev så sjukt mycket drama.. En annan kille jag började snacka med nämnde inte på flera månader att han hade flickvän etc. Därav "var sten" och syssla inte med sådant, även om jag gärna vill :P

Jag är också bitter och för evigt singel! Och projekt sten kan jag haka på :p
 
@Frokennordberg och @Ceta Ja men usch, jag förstår vad ni menar och jag ber om ursäkt för att jag skrev sådär! Jag antar att jag var inne i ett litet rus efter att ha sett tillbaka på min egen historia, men insåg efter bara ett par minuter hur dumt följande inlägg blev och hur provocerad jag själv hade blivit av att läsa ett sådant när jag var singel. Sorry ladies, kan vi låtsas om att det inte finns?
Jag tog inte alls illa upp, så för min det är det verkligen ingen fara! Jag tycker att det i tråden är härligt att läsa när det går bra för folk, ni är ju ändå mina vänner :)

Sen kan det vara asjobbigt emellanåt, när folk IRL är sådär överpräktiga och ger garantier för att "det kommer lossna snart" när det inte är något som de möjligen kan ha en aning om ;)
 
En av mina vänner delade just denna text och jag är lite nyfiken på vad ni tycker:

http://thoughtcatalog.com/melissa-m...-makes-me-want-to-punch-myself-in-the-throat/

Personligen tycker jag att den är ganska "spot on" och listar många saker/situationer som i alla fall jag känner igen mig i, även om texten känns lite extrem emellanåt. Vad tycker ni, dejtandes och icke dejtandes töser (och pågar, om det fortfarande hänger någon sådan här)?
 
@Mineur Jag kände inte igen mig alls i texten. För mig har dejtande mest varit roligt och trevligt faktiskt, annars hade jag nog helt enkelt låtit bli.

Inte ens när jag var i hennes ålder tänkte jag sådär.
 
@Mineur Jag kände inte igen mig alls i texten. För mig har dejtande mest varit roligt och trevligt faktiskt, annars hade jag nog helt enkelt låtit bli.

Inte ens när jag var i hennes ålder tänkte jag sådär.
Intressant, det gjorde inte min kompis heller när jag bad henne läsa. Jag tror det har väldigt mycket att göra med hur man är som person - jag är rätt osäker och inte världsbäst på att vara rättfram och ta för mig, och känner igen rätt många tankar och scenarier från min dejtingkarriär. Jag var rädd för att smsa för mycket, för att verka för på, för att aldrig få svar, för att få fel sorts svar... Min kompis är dock mer självsäker och framåt, och tyckte inte att hon kände igen några direkta problem.

Jag hoppas att jag, om jag en dag dejtar igen, kan tuffa till mig lite och undvika dessa känslor åtminstone delvis. Jag tror dock att dagens samhälle och de kommunikationstrender det innebär gör saken ännu mer komplicerad. Sedan är det förstås lätt att tänka att det var bättre förr, och huruvida det är sant eller ej finns det ju faktiskt inte riktigt någon som kan svara på.
 
Intressant, det gjorde inte min kompis heller när jag bad henne läsa. Jag tror det har väldigt mycket att göra med hur man är som person - jag är rätt osäker och inte världsbäst på att vara rättfram och ta för mig, och känner igen rätt många tankar och scenarier från min dejtingkarriär. Jag var rädd för att smsa för mycket, för att verka för på, för att aldrig få svar, för att få fel sorts svar... Min kompis är dock mer självsäker och framåt, och tyckte inte att hon kände igen några direkta problem.

Jag hoppas att jag, om jag en dag dejtar igen, kan tuffa till mig lite och undvika dessa känslor åtminstone delvis. Jag tror dock att dagens samhälle och de kommunikationstrender det innebär gör saken ännu mer komplicerad. Sedan är det förstås lätt att tänka att det var bättre förr, och huruvida det är sant eller ej finns det ju faktiskt inte riktigt någon som kan svara på.

Jag känner igen mig (mer än jag vill erkänna). Men jag är också (fortfarande) totalt livrädd för att bli sårad, och tror att det kan ha med saken att göra. Jag önskar att jag en dag träffar någon där allt känns så självklart att jag inte känner något behov av att fundera på detta, men än är jag inte där.
 
Tror ni att attraktion, alltså när man träffar en person och känner en helt obeskrivlig dragningskraft till personen, är det ömsesidigt? eller kan en person känna så och den andra inte känna ett dugg?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 921
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 617
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 895
Senast: bobbbo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 161
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp