Bukefalos 28 år!

Sminktråden II

Haha, ganska stor skillnad då. Jag tänkte mest på att det ofta är flera aktiva ingredienser i andra serum (fast inte i alla såklart, tex. retinol), och att man köper lite mer ett i taget hos TO. Men uppenbarligen var det en rejäl skillnad ändå! :up:

Ja TO kostar ju typ 60-90 kr per serum. Så du kan köpa ganska många innan du hinner komma upp i samma kostnad som ett serum ifrån t.ex. PC!
 
Jag har provat PCs och TOs retinol. Märker ingen skillnad alls på huden, så köper jag ingen kommer jag ta det billigaste =The ordinary!

Använde du det länge, det tar ju ett tag? Och jag kommer nog troligast köpa ett från Exuviance trots alls, eftersom att det är de produkterna jag använder mest och har kvar av :)
 
Men är ett bra tag ett halvår, eller flera år typ?
Började med PCs för ett år sen ungefär, köpte the ordinary i somras. Jag tror på Retinol, men jag har inte sett någon tydlig förbättring. Däremot kan det ju hända att ålderstecken bromsats. Jag var inte så intresserad av hudvård för tio år sedan (när jag var 25), men tänker att det nog varit bra att börja då.
 
Följdfrågan blir såklart vad du använder istället, är det också i puderfrom? :)
Yes! Jag började använda ett puder i somras med solskydd i, från Sensai, som jag blev jättekär i. När jag sen återgick till min dual foundation gillade jag det inte alls lika mycket, det känns för torrt på nåt vis? Inte alls skönt på huden.

Så nu har jag helt övergått till Sensais (dyra :meh:) puder istället. Lägger först en primer och sen duttar jag på lite puder :).
 
Jag har köpt allt mitt asos innan men försöker hitta någon annan återförsäljare då asos är dåliga på att ha allt inne.
Åhlens kommer få in TO :banana:, tror Kicks eller någon annan lättillgänglig butik också skulle få det men är inte helt 100 på det. :angel:
 
Hej allihop! Har ni något bra tips på en väldigt lätt foundation eller en färgad dagcreme? Jag har haft denna under en längre tid men tycker den är lite väl oljig så nu vill jag prova något nytt:
1023392-14499_1.jpg
 
Hej allihop! Har ni något bra tips på en väldigt lätt foundation eller en färgad dagcreme? Jag har haft denna under en längre tid men tycker den är lite väl oljig så nu vill jag prova något nytt:
1023392-14499_1.jpg

Jag gillar lancomes Foundations väldigt mycket och har Teint Sublime. Den är medeltäckande men Lancome har även lättare Foundations så kolla på dem.
 
Behöver grymma tips på en riktigt bra concealer att ha under ögonen för att dölja mörka ringar! Måste finnas i riktigt ljusa nyanser. Får kosta vad fasen som helst bara den funkar!
Någon?!
 
Idag shoppade jag serum från Kiehls på flygplatsen i Auckland. Mycket spänd på att börja använda det faktiskt, hoppas huden gillar't! Gillar Kiehls överlag, så tänker att jag inte bör bli besviken.

Lurar på att öppna upp det (plus provförpackningarna med ansiktstvätt och kräm som jag fick med) och använda en stund innan jag landar med nästa flyg. Känns som att det och tandborstning är en bra plan innan tågresan som går hem till Göteborg från Köpenhamn :D
 
Hej allihop! Har ni något bra tips på en väldigt lätt foundation eller en färgad dagcreme?

Jag använder Lumenes CC cream! Tycker den är superbra! När jag rekommenderat den till vänner och bekanta har jag ett par gånger fått höra typ "jaha men när använder du den då för till vardags är du ju inte sminkad med din fina hy". Jag använder den dagligen och min hy kan vara rätt flammig. :D
 
Idag shoppade jag serum från Kiehls på flygplatsen i Auckland. Mycket spänd på att börja använda det faktiskt, hoppas huden gillar't! Gillar Kiehls överlag, så tänker att jag inte bör bli besviken.

Lurar på att öppna upp det (plus provförpackningarna med ansiktstvätt och kräm som jag fick med) och använda en stund innan jag landar med nästa flyg. Känns som att det och tandborstning är en bra plan innan tågresan som går hem till Göteborg från Köpenhamn :D
Åh har du varit på Nz?!!! :love:
 
Behöver grymma tips på en riktigt bra concealer att ha under ögonen för att dölja mörka ringar! Måste finnas i riktigt ljusa nyanser. Får kosta vad fasen som helst bara den funkar!
Någon?!
Alla av de klassiska märkena är bra skulle jag säga. Lancome, dior, clinique, Helena rubinstein etc.
 
Någon som vet om Smashbox Liquid Halo är på väg att utgå? Försökt hitta någonstans att beställa den online. Svårt öht med deras foundations. Men Liquid halo verkar ju helt kört.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 306
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
11 351
Senast: Sel
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 078
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp