Bukefalos 28 år!

Sminktråden II

Jag skulle vilja ha tips på en ansiktskräm som gör huden matt. Sedan jag slutade med hormonella p-medel så har jag märkt att mitt ansikte blir glansigt:confused: Så nu behöver jag en ansiktskräm som motverkar det. Några tips? :)
 
Någon här som gör fransförlängning regelbundet? Är det värt pengarna? Vad har ni för material?
Jag gjorde regelbundet förra året. För min del blir det väldigt dyrt då jag måste fylla på så ofta för att det ska hålla sig fint. Behövde påfyllning varannan eller var tredje vecka, och då såg jag rätt sliten ut sista tiden (fick fylla på med mascara). Det var väldigt skönt att alltid se sminkad och snygg ut, men också lite bökigt med skötseln.
Jag sover gärna på mage och det går ju inte (förmodligen därför det höll så dåligt på mig, hur mkt jag än försökte så hamnade jag väl på mage ibland ändå), man kan inte gnugga sig i ögonen något och det är lite pill med rengöring och att få dem snygga efter dusch osv.

Slutade av ekonomiska skäl, ville spara de pengarna..
 
Tack för svaren hörrni! Jag skippar nog tanken faktiskt, lite färgning gör nog susen istället. :)
 
Jag skulle vilja ha tips på en ansiktskräm som gör huden matt. Sedan jag slutade med hormonella p-medel så har jag märkt att mitt ansikte blir glansigt:confused: Så nu behöver jag en ansiktskräm som motverkar det. Några tips? :)

Jag brukar använda de ansiktskrämer (och rengöring) som är för blandhy (combination skin), det funkar bra för mig. Använder just nu en från Lumene :)
 
Jag vill köpa en ögonfransböjare, vilka kan ni rekommendera? =) Är det stor skillnad på dem eller det spelar inte så stor roll vilken man köper?

//r
 
Jag vill ha mörkgröna ögonbryn. Jag brukar använda en svartbrun ögonskugga på mina ögonbryn nu, men skulle behöva en mörkgrön ögonskugga med riktigt bra pigment för att lyckas med det här.
 
Hur vet man vilken färg man ska ha vid contouring? Alltså hur ska man tänka när man provar ut en? Jag är livrädd för clown-resultat!
 
Jag vill ha mörkgröna ögonbryn. Jag brukar använda en svartbrun ögonskugga på mina ögonbryn nu, men skulle behöva en mörkgrön ögonskugga med riktigt bra pigment för att lyckas med det här.
Fränt! Jag vet inte om det funkar, men MAC har väl superpigmenterade ögonskuggor? Har aldrig använt MAC så vet inte hur dom funkar men det är det enda jag kommer på i nuläget :)
 
Var beställer ni smink och hårvård/hudvård? Lyko, eleven?
Hårprodukter beställer jag från lyko, smink och hudvård kan vara lite olika beroende på vad jag ska köpa. Vissa saker finns på lyko och då beställer jag där, annars har jag använt brallis en del eftersom de säljer min foundation.
 
Fin sminkning! ! Sökte lite på milani brow. Var inne på kicks för ett tag sedan och blev målad med Anastasias brynskugga i soft Brown. Frågade om pomaden men hon föreslog skuggan då hon ansåg pomaden för kraftig för mig. Har inte handlat än då jag känner mig osäker på rådet, och ska färga håret framöver och tveksam över färg.

Lite nyfiken på vad du tycker om brynskugga vs pomade? Sen upplever jag de flestas bryn mer som dina i färgen, ser inte så många bruna. Jag är inte särskilt ljus, neutral hudton och ljusbrunt hår med lite guld snarare än kalla toner. Är ute efter naturliga men assnygga bryn ☺

En pomade behöver inte vara kraftigare än en brynskugga, det beror helt på applicering och teknik :). Jag föredrar pomade eller penna framför skugga till mina bryn för jag upplever att jag har större kontroll och har lättare att forma brynen som jag vill med dem. Jag använder nästan aldrig brynskugga.
 
Hur vet man vilken färg man ska ha vid contouring? Alltså hur ska man tänka när man provar ut en? Jag är livrädd för clown-resultat!

Först och främst ska contourskuggan (eller krämen om man föredrar det) vara matt. Skrimriga bronzers ser väldigt konstigt ut om man lägger dem som contour. Sen är det som regel bättre att välja en färg som går åt det kallare hållet än det varmare, eftersom naturliga skuggor inte är varma. Det beror lite på din egen grundton också, är du väldigt varm i tonen kan en skugga som går för mycket åt det kalla se lite för grå ut, men är du kall är det rätt viktigt att inte ha ett för varmt puder. Och inte för mörkt! Lite askigt mellanbrun brukar passa de flesta ljushyade :)
 
En pomade behöver inte vara kraftigare än en brynskugga, det beror helt på applicering och teknik :). Jag föredrar pomade eller penna framför skugga till mina bryn för jag upplever att jag har större kontroll och har lättare att forma brynen som jag vill med dem. Jag använder nästan aldrig brynskugga.
Okej, tack för svar! :) Jag är inne och kikar på massa bryntutorials nu och det ligger en Milanis stay put i min kassa på Eleven, står och velar och tvekar inför färg! Ska klippa och färga håret nästa vecka, kanske bäst att avvakta med beställning tills att jag vet hur jag kommer bli på toppen :D Funderar på om soft Brown är ljusare än natural taupe som du hade på din bild, vet du?
 
Okej, tack för svar! :) Jag är inne och kikar på massa bryntutorials nu och det ligger en Milanis stay put i min kassa på Eleven, står och velar och tvekar inför färg! Ska klippa och färga håret nästa vecka, kanske bäst att avvakta med beställning tills att jag vet hur jag kommer bli på toppen :D Funderar på om soft Brown är ljusare än natural taupe som du hade på din bild, vet du?

Jag skulle tro att soft brown är lite mörkare, taupe brukar vara ljusare än allt som heter något med brown :D.
 
@nyponros Nu har jag beställt, råkade bli i soft Brown av misstag så ja vi får se hur det blir. Första gången för mig som jag kommer använda den typen av ögonbrynsfärg, möjligt att jag kommer kludda till det totalt.

Jag har tagit bort mina lösögonfransar också, och mina fransar är kortare än vad de var från början. Har beställt en bra mascara (minns ej vilken), och smörjer med kokosolja på kvällen.
Frågan är hur man kan sminka sig för att ge intryck av mer fransar utan att det blir too much? Gillar inte skarpa eyeliners med lite flytande formula som ger riktiga kanter. Försökte måla med svart ögonpenna imorse, kändes lite för starkt och försökte pensla lite på linjen för att göra den mjuk. Nu, två timmar senare har jag svart kladd på halva ögonlocken och ser ut som jag har försökt mig på någon mystisk sotning :confused: Vill gärna framhäva mina ögon på ett ganska naturligt sätt. Har inget emot smink men ögonskuggor i flera nyanser tillexempel är för svårt och mycket. Jättetacksam för tips och gärna bilder!
 
Frågan är hur man kan sminka sig för att ge intryck av mer fransar utan att det blir too much?

Ställer mig samma fråga efter att ha lagt av fransförlängningen. Känner mig naken. Hittills ingen klockren mascara som inte svärtar ner och lägger sig ofördelaktigt i begynnande veck i ögonregionen.

Själv köpte jag fransserum och tycker faktiskt att jag märker skillnad. Färgar fransarna också vilket ger bra effekt på mig.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 420
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
18 335
Senast: Sel
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 099
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp