Sminktråden II

Ställer mig samma fråga efter att ha lagt av fransförlängningen. Känner mig naken. Hittills ingen klockren mascara som inte svärtar ner och lägger sig ofördelaktigt i begynnande veck i ögonregionen.

Själv köpte jag fransserum och tycker faktiskt att jag märker skillnad. Färgar fransarna också vilket ger bra effekt på mig.

Vilket fransserum har du provat? Jag är lite sugen men tvekar, dels på grund av priset och dels på grund av att det "skrivs" att ögonfransarna kommer växa ut om max tre månader. Tänker färga dem ikväll om jag har kvar färg hemma.

Misstänker att min nya mascara kommer svärta ner också då jag beställde en med fibrer för att försöka sminka mig till en förlängning.
 
@nyponros Nu har jag beställt, råkade bli i soft Brown av misstag så ja vi får se hur det blir. Första gången för mig som jag kommer använda den typen av ögonbrynsfärg, möjligt att jag kommer kludda till det totalt.

Jag har tagit bort mina lösögonfransar också, och mina fransar är kortare än vad de var från början. Har beställt en bra mascara (minns ej vilken), och smörjer med kokosolja på kvällen.
Frågan är hur man kan sminka sig för att ge intryck av mer fransar utan att det blir too much? Gillar inte skarpa eyeliners med lite flytande formula som ger riktiga kanter. Försökte måla med svart ögonpenna imorse, kändes lite för starkt och försökte pensla lite på linjen för att göra den mjuk. Nu, två timmar senare har jag svart kladd på halva ögonlocken och ser ut som jag har försökt mig på någon mystisk sotning :confused: Vill gärna framhäva mina ögon på ett ganska naturligt sätt. Har inget emot smink men ögonskuggor i flera nyanser tillexempel är för svårt och mycket. Jättetacksam för tips och gärna bilder!

Just kajalpennor/kohlpennor (som jag gissar att din svarta ögonpenna var?) har överlag väldigt dålig hållbarhet och gör just så som du skriver, kladdar. De funkar bäst på vattenlinjen eller möjligtvis lite suddad i övre fransraden. Då kan du fixera med en svart skugga när du suddat så sitter det lite längre. Annars rekommenderar jag Urban Decay för eyeliners, de är de bästa jag har testat, sitter även på hooded eyes, som berget. Deras 24/7 linje. Underbar!

Om du vill testa med skuggor men inte flera samtidigt kanske en krämskugga vore något? Primer underst (alltid). Sen ett tunt lager krämskugga på hela mobila ögonlocket som du fadear ut lite i globlinjen med en blending brush. Går på två röda och är jättenkelt :).
Maybellines colour tattoos är riktigt bra krämskuggor för priset, "on and on bronze" är en favorit hos mig.
 
Just kajalpennor/kohlpennor (som jag gissar att din svarta ögonpenna var?) har överlag väldigt dålig hållbarhet och gör just så som du skriver, kladdar. De funkar bäst på vattenlinjen eller möjligtvis lite suddad i övre fransraden. Då kan du fixera med en svart skugga när du suddat så sitter det lite längre. Annars rekommenderar jag Urban Decay för eyeliners, de är de bästa jag har testat, sitter även på hooded eyes, som berget. Deras 24/7 linje. Underbar!

Om du vill testa med skuggor men inte flera samtidigt kanske en krämskugga vore något? Primer underst (alltid). Sen ett tunt lager krämskugga på hela mobila ögonlocket som du fadear ut lite i globlinjen med en blending brush. Går på två röda och är jättenkelt :).
Maybellines colour tattoos är riktigt bra krämskuggor för priset, "on and on bronze" är en favorit hos mig.

Taaaack för svar! Nu har google fått arbeta sig varmt :DDet kan ha varit en kohlpenna, reflekterade inte över att det fanns olika sorter :o. Nu har den avanacerat sig ut och satt sig i mina skrattrynkor. Ser ut som att jag är väldigt väldigt trött, jag som bara ville bli lite snygg :cautious:.

Hittade pennan på Kicks hemsida! Lite dyr men antar att den räcker i evigheter. Gillade även "on and on bronzefärgen". En behaglig färg som jag tror passar till min hudton. Kletar man på krämskuggan med fingret? Antar det, det känns märkligt att använda borste i kräm? Primer tror jag att har någonstans i mina gömmor, väldigt oanvänt.... Jag använder just nu ID mineral Foundation, ska det läggas primer i hela fejset då kanske?
 
Soft brown från Milani var perfekt för mig. Det blev väldigt naturligt! Ni som använder bryn pomade, tvättar ni penseln varje gång?
 
Är det någon här som använder smink från Benecos, som man bl a kan köpa från softskin.se? Isf, är ni nöjda med de produkter ni använder? De ska vara naturliga och ekologiska, vilket känns viktigt för mig!

//r
 
Taaaack för svar! Nu har google fått arbeta sig varmt :DDet kan ha varit en kohlpenna, reflekterade inte över att det fanns olika sorter :o. Nu har den avanacerat sig ut och satt sig i mina skrattrynkor. Ser ut som att jag är väldigt väldigt trött, jag som bara ville bli lite snygg :cautious:.

Hittade pennan på Kicks hemsida! Lite dyr men antar att den räcker i evigheter. Gillade även "on and on bronzefärgen". En behaglig färg som jag tror passar till min hudton. Kletar man på krämskuggan med fingret? Antar det, det känns märkligt att använda borste i kräm? Primer tror jag att har någonstans i mina gömmor, väldigt oanvänt.... Jag använder just nu ID mineral Foundation, ska det läggas primer i hela fejset då kanske?


Jag brukar dutta på krämskuggor med fingret och sen sudda ut dem med en borste. Det går bra att applicera med borste också, enklast med en platt syntetborste :)
 
Är det någon här som kör med L'Oreal True Match mineral foundation? Jag hade den i somras och trivdes med den, förutom att det var svårt ibland att det inte blev för mycket men nu skulle jag behöva en i en ljusare färg. Hur använder ni den och vad har ni för hudtyp?
 
@nyponros Vad använder du för sminkborttagning? Är urless på att sätta pengar på produkter som inte fungerar. Använder nu en från Nivea (den blåa flaskan för vattenfast ögonmakeup) och fast jag inte ens använder vattenfasta produkter så ser man ut som en panda om man inte använder typ hela flaskan:mad: tips??
 
@nyponros Vad använder du för sminkborttagning? Är urless på att sätta pengar på produkter som inte fungerar. Använder nu en från Nivea (den blåa flaskan för vattenfast ögonmakeup) och fast jag inte ens använder vattenfasta produkter så ser man ut som en panda om man inte använder typ hela flaskan:mad: tips??

Jag har gett upp allt annat än ögon make up-kräm och våtservetter. Tycker de där vattenbaserade (med eller utan olja) inte tar bort något alls och drar i ögonen som fan.

Jag köper någon lite krämaktig variant, typ nivea (som ska ta bort vattenfast make up) som jag tar på ögonen och sedan har jag kicks make up-remover i våtservettform som jag tar bort det med.
Resten av ansiktet blir med vanliga baby vipes av olika märken. Köper storpack när de har det.

Det betyder att jag använder ca 3 cm kräm, en kicks vipe och eventuellt två baby vipes.

Dock är det ingen make up-remover som ska ta bort vattenfast make up som tar bort vattenfast mascara.
 
Jag har gett upp allt annat än ögon make up-kräm och våtservetter. Tycker de där vattenbaserade (med eller utan olja) inte tar bort något alls och drar i ögonen som fan.

Jag köper någon lite krämaktig variant, typ nivea (som ska ta bort vattenfast make up) som jag tar på ögonen och sedan har jag kicks make up-remover i våtservettform som jag tar bort det med.
Resten av ansiktet blir med vanliga baby vipes av olika märken. Köper storpack när de har det.

Det betyder att jag använder ca 3 cm kräm, en kicks vipe och eventuellt två baby vipes.

Dock är det ingen make up-remover som ska ta bort vattenfast make up som tar bort vattenfast mascara.
Använder också en ansiktsrengöring från Nivea, tvättar två omgångar med den, sen remover för mascara x flera pads plus sen ansiktsvatten för att få bort sista foundationet. Suck! Måste ju finnas en bättre lösning.
 
@nyponros Vad använder du för sminkborttagning? Är urless på att sätta pengar på produkter som inte fungerar. Använder nu en från Nivea (den blåa flaskan för vattenfast ögonmakeup) och fast jag inte ens använder vattenfasta produkter så ser man ut som en panda om man inte använder typ hela flaskan:mad: tips??
Jag använder Body shops make upp remover från Kamomillserien och sen tvättar jag ansiktet med ansiktstvätten från Vitamin E serien. Fungerar alldeles utmärkt tycker jag, ingen panda här inte.
 
@nyponros Vad använder du för sminkborttagning? Är urless på att sätta pengar på produkter som inte fungerar. Använder nu en från Nivea (den blåa flaskan för vattenfast ögonmakeup) och fast jag inte ens använder vattenfasta produkter så ser man ut som en panda om man inte använder typ hela flaskan:mad: tips??

Jag är inte personen du efterfrågar uppenbarligen, men efter att ha läst att många gillade L'oréals Eye & Lip Make-Up Remover Waterproof, så testade jag den. Blev positivt överraskad och kommer nog inte köpa någon dyrare variant till ögonmakeup igen.
 
Måste bara meddela vad min empiriska forskning visat: babyservetter är bättre och effektivare att ta bort grov nedsmutsning från industri (olja, damm, sot etc) än grovrent för händerna (den senare iinnehåller t o m slipkorn).

Aldrig jag hade använt dessa i ansiktet eller i babyrumpa.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 104
Senast: MJLee
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 242
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Renovera badrum
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp