Skimmeltråden nr 2!

Sv: Skimmeltråden nr 2!

Härligt!!!
Beckis kunde inte heller gå i sluta utan att galoppera förut. När det lossnar och de faktiskt kan blir man så lättad för att de fysiska problemen har släppt! :)

KL

Idag var min häst också dyr. Trots att vi inte gjorde något speciellt...
Vi skrittade ut och jobbade intensivt med skänkelvikning, öppna och sluta.
Han tycker verkligen att sådana rörelser är jobbiga eftersom han inte är så stark, men oj så fin han blev!
Rundade sig och reagerade blixtsnabbt på min vinkling av bäckenet!
Han fattade verkligen vad jag ville och han gjorde det bra! :D
Numera kan även min häst ridas med ländtäcke vilket är såååååå skönt eftersom han har problem med bakdelen!

En till trevlig notis! Min pålle börjar återfå normalt hull! :)
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

kl

Nu är min kamera lagad! :bump:

Min vita springare är ju så tacksam att fota eftersom han kommer i full fart när man ropar :D

mhihi11_5064ce0f9606ee51d90b4f91.jpg


mhihi09_5064ce019606ee51d90b4f90.jpg


mhihi13_5064ce19ddf2b313c7001e27.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Underbara bilder! Han ser så otroligt snäll ut din vite :)

kl
Jag har varit lite sjuk den senaste veckan så det har blivit lite dåligt med hästeriet. Men idag så tömkörde jag och jag tycker att han blev riktigt fin stundtals. Filmade en liten snutt, men det är lite svårt att tömma på en hand och hålla stilla mobilen
http://www.youtube.com/watch?v=8s4vocgdyQU&feature=plcp
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Vad fin han är!!

*kl*

Idag har Tingeling blivit tömkörd av min tränare för tredje gången och polletten trillar ned mer och mer!
Jag fick sitta upp efteråt och tänk, då märktes det på en gång att jag latat till mig...
Jag fick bakläxa! Jag har nämligen låtit henne bli alldeles för rak och tappa ställningen (eftersom hon då gärna lägger till den där flashiga traven som jag blivit så kär i). Min tränare sa så här "hon får mer än gärna trava så hon blir blå men bara hon gör det med ställning i nacken för annars blir hon alldeles för stel och spänd och det är ju inte det vi vill". Och nej, det är ju absolut inte det vi vill eftersom det är spändheten i kroppen på henne som vi ska rida bort!

Så till nästa helg har jag nu fått läxa! Vi ska rida massor med åttvolter och verkligen ta igenom ställningen och få henne så låg jag bara kan!

Det som kändes skönt att höra var dock att hon fortfarande inte ser att Tingeling är ofräsch någonstans, så hon sa det att nu behöver jag inte "mesrida" för att jag är osäker på om hon är fräsch eller inte. Jag kan rida på precis som vanligt!
Det känns riktigt, riktigt skönt!

och tänk, inte gjorde det något att jag fick bakläxa - för jag vet att vi kommer att ha tagit igenom allt till nästa träning och jag ser faktiskt fram emot att verkligen ha något att jobba emot och med under veckan som kommer!

Behöver jag säga att jag är taggad inför hösten och vinterns träningar och de framsteg jag är övertygad om att vi kommer att göra?!?!
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Tack :)

Vad roligt att hon mår bra nu! Alltid bra att få nya mål!
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Ja, det känns riktigt bra!
Ska ringa kliniken i veckan också och prata med dom men jag kan inte se varför jag skulle behöva åka in på återbesök när hon är finare än någonsin!

Idag tyckte hon dock att jag var riktigt, riktigt jobbig! HAHA, jag lät henne inte fuska något alls! Koll på att hon inte flöt ut och inte heller tryckte mot innerskänkel - och som sagt, även om hon till en början blev lite irriterad och förbannad så blev hon ju så fantastiskt fin när hon släppte och blev mjuk i sidorna!!

Övade galoppfattningar från skritt också (eftersom jag verkligen ville ha koll på att hon inte flöt ut eller tryckte någonstans) och tänk vilka framsteg vi gjort! Gjorde mellan 5-10 fattningar i båda varven och inte en endaste felfattning blev det och inte ett endaste skutt eller hopp på stället!

DET är framsteg!

Jag längtar redan till imorgon och då ska jag fortsätta jobba på vår läxa så kommer hon nog vara som en helt ny häst på lördag när det är dags för träning igen!
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Vi har bytt stall och plutten flyttade in igårkväll så det blev bara box första natten. Idag fick han träffa sina hagkompisar och ihopsläppet gick riktigt bra :)
557782_10151091349969843_555730385_n.jpg

550672_10151091350709843_974069370_n.jpg

302262_10151091353054843_290171462_n.jpg

Han är så otroligt cool min lillkille! Bryr sej inte speciellt över att allt är nytt utan är bara nyfiken och positiv! :love:
47549_10151091094484843_1952902757_n.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

oxo;
Vad trevligt det ser ut och vad fina ni är tillsammans !
Och sadeln ser såklart skön ut :D

mily;
Vilka jättefina bilder på din häst.
Lite "täckes-reklams-känsla" över dem :)

Gesska;
Vad spännande med nytt stall

*Tilda*;
Din lilla vita socka är verkligen helt underbar :love:

Vad roligt att de allra flesta verkar vara igång och tränar med sina hästar nu. Så roligt att läsa om framsteg och den där känslan som infunnit sig på ett ridpass eller träning.

Även jag är nöjd efter senaste dressyrträningen. Tränaren är SÅ bra, hon hjälper mig att få koll på mig själv och den där förbaskade vänster sidan och andra delar av kroppen som inte gör det de borde :D

Vi börjar om och gör rätt kan man väll sägam ed alla basic grejer. Fokus på att få hästen mjuk,lös och smidig. Sedan så klart att jag ska få ordning på mig själv och ge hästen en ärlig chans att göra rätt :p

Ett litet kort klipp på oss från träningen
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Åh, vad fina ni är!!!


Jag hade träning igår och precis som de senaste gångerna så har det inneburit tömkörning för Tingeling. Igår var femte gången och nu hade polletten trillat ned!
Hon tyckte att det var såååå roligt och busade i början i galopp!

Jag fick beröm för att hon denna veckan såg mer lösgjord och avspänd ut än någonsin, så det kändes skoj efter den senaste veckans arbete.

När jag sen satt upp så insåg vi att jag måste jobba mer på att bli stadig själv igen - även om Tingeling inte erbjuder stöd i handen så måste jag ändå erbjuda stödet och bli stadig. Oavsett vad Tingeling gör liksom. Är ju lite svårt för mig som har så dålig balans men va f-n, jag gillar ju utmaningar och är ju sjukt envis så nu är det ju bara att jobba vidare!!

Fick mess från medryttaren idag att Tingeling hade varit superlugn och fin ute och inte studsat en massa i galoppen - hon var nog lite trött från igår kan jag tro...

Ser fram emot denna veckan och hoppas att tränaren kan komma ut i veckan och att jag kan åka till henne nästa helg.
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Här kommer våra skimmlar!
Zunideira
225962_449304651782406_1099513032_n.jpg

Eulalia
284031_473069406058036_893725225_n.jpg

Maja
580278_449679728411565_1856252663_n.jpg

Superfina hästar alla har :D
 
Senast ändrad:
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Ojj vad ni skrivit nu :)
Kul att det verkar gå framåt för alla och grattis Gaia :) Såg dig i Ridsport :P
För mig och min grå går det framåt också, nu är vi helt igång igen efter spraken och idag har han fått galoppa på terrängbanan, var lite blött men inte så farligt, fick hålla mig längs staketet, var en mycket lycklig liten häst jag hade när han fick komma ner där och springa :) Spetsade öron och fullsula, fick farttårar i ögonen :P
Tvingade mamma att ta lite höstbilder på oss igår samt filma lite när vi hoppade, så här kommer lite bilder och film :)

Våra är förresten inte ett dugg lika längre Oxo :P

http://www.youtube.com/watch?v=CejnEHsm238&feature=youtu.be
Ville att han skulle ta i lite i slutet ^^ Vet inte om han tog i så mycket men han hoppade alla fall upp sig lite

8183_10152171863455092_241846923_n.jpg

404073_10152171867985092_9261152_n.jpg

65566_10152171864590092_805842003_n.jpg

541066_10152171864075092_131223112_n.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Haha ja min har ljusnat väldigt och det blev ännu värre nu när jag klippte honom:D Sen så ser min ut som en ponny och jag tror nog att din har lite mer storhäst över sig ;)

m85: Tack så mycket! Den var alldeles för skön!
Ni är också väldigt fina:)
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Jättekul och spännande med nytt stall och att nu vara stor pojke och inte bara bebishäst längre :)

Zenith knallar på i skogen som om han var född där, även om ett vattendrag med snabbt rinnande vatten var liiite läskigt att vada igenom ;)

I paddocken har vi upptäckt vad grabben verkligen gillar... det står ett lite sockerbits hinder nästan mitt i paddocken och det går INTE att styra runt det utan det MÅSTE hoppas över... hmm kan ju inte bli sur på honom när han spetsar öronen och verkligen säger :love:HINDER:love:
blir att ta bort det till nästa ridtur i paddocken!
Sen så är det otroligt härligt med ordentliga anlagda ridvägar!! Även om skolan i närheten har missuppfattat det och tror att det är ett bra ställe att sätta upp orienterings stationer längs den och sen skicka ut alla vilda högstadiebarn på ridvägarna (som är tydligt utmärkta och det finns lika fina motionsslingor!).

Inte jättelyckat med tanke på hur mycket unghästar det finns här i närheten.. :crazy:

200018_10151095988054843_772008542_n.jpg

320426_10151095988024843_1646459287_n.jpg

420904_10151093525554843_863141573_n.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

*KL* Denna tråden har jag missat - jag har ju också en skimmel :)!

Några bilder från senaste månaden:
562024_10151044478501841_1696141536_n.jpg

383317_10151005999471841_338929231_n.jpg

282267_10151044478801841_852722739_n.jpg
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Välkommen till tråden!
Vad fin han är! :)


Brr, idag har det varit riktigt kyligt här hos oss...bara 6-7 grader och blåst som in i norden....nästan så jag börjar undra om min helklippta prinsessa ska få ett 200 grams täcke på sig istället för det 100 grams täcke hon går med nu...
Fast å andra sidan så kanske det är jag som fryser mer än hon...Får kolla hur hon verkar när jag åker ut till kvällen...
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Vi hade -4 i morse :eek: Is i vattenhinkarna och nästan omöjligt att skrapa rutorna på bilen. Tog nog 10 minuter!

Min vita har blivit ett fluff! Jättemysigt :D
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Ja, vi hade 3 grader i morse men har haft det kallare i natt för jag fick också skrapa framrutan!
Brrr....får jag säga att jag INTE ser fram emot vintern även om jag denna säsong kommer kunna rida i ridhus två-tre gånger i veckan (kan rida alla dagar om jag kan tänka mig rida kl 21)...
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Ludique;
Vilken fin häst, välkommen !



Även här har vi kallt och har fått skrapa rutan någon morgon. Och fler lär det bli snart enligt väderprognosen :cool:

Något ridhus har vi inte vid stallet och lär inte kunna ta mig till något speciellt ofta heller så får väll hoppas på lite snö och bra underlag på vägarna. Lite kyla så att man kan rida på fälten vore inte fel heller. Det är vid sådanna här tillfällen jag kan vara lite glad åt skiftjobb så man kan utnyttja de ljusa timmarna till att rida :)
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Tack snälla! :bump:

Visst jobbade du och hade din skimmel i Spanien förut? Antar att det är i Sverige du är när du säger att du fått skrapa rutan på bilen på morgonen :D. Är det den fina som du visat massa bilder på förut som du tagit hem eller har du en annan? :idea:
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
13
· Visningar
742
Senast: Görel
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
241
· Visningar
16 292
Senast: Roheryn
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
1 771
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp