Singeltråden no. 57

Jag tillhör ju dock senior, men hänger lite här..
Mötte mitt ex i söndags när han körde förbi mig, världens smile från honom och jag vinkade. Får fan alltid hjärtklappning så fort jag ser honom, sen var det som att benen slutar fungerar... snark. Kan det inte sluta snart.
Känner mig helt känslokall för andra killar, vill inte släppa in nån riktigt...

Nu åker han iväg 2 veckor iallafall och jag får ny parkering 1 juli, då kanske vi slipper ses lika ofta iallafall (nu har det varit 1-2 gånger/vecka)
Ursäkta mitt dåliga minne, men var uppbrottet ömsesidigt? Självklart kan det vara ju minst lika jobbigt ändå oavsett. Jag känner mig fortfarande känslokall och är inte ett dugg intresserad av ett förhållande trots att det gått över 1 år.
 
Ursäkta mitt dåliga minne, men var uppbrottet ömsesidigt? Självklart kan det vara ju minst lika jobbigt ändå oavsett. Jag känner mig fortfarande känslokall och är inte ett dugg intresserad av ett förhållande trots att det gått över 1 år.

Det var det.
Båda har varit ledsna (mer jag, får panikångest osv..) men jag älskar honom fortfarande tyvärr.
Har bara gått 4 månader än så länge.
 
Men åh vad jobbigt att höra det. Varför bröt ni upp?

Ja, jag bröt ihop totalt när jag hörde det. Har ändå hållt ihop rätt bra senaste månaden, det borde ju betyda att han faktiskt fortfarande kanske känner något.

Jadu, jag tror vi gled i från varandra?
Han vill gärna fara och resa och vara borta länge, bo trångt och billigt. Jag är väl inte riktigt likadan där...
Sen kände jag att jag inte fick tillräckligt med bekräftelse. Låter som småsaker nu när jag skriver det må jag säga..

Droppen var när han rapade mig rätt i ansiktet en kväll när jag kröp upp i hans famn och ville pussas O_o
 
Ja, jag bröt ihop totalt när jag hörde det. Har ändå hållt ihop rätt bra senaste månaden, det borde ju betyda att han faktiskt fortfarande kanske känner något.

Jadu, jag tror vi gled i från varandra?
Han vill gärna fara och resa och vara borta länge, bo trångt och billigt. Jag är väl inte riktigt likadan där...
Sen kände jag att jag inte fick tillräckligt med bekräftelse. Låter som småsaker nu när jag skriver det må jag säga..

Droppen var när han rapade mig rätt i ansiktet en kväll när jag kröp upp i hans famn och ville pussas O_o
I see.. Så svårt detta tycker jag. Jag vet inte vad du känner om du skulle vilja bli tillsammans med honom eller inte, men hur som helst så blir det väl "rätt" till slut ändå.
 
Det är lätt att glömma bort anledningarna man hade och hur man kände sig när man tog beslutet, men det var illa nog då och ett sådant beslut är inget man gör lättvindigt. Det är bäst att lita på sitt omdöme och försöka lyfta blicken.
 
"Saknar".. och för att han avvisade mig i drömmen..
Självklart finns det de som gått tillbaka till sina ex och "levt lyckliga i alla sina dagar", men i min värld bryter man upp av en anledning. Som @Cafer skriver så är det lätt att glömma bort varför man lämnade. Men självklart kan det vara annorlunda i ditt fall:)
 
Självklart finns det de som gått tillbaka till sina ex och "levt lyckliga i alla sina dagar", men i min värld bryter man upp av en anledning. Som @Cafer skriver så är det lätt att glömma bort varför man lämnade. Men självklart kan det vara annorlunda i ditt fall:)

Jo så är det ju. Och jag tror inte det skulle funka heller.
Pratade med en tjej på jobbet om detta och hon hade haft en kärlek i livet som tog flera år att komma över.
Att hon inte kunde känna nåt innan han var släppt.

Känner mig som väldens känslokallaste person just nu, men det får ta den tid det tar!
 
Jo så är det ju. Och jag tror inte det skulle funka heller.
Pratade med en tjej på jobbet om detta och hon hade haft en kärlek i livet som tog flera år att komma över.
Att hon inte kunde känna nåt innan han var släppt.

Känner mig som väldens känslokallaste person just nu, men det får ta den tid det tar!
Och jag förstår den känslan. Bröt "på riktigt" med mitt ex för över ett år sedan, men jag känner mig fortfarande känslokall. Just nu är jag inne i en fas där jag verkligen inte vill ha en relation på något sätt! Jag vill verkligen inte! Jag är inte mogen för det. Än.
 
Och jag förstår den känslan. Bröt "på riktigt" med mitt ex för över ett år sedan, men jag känner mig fortfarande känslokall. Just nu är jag inne i en fas där jag verkligen inte vill ha en relation på något sätt! Jag vill verkligen inte! Jag är inte mogen för det. Än.

Jag håller med om att det kan ta tid. Det är nu drygt två år sen som det tog slut mellan mig och exet och det är typ senaste två månaderna som jag har varit intresserad av att flörta och faktiskt låta det leda någonstans. Och nån slags känslor börjar det kanske kunna finnas, dock inte riktigt kärlek, men en viss förvåning och tacksamhet över att upptäcka att andra faktiskt kan gilla mig. :o

Så låt det ta tid, lär känna dig själv och börja gilla ditt eget sällskap, det är ingen idé att försöka stressa fram något.
 
Tog ca 8 år för mig att komma till den punkten att jag kunde släppa någon in på livet igen efter att det hade tagit slut med min dåvarande. Inte helt optimalt kanske. Dock tror jag att det är en kombination av rätt händelser och tid som gör att man blir redo igen, inte bara tid.
 
Vi sms:ade lite i veckan.. jag och exet. Det fick det att lätta lite.
Han klargjorde att han inte vill försöka igen, att han inte orkar ha och arbeta på en relation just nu..

Kändes ändå bra att höra på nåt underligt sätt..
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hade inte tänkt starta någon ny tråd. Vill inte det. Vill inte berätta. Men ju mer jag håller saker inom mig ju mer uppäten blir...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
21 193
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 523
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 447
Senast: bobbbo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 010
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp