Sminktråden II

Kikade på Lyko.se och den verkar bra! Toppen!:up: Kikat på The Balm på lyko innan faktiskt, har du provat någon av deras andra produkter?

Jag har provat en hel del från thebalm och det som fastnat hos mig mest är mary loumanizer (highlighter) och hot mama blush (skimrigt peachy rouge med guldshimmer). De använder jag regelbundet och gillar verkligen. De är lätta att använda, sitter bra på huden och håller länge. Tycker inte riktigt om deras förpackningar men produkterna är toppen :D
 
Håller med dig ang djuren och det är väl därför RT har blivit så populära med sina syntetborstar! Bästa jag haft :)

Sigma ska jag kolla upp, är tydligen borstberoende :angel:O_o
 
Jag är på jakt efter nån slags fuktspray/mist som man kan spraya på ansiktet före och/eller efter man sminkat sig eller bara när man känner sig lite torr. Några tips? :)
 
Jag är på jakt efter nån slags fuktspray/mist som man kan spraya på ansiktet före och/eller efter man sminkat sig eller bara när man känner sig lite torr. Några tips? :)

Jag använder Hydra life Moist & Fix ifrån Dior, både som vanlig "fuktare" och både innan och efter primer för att tillföra lite extra fukt vid applicering av foundation eller mineraler, alltid ett ordentligt spray efter mineraler just för att vara extra säker på att det inte skall hitta några linjer under dagen! ;)
 
Jag tänkte gå på en sån där sminkning där en får köpa produkter för kostnaden och tänkte satsa på MUS, finns det något i produktväg jag absolut ska satsa på eller undvika? Jag har ganska normal/blandhud, relativt blek och neutral i min pigmentering.
 
Jag är på jakt efter nån slags fuktspray/mist som man kan spraya på ansiktet före och/eller efter man sminkat sig eller bara när man känner sig lite torr. Några tips? :)
Jag gillar mac fix + när jag vill få bort den pudriga känslan. Emma s har också en fin face mist som jag tycker gör ungefär samma sak
 
Jag tänkte gå på en sån där sminkning där en får köpa produkter för kostnaden och tänkte satsa på MUS, finns det något i produktväg jag absolut ska satsa på eller undvika? Jag har ganska normal/blandhud, relativt blek och neutral i min pigmentering.

Jag gillar deras rouge och ögonskuggor! Läpp-pennorna och läppstiften är också bra. Om jag var du skulle jag undvika concealer-trion som är deras mest omtalade produkt, cover all mix. Den är enligt mig alldeles för torr och ser lätt tjock och kakig ut på huden. Deras multi lash mascara är en bra allroundmascara som är prisvärd.
 
Jag gillar deras rouge och ögonskuggor! Läpp-pennorna och läppstiften är också bra. Om jag var du skulle jag undvika concealer-trion som är deras mest omtalade produkt, cover all mix. Den är enligt mig alldeles för torr och ser lätt tjock och kakig ut på huden. Deras multi lash mascara är en bra allroundmascara som är prisvärd.
Perfekt, tack :)
 
Vad har Buke-panelen att säga om denna? :D
Generate.ashx

https://www.kicks.se/lumene/invisib...kdWN0X2tleTs4OTA3MDc4MzsjOw&searchWord=lumene

Kan man använda den som en lite lättare, uppfräschande foundation? Eller har ni något annat tips på en kräm/foundation som får en att se piggare ut men inte är jättetäckande?
 
Vad har Buke-panelen att säga om denna? :D
Generate.ashx

https://www.kicks.se/lumene/invisib...kdWN0X2tleTs4OTA3MDc4MzsjOw&searchWord=lumene

Kan man använda den som en lite lättare, uppfräschande foundation? Eller har ni något annat tips på en kräm/foundation som får en att se piggare ut men inte är jättetäckande?

Har inte provat den tyvärr men kika på Lumene glow foundation! Det har väldigt lätt täckning men ger lite utjämning och lyster. Ser inte "sminkat" ut. Jag gillar oftast lite mer täckning så jag brukar ha den ovanpå lumene blur foundation och det funkar super.

Min vän lovordar även denna produkt
Generate.ashx
 
Har inte provat den tyvärr men kika på Lumene glow foundation! Det har väldigt lätt täckning men ger lite utjämning och lyster. Ser inte "sminkat" ut. Jag gillar oftast lite mer täckning så jag brukar ha den ovanpå lumene blur foundation och det funkar super.

Min vän lovordar även denna produkt
Generate.ashx
Just den från Bare Minerals har jag idag :D Älskar den, men tycker trots allt att den är lite för täckande på sommaren ändå. Tror jag ska knalla iväg till kicks och peta på lite olika varianter :) Tack för hjälpen!
 
Just den från Bare Minerals har jag idag :D Älskar den, men tycker trots allt att den är lite för täckande på sommaren ändå. Tror jag ska knalla iväg till kicks och peta på lite olika varianter :) Tack för hjälpen!

Åh jag är lite sugen på den nu. Men behöver verkligen inget nytt :D.
Kul att du gillade mary lou :). Det är den highlightern jag alltid väljer när jag inte orkar tänka den tar jag "i bara farten" för jag vet att det alltid blir bra. Fin som ögonskugga också!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 057
Senast: MJLee
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 051
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 357
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 232
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp