Sminktråden II

Som budgetvariant rekommenderar jag verkligen Nyx HD Concealer (tyvärr är den inget för dig @Septicemia jag tror att de testar på djur, annars är den ljusaste nyansen perfekt för oss bleka)! Sedan en tid har jag även testat Urban Decays Naked Skin Concealer och gillar den. Där är det väl också lite sådär ang. djurtest. De ägs av L'Oréal tror jag och har väl börjat sälja produkter i Kina.

Tack för tips! NYX ska fortfarande vara helt cruelty free även om de, som så många andra, ägs av L'Oréal sedan en tid tillbaka. Vad jag vet har de ingen försäljning till Kina heller. Det är ju alltid ett ställningstagande, det där med djurtestande företag och var man ska dra gränsen.
 
Någon som har tips på en bra, icke vattenfast, flytande foundation? :) Ska på ordination av hudläkare endast tvätta ansiktet med vatten, så därför får den inte vara vattenfast, vet inte om det är svårt att hitta.
 
Någon som har tips på en bra, icke vattenfast, flytande foundation? :) Ska på ordination av hudläkare endast tvätta ansiktet med vatten, så därför får den inte vara vattenfast, vet inte om det är svårt att hitta.
Denna har jag. Gillar den mycket! Jag tror inte den är vattenfast, men lite osäker på om man verkligen känner sig helt ren efter en tvätt med bara vatten... Får du använda micellärt vatten?
https://lorealparis.se/products/make-up/face/foundation/true-match-foundation-6n-honey/
 
Någon som har tips på en bra, icke vattenfast, flytande foundation? :) Ska på ordination av hudläkare endast tvätta ansiktet med vatten, så därför får den inte vara vattenfast, vet inte om det är svårt att hitta.

Jag tror inte man får bort ens de som inte är vattenfasta med bara vatten tyvärr.
 
Hej alla, en liten fråga :) jag sminkar mig vld sällan och har förstått att med torra produkter är det ingen fara, men hur gör ni med t ex rengöringskrämer och läppstift som gått ut i datum? Använder ni dem ändå tills de är slut eller ni köper nytt? Märker man på dem om de inte funkar som de ska eller? Läppstift kanske torkar...?

//r
 
Nån här som testat dermalogica? Just nu har jag ingen riktig rutin i min hudvård, jag är inte 100% förtjust i det jag använder nu (förutom min hudkräm som jag använt i många år).

Så nu letar jag efter ny hudvård och jag är lite nyfiken på dermalogica, framförallt deras ultracalming serie eftersom jag tycker att mina hud är röd och känslig.

Så vad tycker ni? Eller rekommenderar ni nått annat märke? :)
 
Nån här som testat dermalogica? Just nu har jag ingen riktig rutin i min hudvård, jag är inte 100% förtjust i det jag använder nu (förutom min hudkräm som jag använt i många år).

Så nu letar jag efter ny hudvård och jag är lite nyfiken på dermalogica, framförallt deras ultracalming serie eftersom jag tycker att mina hud är röd och känslig.

Så vad tycker ni? Eller rekommenderar ni nått annat märke? :)

Jag använder Dermalogica, Babor, Lancome & Filorga :love:

Och sambon (dock man) använder D :)
 
Nån här som testat dermalogica? Just nu har jag ingen riktig rutin i min hudvård, jag är inte 100% förtjust i det jag använder nu (förutom min hudkräm som jag använt i många år).

Så nu letar jag efter ny hudvård och jag är lite nyfiken på dermalogica, framförallt deras ultracalming serie eftersom jag tycker att mina hud är röd och känslig.

Så vad tycker ni? Eller rekommenderar ni nått annat märke? :)

Jag har Dermalogica sen en massa år. Jag har rengöringsgel, fuktkräm, ögon-tjofräs och fuktmask. Jag brukar också ha A-kräm från hälsokosten på torrare partier.
Jag tror stenhårt på de här produkterna. Jag är 37 och har knappt några rynkor alls.
Utöver att jag aldrig får utslag, blir torr etc trots känslig hud som lätt blir både torr och får utslag av det mesta andra.
 
Älskar märket Avene - finns på apotea och vissa apotek. Toppen för torr och känslig hy. Skulle rekommendera den som heter skin recovery. https://www.apotea.se/avène-skin-recovery-cream-50-ml

Clinique moisture surge intense. Otroligt bra! Jag har testat avene som var helt ok men inte tillräckligt återfuktande för mig.
Hoppar in med en följdfråga, eller om någon har nåt annat tips: är nån av dessa lätt och typ "blöt" i konsistensen? Upplever att många krämer för torr hud snarare tillför fett än fukt och det lägger sig bara utanpå huden för mig... tex paulas choice som ska vara dunder för torr hud funkar inte alls, får som en hinna i ansiktet och är supertorr "på djupet". :arghh:
 
Hoppar in med en följdfråga, eller om någon har nåt annat tips: är nån av dessa lätt och typ "blöt" i konsistensen? Upplever att många krämer för torr hud snarare tillför fett än fukt och det lägger sig bara utanpå huden för mig... tex paulas choice som ska vara dunder för torr hud funkar inte alls, får som en hinna i ansiktet och är supertorr "på djupet". :arghh:

Förstår vad du menar, tycker ansiktskrämen jag rekommendera är lätt och känns svalkande. Den tillför definitivt fukt, tycker huden blir rejält återfuktad och mjuk, inte fet.
 
Kanske inte just smink, men någon som har tips på en grym ansiktscreme för torr och känslig hy?

Khiels ultra facial moisturizer är riktigt bra på min hy som är både torr och väldigt känslig. Sjunker in snabbt i huden och ger verkligen FUKT. Har typ inte haft en enda torrfläck sen jag började med den för ett halvår sedan. Nu börjar flaskan ta slut (75 ml för 275kr tror jag) så den har räckt länge . Har alltid ett fuktserum under dock, som med alla krämer jag använder, vet inte hur den fungerar utan.
 
Khiels ultra facial moisturizer är riktigt bra på min hy som är både torr och väldigt känslig. Sjunker in snabbt i huden och ger verkligen FUKT. Har typ inte haft en enda torrfläck sen jag började med den för ett halvår sedan. Nu börjar flaskan ta slut (75 ml för 275kr tror jag) så den har räckt länge . Har alltid ett fuktserum under dock, som med alla krämer jag använder, vet inte hur den fungerar utan.
Tack, bra pris på den också! :up:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 084
Senast: MJLee
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 056
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 369
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp