Skriva fel

Jag brukar lyckas få och till coh rätt ofta.
Och på telefonen skriver jag ofta piss istället för puss (tangenterna är för nära varandra där). Har dock lyckats se det i tid hittills.
 
Inte blir väldigt ofta itne och på jobbet blev best regards till 99% bets regards. Jag brukar även få in två versaler istället för en i början av en mening.
 
På telefonen lyckas jag fruktansvärt ofta med att få inte till inre samt att till art... Fråga mig inte hur jag så ofta lyckas med det sistnämnda, hade ju varit mer logiskt om jag lyckades skriva arr istället, men nej, det händer aldrig... :cautious:
 
Den här datorn jag skriver ifrån nu rättar vissa ord till stor bokstav i början om jag skriver på engelska. Så Lifes Little Three och en del andra ord blir alltid med stor bokstav i början om jag inte går tillbaka och ändrar, fruktansvärt irriterande. Speciellt om jag missar att rätta och sedan lyckas slänga in lite ä istället för ' så blir det lagom lättläst. :p

@Sedna förresten, är ditt namn en felstavning av sedan med flit? Tänker alltid på dig när jag skriver fel på sedan. :p

Jafg är en vanligt stavning på jag för mig förresten.
 
Det ar egentligen bara har jag skriver pa Svenska, och det gar inte tillrackligt fort. Daremot skriver jag ofta 'and' nar jag tanker 'och', eller 'but' nar jag tanker 'men'. :confused: Det finns fler sadana mixes ocksa ... jag har ingen aning om hur min hjarna lyckas med det. lol
 
Ca åtta gånger i veckan använder jag ordet levererade.
Testa det ni med lite stress i fingrarna;)

Lerererade, levrererade, levereade, leverererade, lerererade.......
Värdelöst ord. Funderar på att börja använda skickade istället:meh:
 
Ca åtta gånger i veckan använder jag ordet levererade.
Testa det ni med lite stress i fingrarna;)

Lerererade, levrererade, levereade, leverererade, lerererade.......
Värdelöst ord. Funderar på att börja använda skickade istället:meh:

Jag håller med. Skitsvårt ord som man får skriva en bokstav i taget.

Sen är ju löseord ett ord där jag ofta missar en bokstav och det är något jag får skriva hur många gånger som helst per dag. Det känns lite stört att behöva rätta varje gång.
 
Det finns vissa ord som jag in princip alltid skriver fel på samma sätt när fingrarna far snabbt över tangentbordet. Några av mina vanliga felskrivningar är:

sjaten = sajten
elelr = eller

...och så var det något mer ord som jag inte kommer på just nu.

Vilket eller vilka ord brukar du skriva fel?

svanska = svenska
 
Tydligen är de svårt att stava till norska också. Det brukar bli norks innan jag hejdar mig och rättar. Det händer ju också ett antal gånger per dag :o :angel:
 
Har väl klassiker som itne, kasnke, ajg och liknande. Samma sak med att vara för snabb med mellanslag. På datorn skriver jag alldeles för ofta de två första bokstäverna med stor bokstav, som om jag inte hinner släppa knappen i tid. Det blir så himla fult: JAg, VArför osv.
 
Univeristy = University

det komiska är att jag fick rätta den som skulle vara skriven rätt för att det blev fel första gången jag skrev :o

Lite pinsamt stavfel då jag jobbar på universitet.
 
Jag har nu chattat med en kompis i Canada och lyckas skriva "witner" 4 gagner (well yes, det skulle ha varit ganger) i stallet for winter.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 975
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 606
Samhälle Har funderat till och från, under en längre tid, varför det är så viktigt för oss människor att sätta etiketter på oss själva, och på...
Svar
6
· Visningar
857
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp