Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Jag gör dom inte själv heller :rofl: Jag köper dom ( homeopatiska medel är jäkigt billigt) Jag vet inte HUR dom fungerar, jag vet bara ATT dom fungerar ...inte alltid men det brukar ha med att man inte hittat det rätta medlet..dom finns i antinge tabletter, piller eller flytande form..och dom flesta homeopater behandlar människor vad jag vet. Jag har några vänner som´är utbildade diplomerade homeopater som jag kan bolla med...

Men jag använder inte homeopatmedel jättemycket direkt...men som t ex arnica är kanon vid träningsvärk, blåtiror, om hästen blivit sparkad, innan o efter operationer....Bufo Rana är helt överlägset vid t ex lymfangit, hepar sulfur vid hovbölder, eller allt som har med var att göra.....ruta grav o rhus tox är jättebra vid tex senbesvär, ledbesvär....sepia vid ringorm, osv...det finns massa enkla stora medel som man vet funkar...

Jag använder mig av sånt som fungerar, massage, kiropraktik, akupunktur, örter, magneter, back on track och inte minst av Veterinärer.....jag är långt ifrån motståndare till veterinärer, men man kan skjutsa på en hel del med andra saker, t ex om du får en senskada, lång konvalesens...du kan hjälpa läkningen med homeopatika, örter, magnet vaddar, back on track, vattenträning osv osv....alternativmedicinen är ett komplement till veterinär
vård, inte i stället för.

Här har du en länk som du kan läsa om du känner för det
http://www.alternativmedicin.se/sok/Beh-054.html
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

kl

Enligt läkemedelsverket:
Sällskapsdjur och livsmedelsproducerande djur får behandlas med registrerade och sk. frilistade homeopatika avsedda för veterinärt eller humant bruk. Administreringen får dock endast ske efter att en veterinär har gjort bedömningen att inga andra åtgärder behöver vidtas för att tillgodose djurskydds- eller smittskyddsaspekter. Ytterligare information kring veterinärt ansvar lämnas i första hand av Jordbruksverket.
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

kl

Enligt läkemedelsverket:
Sällskapsdjur och livsmedelsproducerande djur får behandlas med registrerade och sk. frilistade homeopatika avsedda för veterinärt eller humant bruk. Administreringen får dock endast ske efter att en veterinär har gjort bedömningen att inga andra åtgärder behöver vidtas för att tillgodose djurskydds- eller smittskyddsaspekter. Ytterligare information kring veterinärt ansvar lämnas i första hand av Jordbruksverket.

Jaha...och ??
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

dessvärre funkar det. jag kan inte tekniken, men dom som kan är suveräna.....
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

dessvärre funkar det. jag kan inte tekniken, men dom som kan är suveräna.....

Och jag är 100% övertygad om att det är helt omöjligt. Jag har ändå viss erfarenhet av vänner som jobbar med både forensisk vetenskap och med klinisk diagnostik inom medicinsk forskning. Där görs framsteg - och även från statusen på ett hårstrå kan man hitta vissa indikatorer på sjukdom/brister.

Men att ställa en detaljerad diagnos på flera A4-sidor från ett hårstrå, om alla möjliga sjukdomstillstånd är bara kvacksalveri och inget annat. Men jag kanske missförstod metoden? Jag fick för mig att den här kvacksalvaren aka homeopaten ENBART använde sig av ett hårstrå för att skriva den romanen om hästens tillstånd. Om det var en liten, liten del av en undersökning för att komma fram till den romanen så är det ju en helt annan sak!
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

ja då kör han väl med kvalificerade gissningar då eftersom det finns djur som verkligen blir friska...inge konstigare än att at ett blodprov egentligen om man kan läsa resultaten.
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

ja då kör han väl med kvalificerade gissningar då eftersom det finns djur som verkligen blir friska...inge konstigare än att at ett blodprov egentligen om man kan läsa resultaten.

Nej, men ett isolerat blodprov berättar inte hela den romanen heller. Ska man ens komma i närheten ska man ha ett lab som klarar tusentals olika analyser. Och det kostar ju tiotusentals kronor att köra den labchecken. Har verkligen denna homeopat tillgång till de resurserna per patient?
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

dom kollar väl obalanser o mineralbrister och sen sätter dom ihop det ded hur det bör utvecklas rent energimässigt i kroppen....inte vet jag, det jag vet är att jag fått hästar att tillfriskna efter håranalyser med bl a "kroniska" luftvägsproblem...lika stolligt är det ju då att kunna läsa ut ett DNA ut svanstaglet på en häst.....man tittar väl på olika saker bara....
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Jag tror säkert att ett hårstrå kan användas för viss diagnostik. Det finns spårämnen och mineraler som ska finnas för att bygga upp våra hårstrån och det går säkert att analysera i vilken mängd de finns. Det är ganska dyr labdiagnostik om det ska göras med någon konfidens.

Däremot kan ett hårstrå bara användas för att få ut en väldigt begränsad mängd information. Ett hårstrå har ganska liten koppling till många av de övriga kroppsfunktionerna.

Just homeopati är en av de största kvacksalverierna där till och med angreppsätten och tankesätten strider mot känd kunskap. Ett populärt tankesätt att angripa är givetvis det självklart falska: "Att spä ut ett preparat ökar effekten."

Läs gärna följande:
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/alternativmedicin-mest-bluff-1.521715

All alternativmedicin är givetvis inte bluff och båg, men det finns tyvärr en alldeles för stor andel som bara går ut på att lura av "patienterna" deras pengar. Och anledningen till att man inte kommer ifrån begreppet alternativmedicin och fram till evidensbaserad (vilket man skulle tjäna fett på) är helt enkelt att effekten är obefintlig och det vet förespråkarna om.
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

jo, jag vet att det finns massa bluffare, och jag kan inte tala om hur allt fungerar, jag kan bara tala om vad som fungerat för mig o mina djur...och just denna som tar håranalyser är faktiskt väldigt duktig. Han har hjälpt fler än ett djur som varit kroniskt sjuka..hur han vet det har jag ingen aning om...han var ju bl a den som sa att victory tilly hade en energistörning i vä bak och alla skrattade åt honom för hästen var i storformo skulle starta i elitloppet...hästen bräckte ner i vä bak i loppet...dessutom var det i samma program en uppstoppad häst, söderströms analys togs inte ens upp....för han sa att den hästen lever inte, och då var det ju inte intressant :D
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Om ni hade en djurhomeopat i närheten som inte var alltför dyr. Skulle ni gå till en sådan med erat djur? (Eller om h*n kommer till dig) Om ni visste att h*n var utbildad och att det faktiskt funkar med denna alternativbehandling.
.

Och hur menar du att man skulle VETA att homeopati fungerar? Det handlag väl väldigt mycket om personlig åsikt/övertygelse och så långt jag vet, finns ingen forskning som visar effekt.

Jag anser att det skulle vara att kasta pengarna i sjön och skulle aldrig göra det.

Visserligen är homeopatisk behandling harmlös men det finns som sagt ingen evidens för effekt.

Jag vill citera min förre stallägare "hagen är den bästa veterinären" (utom förstås i uppenbara vet-fall med svåra skador och liknande).
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Men hittills har inga större resultat för att visa att homeopati fungerar presenterats (vad jag hört iaf, jag blir väldigt gärna överbevisad!).


Jag känner en homeopat väldigt väl och jag använder mig av homeopatmedel, men det var en patient som kom till homeopaten, vars hund hade någon rassjukdom, de olika vetrinärerna de hade varit hos sa att dte inte fanns något botemedel.
Så den här patienten fick en homeopatmedecin och hunder blev frisk ovanligt fort. (vetrinär hade sagt att de skulle avliva) så patienten frågade några sina vänner som också hade denna hundras och de fick också medecinen och även deras hundar blev friska :). så nu har du fått hört ett resultat av homeopatmedecin :D
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Och alla känner väl till Karl den XII:s häst Brandklipparen som tydligen fått en penicillinkur och behövde massage enligt håranalys...
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Ja jag har precis gjort det själv, men i det här fallet var vi först till veterinär som ordinerade medikamenter efter undersökning. Jag ringde sedan veterinären en vecka senare och kom fram till att denne fn inte kunde göra mer för pållen. Därför köpte jag homeopatisk medicin som han har fått under två veckor. Och ja jag visste vad som behövdes, så vill man prova så tycker jag det är ok först efter att en veterinär har tittat på hästen. Det måste också till därför att det inte är tillåtet att behandla ett djur alternativt utan en veterinärs vetskap. Regeln har tillkommit för att inte detta ska ersätta beprövad behandling.
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

ja om jag visste att hästen är frisk . och det är bara ett litet problem typ lite osäker eller nåt och få nått för det .


jag har sj hästpratare på mina då och då men inte i stället för veterinär glöm inte det.


så varför inte prova detta , synd att allt är så dyrt. gör du som du vill , :idea:
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

men han va ju stel , så masagge behövde han ju :idea:
 
Sv: Skulle ni gå till en djurhomeopat?

Enligt mängder av människors vittnesbörd så har rullstolsbundna klivit upp ur sina rullstolar och blinda har börjat se, cancerpatienter har blivit friska, allt av handpåläggning och healing. Allt beror på vad man väljer att tro på!!!! Väljer man bort sunt förnuft, vetenskap och beprövad erfarenhet så är allt möjligt.
 

Liknande trådar

Hästvård Fick ett erbjudande om att ta med min häst till en alternativ behandlare (kinesisk medicin, akupunktur) då det blivit ett återbud...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
18 565
Senast: Lickety
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 352
Senast: Fetaost
·
Övr. Katt Har inte "vågat" skriva innan för att jag varit rädd för att det ska vara dålig diagnos på kisse. :( Iaf, börjar från början...
Svar
11
· Visningar
7 279
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp