Sminktråden II

@nyponros Vad använder du för sminkborttagning? Är urless på att sätta pengar på produkter som inte fungerar. Använder nu en från Nivea (den blåa flaskan för vattenfast ögonmakeup) och fast jag inte ens använder vattenfasta produkter så ser man ut som en panda om man inte använder typ hela flaskan:mad: tips??

Jag använder bara bioderma, den med rosa lock. Det är ett micellärt vatten som fungerar både som sminkborttagning och snabbrengöring. Den är så skonsam mot huden och fungerar även på vattenfast smink. När jag ska ta bort ögonmake håller jag stilla den indränkta bomullstussen över ögat tio sekunder eller så så försvinner det lätt sen . Finns på Apoteket och apotea!
 
Jag använder bara bioderma, den med rosa lock. Det är ett micellärt vatten som fungerar både som sminkborttagning och snabbrengöring. Den är så skonsam mot huden och fungerar även på vattenfast smink. När jag ska ta bort ögonmake håller jag stilla den indränkta bomullstussen över ögat tio sekunder eller så så försvinner det lätt sen . Finns på Apoteket och apotea!
Ska genast skaffas! Tack:bow:
 
Jag använder bara bioderma, den med rosa lock. Det är ett micellärt vatten som fungerar både som sminkborttagning och snabbrengöring. Den är så skonsam mot huden och fungerar även på vattenfast smink. När jag ska ta bort ögonmake håller jag stilla den indränkta bomullstussen över ögat tio sekunder eller så så försvinner det lätt sen . Finns på Apoteket och apotea!

Jag har det också, men upplever inte alls att det fungerat på vattenfast smink? Annars tycker jag att det är toppen.
 
Jag tycker den här är toppen för vattenfast mascara:
985169.JPG


Själv har jag fått ge upp vattenfast eftersom det kräver oljebaserad remover och det funkar inte riktigt med mina linser.. Får oljiga fläckar på linserna så det blir helt suddigt fläckvis :D
 
Wiiiho, nu är Candy K lipkit från Kylie påväg hem till mig :love: någon som har testat hennes lipkit - vad tycker ni?
 
Jag är inte personen du efterfrågar uppenbarligen, men efter att ha läst att många gillade L'oréals Eye & Lip Make-Up Remover Waterproof, så testade jag den. Blev positivt överraskad och kommer nog inte köpa någon dyrare variant till ögonmakeup igen.

Den använder jag också, oslagbar!
 
Lite tidigt kanske... men bra uv-kräm till ansiktet, tips på det? Jag använder en "aktiv kräm" och då ska det tydligen vara extra viktigt.

Provat micellära vattnet idag. Bra men kommer nog använda det på morgonen på bomullsrondell och på kvällen efter vanlig ansiktstvätt då det var lite meckigt att få bort allt smink med bara bomullsrondeller.
 
@Monkie om det är syror du syftar på i den aktiva krämen så är det aldrig 'lite tidigt' att tänka på SPF, utan det ska du ALLTID ha när du behandlar med syror! :)
Använd inte syror alls under sommaren och i övrigt bara nattetid. Se till att ha en bra dagkräm + gärna hög SPF, gillar personligen Paulas Choice SPF 50.
 
@Monkie om det är syror du syftar på i den aktiva krämen så är det aldrig 'lite tidigt' att tänka på SPF, utan det ska du ALLTID ha när du behandlar med syror! :)
Använd inte syror alls under sommaren och i övrigt bara nattetid. Se till att ha en bra dagkräm + gärna hög SPF, gillar personligen Paulas Choice SPF 50.
Vet inte :o. Jabushe använder jag, morgon och kväll. Ska kika på Paulas Choice, tack!!
 
Vilket löspuder rekommenderar ni? Jag har hittills använt Macs prep and prime men funderar på att pröva på nå nytt.
Transparent löspuder är alltså det jag söker :)
 
Vilken rolig tråd! :D Är lite rookie på området med smink och sminkar mig väl egentligen hellre än bra när det gäller lite festligare sminkningar så lite tips kanske vore på sin plats. Har försökt få till ögonskuggan så många gånger men det är väl inte alltför ofta man lyckas riktigt bra :angel: Tycker jag inte får till tillräckligt med pigment och att allt blir "smetigt", har använt mig av paletter från Nyx och Maybelline. Köpt mig en hel uppsättning med borstar från Real Techniques men nu skulle jag vilja ha tips på bättre ögonskuggor (helst hela paletter) som är lättjobbade och håller bra kvalitet. Eftersom jag är oerfaren som tusan så är det färger som brun, beige och lite rosa toner jag trivs bäst i :p Någon som har några tips och trix?
 
@linnlarssonn

Primer, primer, primer! Alltid primer under ögonskugga om det ska bli bra och framförallt sitta på plats och inte smeta. Finns en hel uppsjö, jag älskar en snorbillig från Wet n' wild som heter "Primer for my primas". Gillar att smacka på den, vänta några sekunder tills den torkat och sen fixera med en ögonskugga som är ca min hudton. Då har jag en stadig och smooth bas att lägga skuggor på sen. :)

Få till tekniken (=öva massor) när det gäller att tona ut ("blenda" på svengelska) skuggorna. För mig tog det hundra år att klura ut vilken borste som passade just mina ögon att blenda med, hur mycket skugga jag skulle ha på borsten, hur löst jag skulle trycka etc. etc...

När det gäller bra kvalle på skuggor så skulle jag satsa på att komponera en egen palett med skuggor från Makeup Geek. Googla på swatches för att få en uppfattning om hur skuggorna ser ut på huden. Börja med typ 4 st i neutrala toner för att få till den där tekniken. Jag vet att du helst ville ha hela paletter, men min erfarenhet är att när man köper hela paletter blir det ändå oftast så att man använder ca hälften flitigt, några till någon enstaka gång och resten inte alls. Man betalar alltså mycket för skuggor man inte har användning av. Om det är just palettformatet du vill ha så kolla på exv. Ebay efter magnetcase där du kan sätta i de lösa skuggorna.

:up: :)
 
@linnlarssonn

Primer, primer, primer! Alltid primer under ögonskugga om det ska bli bra och framförallt sitta på plats och inte smeta. Finns en hel uppsjö, jag älskar en snorbillig från Wet n' wild som heter "Primer for my primas". Gillar att smacka på den, vänta några sekunder tills den torkat och sen fixera med en ögonskugga som är ca min hudton. Då har jag en stadig och smooth bas att lägga skuggor på sen. :)

Få till tekniken (=öva massor) när det gäller att tona ut ("blenda" på svengelska) skuggorna. För mig tog det hundra år att klura ut vilken borste som passade just mina ögon att blenda med, hur mycket skugga jag skulle ha på borsten, hur löst jag skulle trycka etc. etc...

När det gäller bra kvalle på skuggor så skulle jag satsa på att komponera en egen palett med skuggor från Makeup Geek. Googla på swatches för att få en uppfattning om hur skuggorna ser ut på huden. Börja med typ 4 st i neutrala toner för att få till den där tekniken. Jag vet att du helst ville ha hela paletter, men min erfarenhet är att när man köper hela paletter blir det ändå oftast så att man använder ca hälften flitigt, några till någon enstaka gång och resten inte alls. Man betalar alltså mycket för skuggor man inte har användning av. Om det är just palettformatet du vill ha så kolla på exv. Ebay efter magnetcase där du kan sätta i de lösa skuggorna.

:up: :)
Tack så mycket! :love: Ska leta runt lite ikväll, och kanske till och med klicka hem lite roligt :angel:
 
Vad använder ni för borstar?

Jag hade behövt uppdatera mina så smått och känner mig allmänt lost bland alla tusen märken. Letar främst efter en borste för contouring av det mjukare slaget som inte ger så skarpa linjer och några nya småborstar till ögonskuggor. Tips på riktigt fluffiga, rejäla och bra puderborstar mottages också tacksamt.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 101
Senast: MJLee
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 058
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 370
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 242
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp