Bukefalos 28 år!

Skimmeltråden nr 2!

Sv: Skimmeltråden nr 2!

Tack! :D

Vad roligt att höra hur många gram folk har på sina hästar :D. Jag har 50 gram inne plus 50 gram ute och var ikväll på väg att byta till ett tjockare täcke inne när jag frågar kvinnan som står brevid mig vad hon hade på sina. Hon hade 0 + 0 på båda så jag lugnade mig lite :angel:. Står i ett ganska stort stall så vi är bortskämda med att ha det ganska behagligt inne, tror jag ökar tjockleken på utetäcken sen om någon vecka!

Jag som aldrig brukar frysa (springer oftast runt i tunn jacka på vintern) har hittills iår använt min dunjacka rekordmycket. Hoppas vi får en vit vinter i alla fall, det vore härligt!
 
Senast ändrad:
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Hon är ju helrakad och har känts väldigt lagom varm under sitt 100 grams...vill inte helst att hon står och blir kall heller, hon har spänning i kroppen nog som det är ändå hehe...

Men jag har faktiskt inte riktigt vant mig vid att ha en så pass varm häst som hon ändå är heller, så jag har faktiskt lugnat mig lite...la inte på något mer idag när jag var där..
Min förra häst var äldre och väldigt frusen...
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Ja det stämmer och visst är det samma. Dock numera väldigt mycket vitare kille som jag tagit med hem :love:

Har väll iofs visat bilder på någon annan skimmel med men inte så många som på min :D
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Välkommen! Fin häst :)

Angående täcke så har mina just nu mellan 0-50g det har räckt gott och väl på mina än så länge. Kan tillägga att mina står i kallstall :) Nu har det varit ca -2 på nätterna här.
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Ojoj vad ni skriver :)

Måste bara få vara lite skrytig, för i Måndags fick jag hem mitt nya träns som jag vann i en tävling för ca 2 månader sedan.
Ett Dyon träns som han passade kanon bra i, får bli vårt nya hoppträns, kanske skaffar ett nytt pannband till det men tycker nästan han passar bäst utan så mycket blingbling osv i ansiktet ^^

I helgen ska han få springa dressyrtävling, dock bara på klubbnivå då lilla jag inte lyckas anmäla mig till lokala dressyrtävlingar, brukar komma på det när klockan redan är över 6 ^^ Får hålla oss till hoppning helt enkelt

Eftersom ni pratade täcken så har min på sig ett fleecefodrat skal, tycker det räcker just nu har redan insett att jag lär får raka honom iår >.< Ville helst slippa men han har redan börjat sätta päls så det är nog rätt kört.

70136_1350073057.jpg

11107_1350073064.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Tack :bump:!

Idag badade jag min för sista gången på året. Han är inte jätteförtjust i att bli badad, och jag är inte jätteförtjust i att schamponera och tvätta för mycket så jag brukar försöka göra det en gång på våren och en gång på hösten ordentligt.

Sedan fick han stå i solariet och torka innan jag pysslade och friserade, himla mysig söndagförmiddag måste jag säga :).

30340_10151049322381841_698510664_n.jpg


285103_10151049322641841_1049727677_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Härligt med en ren häst :p

Glad häst som fick komma ut i hagen igen efter att vi fick dra av en sko som höll på att lossna, så han har fått stå inne 1 ½ dag i väntan på hovis. Matte däremot stod vid grinden och höll tummarna för att skorna skulle sitta när han drog ett race. Men man kan ju inte bli mer än lycklig när man står och ser hur kul dom har när dom leker:D
DE87DF63-A6A7-45DD-84B2-96B25BC950B9-14808-00001836D0F1A669.jpg

0BEB15E9-2314-43B3-AC7B-639CD4DE1A8E-14808-00001838F9BAEE05.jpg

2546C176-C943-4570-BF3D-594FD574A945-14808-00001839203B0C56.jpg

EA864F8A-8803-4889-BE3F-D5EAC6DE16B1-14808-00001839CF40406D.jpg


Kan ju säga att den nytvättade svansen är obefintlig:p
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Vad ljus han verkar ha blivit i ansiktet om man jämför med din avatar, hur gammal är han nu? Han är jättefin!
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Ja hagarna är hemska nu. Vi har tur som har stora hagar så det är mest vid öppningen det blir geggigt, trots att det är grusat.

Ja han är nästan helt vit på huvudet nu. På avataren är han nog 1 eller 2 år skulle jag tro och nu är han 5, så han har bleknat fort, men inte lite fort som hagkompisen iaf som nu som 3 åring är mycket ljusare;)
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Våra hagar är fruktansvärt leriga just nu!
Vi har nog knappt en torr fläck. Stallägaren har dock grusat upp ordentligt vid grindhålen så där är det lite bättre men ändå blött...


Tingeling fick tänderna åtgärdade i tisdags och igår red jag henne med remontnosgrimma. Jag har varit lite dålig på att skifta nosgrimmor och bett på sistone och tänkte att jag skulle bli bättre på det.
Dock upplever hon remontnosgrimman som att bettet blir skarpare även fast det inte är det (jag valde att rida på hennes favoritbett, det raka även igår).
Dock lyckades jag rida ur det och hon blev riktigt, riktigt fin!


Hon är rejält långhårig igen nu....men jag försöker härda ut två veckor till så kanske jag inte behöver klippa om henne igen så snart efter...hon fäller nämligen fortfarande som en liten gnu...man blir ju alldeles vit när man borstat av henne!

remontnosgrimma_2012-10-17_507f14539606ee08826603c1.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

*kl

47EB93F7-A48C-4AC0-9CDD-4E14E14A569C-5351-000005201CECC32E.jpg


Jag har en brunskimmel jag :D

Och hagarna här är än så länge mest blöta och inte så leriga och får de bara tillgång till resten av de 3 hektaren snart så tror jag att vi klarar den värsta leran, har bara två oskodda ponnyer!
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Vilken liten söting!!

*kl*
Vi har stora gräshagar som har varit toppen ända tills nu. Men nu kommer leran igenom och det är blött överallt vilket har resulterat i att Zenith fått massa mugg :( Det kom jättesnabbt och är mycket. Inte allt kul. Så nu behandlas han mot det 2ggr/dag och så har jag klippt benen 1dm ovan kota och ner till hoven runt om.
Z som aldrig varit nära stod helt stilla och var mest nyfiken på vad jag gjorde :bump: att få benen avsvampade därimot det är jätteläskigt/äckligt! :eek::p lilla knashästen!
222561_10151113224079843_786844455_n.jpg

553623_10151113224054843_210705467_n.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

*kl*

Inte så hästrelaterat kanske men denna fredag blev verkligen en helt underbar fredag när jag fick prata med min pappa som opererat tillbaka sin tarm idag på förmiddagen (han tog bort en del av den i januari pga tjocktarmscancer och har sen haft påse på magen) - detta trots det urusla vädret som är just nu med mulet och regn om vartannat.

Nu ser jag fram emot ett bra ridpass i ridhuset ikväll! :D
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Hoppas att allt går bra med din pappa nu och att han kryar på sig. Cancer är en hemsk sjukdom.

Sen får jag hoppas att din fredag blev fortsatt bra med ett lyckat ridpass :)
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Inte så hästrelaterat kanske men denna fredag blev verkligen en helt underbar fredag när jag fick prata med min pappa som opererat tillbaka sin tarm idag på förmiddagen (han tog bort en del av den i januari pga tjocktarmscancer och har sen haft påse på magen) - detta trots det urusla vädret som är just nu med mulet och regn om vartannat.

Nu ser jag fram emot ett bra ridpass i ridhuset ikväll! :D

:bow: Roligt att höra, hoppas du hade en fortsatt bra fredag :). Cancer är hemskt, hoppas att din pappa klarar sig!
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Tack! Han har haft tur för cancern har inte spridit sig.

Hade ett helt fantastiskt ridpass igår! Hon är sååå fin min häst just nu!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 247
Senast: Pritchel
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
387
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
311
· Visningar
19 875
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 299
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp