sjart 5 år och kissar ner sig flera ggr per dag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: sjart 5 år och kissar ner sig flera ggr per dag

mmm vet du säkert att han inte mobbas i skolan/känner sig utanför m.m? är han blyg o lite tillbakadragen allt sånt kan ju påverka...lycka till iaf.
 
Sv: sjart 5 år och kissar ner sig flera ggr per dag

oj va länge de inte kunde hålla sig på natten? alltså de var rätt "gammla" när de slutade....jag tror ja va max 6år sista gången de hände lr nåt....kankse 5....men de e ju så olika
 
Sv: sjart 5 år och kissar ner sig flera ggr per dag

Tack för långt engagerande svar :bow:

Vi har satt tillbaka blöja på natten. Och det är inget problem, jo lite, det är svårt att få tag i så stora blöjor, men det går. Men jag har sagt att det är helt ok, det får han ha så länge han vill. Vi kallar dem badbyxor :) Och han är väldigt motiverad att ta på dem. Jag tror han kände att det var skönt att slippa gå upp mitt i natten och duscha och sitta på sidan och vänta medans vi bäddat om sängen osv när det hänt olyckor. Och det är kanske 2 ggr/vecka som blöjan är torr på morgonen.

Men jag tror ändå att en del av dag-kisseriet beror på en slags lättja. Därför tror jag att det kan vara bra att få honom att förstå att det är viktigt och att det lönar sig att inte kissa ner sig.

Det där att han inte tömmer ordentligt har vi försökt med, vi har också suttit på muggen och läst sagor och tidningar och sjungit och allt möjligt. Det gör just ingen skillnad.
 
Sv: sjart 5 år och kissar ner sig flera ggr per dag

Han är rätt kaxig tycker jag, iaf inte den som står i hörnet och gömmer sig. Han är lite harig ibland, typ vill inte lära sig att cykla och vill inte gärna bada och så där. Men han är bland de största på dagis nu, det är bara tre femåringar och alla är födda i oktober-november.
 
Sv: sjart 5 år och kissar ner sig flera ggr per dag

Basilika skrev:
Tack Mimus för tipset :bow:
Verkar som en jättebra metod, lite komplicerad bara för en oinvigd. Jag måste plugga på lite. Men det känns helt rätt att sträva mot något positivt och ha ett konkret mål

Fast plugga på behöver du inte, min andemening var att supporta er som föräldrar, och att man kan hitta ett sätt som passar en själv genom tips.
Fördelen med just Jag Kan är att den tar helt bort fokus från problemet, men för din son kan det ju vara så att HAN har inga problem med att kissa på sig, utan att det blir omgivningen som får problem av allt det praktiska.

Min son var helt tvärt om.
Han kom en dag och sa till mig när han var dryga 2½ att
-Mamma, människor, dem bajsar inte!! Och så slutade han med det :crazy:
Det var också rätt påfrestande, efter sådär 7 - 10 dagar så har naturen ingen lag och allt måste ut, då kan jag lova att det inte gick att vara borta gå på bio eller likn.
Gud vad han grina........

Som baby hade han ofta problem med hård mage och även om det blev bättre så gjorde det ibland ont att bajsa.
 
Sv: sjart 5 år och kissar ner sig flera ggr per dag

Tips, prata med BVC om att ni har problem med att hitta nog stora blöjor. I vårt landsting har vi fått blöjor när de vuxit ur bebissortimentet. Tena x-small. Tidigare har även Libero haft en större variant än de man normalt hittar på ICA/Konsum.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 053
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Kommit på den geniala idéen att potträna lillebror 18,5 månader :angel: Dag två så lite tidigt att utvärdera. Han sitter gärna på...
2
Svar
39
· Visningar
2 839
Senast: vinkelina
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 793
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 632
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp