Bukefalos 28 år!

Skimmeltråden nr 2!

Sv: Skimmeltråden nr 2!

Jag har verkligen samma känsla dom du nu:laugh: Idag har vi haft fint väder och det blev en underbar tur ut på vägarna med en massa galopp. Han kändes riktigt fin och det gjorde hela min dag, så idag är en bra dag. Efter ridturen fick han nya skor :)
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Åhh, vad roligt!! :)

Jag red ett pass idag efter att hon vilade igår - och det var ju lite kallare än tidigare ikväll vilket innebar PIGG häst! Haha, koncentrationssvårigheter är ju bara förnamnet...
Men det blev rätt trevligt till slut...fast det var ingen idé att rida någon galopp för då studsade vi mest på stället bara...haha, knasfian!!

Kom hem och kunde konstatera att min ena katthona ska få bebisar! Så om en sisodär 5 veckor har vi små kattungar hemma! :)
Det ska bli väldigt spännande för det är min första egenuppfödda kull, även om jag tidigare haft kattungar så har de varit på foder...men nu är det min egna kull, och jag har redan börjat tänka på namn...haha!
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Hejsan!

Jag har varit fruktansvärt lat och inte orkat skriva här...
Men vi lever och det verkar gå bra för allihop vilket är superkul! :)

Idag har jag och Beckis varit på dressyrkurs och ska dit imorgon med.
Nu är han dyr!! Ojoj!
Han har aldrig presterat så sjukt bra som han gjorde idag!
Skänkelvikningar, öppnor, slutor och fram/bakdelsvändningar. Allt går som en dans! :banana:
Idag visade han t.o.m att han har steg om han bara vill.
Är så sjukt nöjd med honom och jag älskar honom bara mer och mer för varje dag!
Han trivs även väldigt bra i nya stallet och här ännu *peppar, peppar* inte blivit skadad av någon annan häst!

Förbered er för bildbomb! :)

Host_12.jpg


17554_1351364918.jpg


82325_1351364921.jpg


78329_1351364925.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

kl

Några bilder från i lördags :) Så vackert ute! Tänk nu bara blåser och regnar det igen. Han har iallafall ett nytt & fint rött Hansbotäcke med hals som värmer honom! :D

ahihi_kallt02_508e8325ddf2b331820000a0.jpg

ahihi_kallt01_508e8320ddf2b33143000096.jpg

ahihi_kallt05_508e833dddf2b3311e00008e.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Vilka fina bilder!!

*kl*

Passar på att fråga om det är någon som kan tipsa om en LÄTT klippmaskin att helklippa häst med?
Helst itne allt för dyr heller....har tittat på en Moser 45, men klarar en sådan att helklippa en häst?
Har lite svårt att få ihop en tid som passar den tjejen som brukar klippa min häst och själv har jag insett att jag inte orkar klippa Tingeling själv om jag använder en maskin från Jula...även om priset på den är trevlig...
Köpte en mindre trimmer därifrån att klippa mina katter med, men är osäker på om den pallar klippa häst...
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Vilka härliga bilder, så roligt att höra att det går bra för er. :)


Just nu står Roisin i vindskyddet och vilar fossingen, hon har fått en hovböld och hovvisen var här igår och konstaterade att den inte centrerat sig ännu så hon ska stå där och om ett par dar kommer hon och gör ett nytt försök.


Jag och kompis var dock ute och fotade i veckan, innan hovbölden slog till:

Maya-o-Roisin2.jpg


Maya-o-Roisin-1.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Härliga bilder ni har allihop!

Idag fick jag mig en ridtur med en underbar ridkänsla stundtals. Satt med ett leende på läpparna och då är det kul att rida!
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Tycker att vår tråd är lite trög, kan det bero på regnet måntro?
Här kommer iaf en instagram på en morgontrött kille :)
E18010FF-A6A5-4568-883D-0CC543F2ED67-924-000001A2A5B0C852.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Vad fin han är!

Jag känner mig rätt låg just nu. Tingeling kom in på tre ben i onsdags. Troligtvis spark på utsidan senan bak. Nu stödjer hon på benet men är halt i trav och belastar inte kanske helt fullt ut i skritt men från att inte ha belastat alls så går det ju framåt.
Ingen feber och har inte haft det någon dag...

Går nu bandagerad och ensam i paddock och promeneras ca 30 min per dag på hårt underlag.

Benet fortfarande rejält tjockt och hon ömmar som sagt på utsidan men det är ju bara tre dagar sedan. Har tänkt ringa veterinär igen på måndag om det inte är bättre. Men Ambulatoriska som jag pratade med i onsdags sa att det nog kanske inte var så farligt eftersom hon äter som vanligt och ingen feber har.
Är det som jag tror, en senskada så har jag ju rätt många månaders konvalescens framför mig.


Får man radera detta året ur historien?
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Sötnos - fin färg!

Kan bidra med några bilder från träning imorse, övade på galoppbommar men även lite annat. Himla roligt att bli filmad, därav kvalitén!

46219_10151073639296841_1984782883_n.jpg

Ryggning

430629_10151073698451841_360656220_n.jpg

Trav, lättridning

525527_10151073641181841_727565568_n.jpg

Avjoggning
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Åh fy, vad tråkigt! :(

Håller tummarna att det blir bättre inom några dagar och det inte blivit någon senskada, lillen då :(.
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Nej men fy vad tråkig! Hoppas inte att det är något all allvarligt.

Ludique: han är himla fin din häst. :)
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Tack snälla! :bump:

Idag var vi ute och red, det har regnat massor här så grusvägarna är perfekta att rida på. Tänkte att han skulle vara trött och ha träningvärk efter träningen igår men han kändes som vanligt och bjöd fint. Bjuder på en bild från några dagar sedan, där var han lite trött i alla fall :p.

400247_10151062581316841_2110167295_n.jpg



523602_10151074722801841_454421245_n.jpg

En till lite suddig galoppbild från igår

285723_10151074722706841_1205327101_n.jpg

Och så en diagonal
 
Senast ändrad:
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Åh Nej! Håller tummarna för er att det inte är någon senskada, det är inte roligt!

Kul att det händer lite här alla fall och alla har så fina hästar :).
Här har det också regnat, och sedan regnat lite till, det först på en stund också men nu är det gegga överallt. Usch!
Jag som vill ut och klättra med min häst men vågar inte i leran, uppåt går ju an men sen ska man ju ner också...

Jag och min lilla har hunnit tävla lite alla fall med fina resultat och idag fick han hoppa en klass i avd. A :) och gjorde detta så bra att vi kom på en 6:e plats av 45 startande
110 fick vi rida avd B, även detta lätt och felfritt så nästa tävling tar vi nog avd A där med :)

59593_10152244140800092_58201460_n.jpg

409093_10152244138400092_101965543_n.jpg

302767_10152244140925092_1027425900_n.jpg

527477_10152244138620092_745862231_n.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Min vackra gamla Timsatant 28 år, har flyttat in på stall igen efter ett och ett halvt år på lösdrift. Omställningen har gått jättebra. Hon verkar sova gott om nätterna och är pigg och alert vid utsläpp och busar i paddocken, samt rör sig mkt i hagen hela dagarna.

Problemet som varit är att hon ätit väldigt lite hö, utan fraämst levt på rejält med lucern, hippo grov alfa och vetekli. Höet har mest sparkats runt i boxen och rörts ner i ströet. Lite hö har hon petat i sig både ute och inne.

Så fick stallvärden en klockren idé. "Jag bygger en hökrubba åt henne, så ser vi hur det verkar".

533852_10151147178112620_1156664759_n.jpg


Idag fyllde jag upp den nya krubban och tog in hästarna. När lucernblandningen var slut, dök Timsan ner i hökrubban och tog rejäla tuggor. Så på ålderns höst, vill hon tydligen ha bekväm äthöjd på sitt foder.
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Åhh, vad fin hon är!!

Jag tycker man kan få vara bekväm på ålderns höst!! ;):love:


Tingeling fortsätter att vila. Idag var hon inte alls öm och jag vet inte om jag inbillar mig men jag tyckte att hon var liiiite mindre svullen även om hon fortfarande är svullen. Pigg och glad är hon i alla fall och det värmer ju i matte-hjärtat.
Äter som vanligt och ingen feber alls har hon haft, så jag fortsätter att vila henne några dagar till.

Hon skulle ha vilat denna veckan i allafall för jag är ensam hemma med min dotter och då är det svårt att hinna rida innan hon tröttnat helt på att vara i stallet. Så på så vis var det väl lägligt att hon blev skadad nu, men samtidigt känns det ju surt att hon blir skadad när vi äntligen börjar komma igång...


Jag kan avslöja att jag varit iväg och tittat på en ny stallplats...även fast det bara är tio månader sedan vi flyttade till nuvarande stallet så känner jag att vi inte ska vara kvar. Det är en del småsaker som irriterar mig och det verkar inte gå att lösa och då väljer jag att flytta istället.
Nya stället jag tittat på och tackat ja till stallplats på verkar väldigt trevligt även om det blir en bit längre för mig att åka, men stallet har EGET ridhus...
Berättar mer sen när allt är helt klart...
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 251
Senast: Pritchel
·
Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
399
Senast: WildWilma
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
316
· Visningar
20 226
Senast: Human
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 301
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp