Bukefalos 28 år!

Sminktråden II

Hur funkar rengöringen på make up? Läste att den inte tar vattenfast mascara, men foundation och icke vattenfast mascara?

Jag har aldrig provat någon rengöring som är mild nog för min hy som tar vattenfast mascara. Är jag sminkad tar jag bort mascaran med oljepads innan jag tvättar ansiktet. Den tar inte foundation så bra heller tycker jag, använder Garniers micellära vatten för att få bort allt smink. Kör först med micellära vattnet, tvättar och så en till omgång med micellärt vatten.
 
Var får man tag på paulas choice? :)
Dermalogicas produkter tål jag generellt inte.

Ofta när jag hittat något i rengöring eller ansiktskrämsväg som funkar så känns det kanon i 2-6 mån. Sen bara "slutar det fungera". Inte så att jag slutar tåla det, men det ger liksom ingen effekt längre.

Ah trist. :( Det är det enda hittills som min hy tål. Testade Cliniques rengöring för känslig hy för några år sedan och jag trodde ansiktet skulle brinna upp och flagna sönder.¨

Jag är ju lite Paulas choice-frälst så redness relief kanske skulle vara något för dig? Den serien ska också vara för känslig hud.

Jag beställer alla mina hudvårdsprodukter från Skincity.
 
Jag har aldrig provat någon rengöring som är mild nog för min hy som tar vattenfast mascara. Är jag sminkad tar jag bort mascaran med oljepads innan jag tvättar ansiktet. Den tar inte foundation så bra heller tycker jag, använder Garniers micellära vatten för att få bort allt smink. Kör först med micellära vattnet, tvättar och så en till omgång med micellärt vatten.
Nu har jag klickat hem ansiktstvätten och fuktmasken. Din beskrivning av hur huden är i ansiktet kunde lika gärna vara en beskrivning av mig, så nu håller jag tummarna! :)
 
Nu har jag klickat hem ansiktstvätten och fuktmasken. Din beskrivning av hur huden är i ansiktet kunde lika gärna vara en beskrivning av mig, så nu håller jag tummarna! :)

Åååh hoppas det funkar bra! :D '

Håller på att värva vänner och familj också, känner mig lite som en frälst LCHF:are/crossfittare men jag är faktiskt förvånad över hur bra det funkat för min hy!
 
Just ansiktstvätt så har jag en särskilt för rosacea köpt på Apotek. Minns inte vad den heter men funkar bäst av alla jag provat :) Ögonsmink tar jag bort med lancomes bi-facil och visst besvär :S
 
Undrar om jag greppade rätt sminktråd, men jag slänger ut en fråga!

Vill ha ett läppstift som ser markerat men ändå lite naturligt ut. Gillar inte kladdigt läppglans. Har cremläppstift i ljus korall till vardags, är nu ute efter ett lite mer festligt. Färg är nog svårt att rekommendera, men märke? Vill inte ha för glansigt, inte för "tjockt", inte för kladdigt och trivs inte i matt. Vilken ände av läppstiftsdjungeln ska jag börja leta i? Färgat lypsyl?

Och, är det too much med både svart eyeliner och läppstift? Gillar naturlig look men vill förstärka mina drag till fest! :)
 
Undrar om jag greppade rätt sminktråd, men jag slänger ut en fråga!

Vill ha ett läppstift som ser markerat men ändå lite naturligt ut. Gillar inte kladdigt läppglans. Har cremläppstift i ljus korall till vardags, är nu ute efter ett lite mer festligt. Färg är nog svårt att rekommendera, men märke? Vill inte ha för glansigt, inte för "tjockt", inte för kladdigt och trivs inte i matt. Vilken ände av läppstiftsdjungeln ska jag börja leta i? Färgat lypsyl?

Och, är det too much med både svart eyeliner och läppstift? Gillar naturlig look men vill förstärka mina drag till fest! :)

Tycker inte alls det är fel att ha både eyeliner och "festligt" läppstift. Regeln om att antingen ha en ögonlook eller en läpplook är till för fegisar :D Själv går jag gärna all in när det är fest!

Kommer inte på något supertips i läppstiftsfrågan, annat än att rätt läppenna kan göra mycket! Inget kladd och man kan gott klara sig med bara ett tunt lager stift/glans över :)
 
Tycker inte alls det är fel att ha både eyeliner och "festligt" läppstift. Regeln om att antingen ha en ögonlook eller en läpplook är till för fegisar :D Själv går jag gärna all in när det är fest!

Kommer inte på något supertips i läppstiftsfrågan, annat än att rätt läppenna kan göra mycket! Inget kladd och man kan gott klara sig med bara ett tunt lager stift/glans över :)
Nu är festen slut :D:D. Jag hittade en penseleyeliner som jag tvättade bort, testade istället med en koleyeliner men även den tvättades bort. Fick inte till det!
På läpparna blev det underst ett matt grejs från nyx med mitt vanliga korall över.

Menar du att använda läppenna över hela läpparna? Ska kanske testa. Tycker att det blir en torr känsla av matta produkter men kanske funkar med lypsyl!
 
Undrar om jag greppade rätt sminktråd, men jag slänger ut en fråga!

Vill ha ett läppstift som ser markerat men ändå lite naturligt ut. Gillar inte kladdigt läppglans. Har cremläppstift i ljus korall till vardags, är nu ute efter ett lite mer festligt. Färg är nog svårt att rekommendera, men märke? Vill inte ha för glansigt, inte för "tjockt", inte för kladdigt och trivs inte i matt. Vilken ände av läppstiftsdjungeln ska jag börja leta i? Färgat lypsyl?

Och, är det too much med både svart eyeliner och läppstift? Gillar naturlig look men vill förstärka mina drag till fest! :)

Jag hade definitivt letat efter ett liquid lipstick. Nyx kanske?
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 312
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
11 12 13
Svar
248
· Visningar
11 427
Senast: Sel
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 081
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp