Snackistråd eget stall/egen gård

Status
Stängd för vidare inlägg.
@katja

Vi tog ut innertaket ovanför boxarna och en del av stallgången ut till hagen o höjde över boxdörrarna så allt blev godkänt när vi ändå behövde ändra. Delen där vi brukar stå vid hovslagare o behandling samt där vi brukar ta ut dem vid ridning är för lågt så vi ville kunna ha dem helt lagligt i den viktigaste delen.
 
Lite fix i sadelkammaren.
Eftersom golvet är hemskt, så fick det bli en matta.
_20161103_123542_zpse6ovagqj.jpg

Och sen har jag äntligen fått tummen ur och gjort en sadelbock. :)
Tänkte fixa lite detaljer på den.
DSC_3736_zps4y69n6kg.jpg

DSC_3749_zps88qcwawa.jpg
 
Lite fix i sadelkammaren.
Eftersom golvet är hemskt, så fick det bli en matta.
_20161103_123542_zpse6ovagqj.jpg

Och sen har jag äntligen fått tummen ur och gjort en sadelbock. :)
Tänkte fixa lite detaljer på den.
DSC_3736_zps4y69n6kg.jpg

DSC_3749_zps88qcwawa.jpg

Stort gilla på sadelbocken! En sån skulle jag gärna ha också, min sadelkammare är lite liten bara, men det borde väl gå att klämma in. :)
 
Här har vi byggt en rejäl hylla i stallet, inklusive sittbänk :)
img_41035.jpg

Den ska målas såklart, men är lite kallt för det nu så vi använder den så länge! Diverse borstar och grejer bor där nu.
img_41073.jpg

Och i veckan kommer äntligen elektrikern!! Ska bli helt fantastiskt att äntligen få lampor i stallet, överlevde hela förra vintern med bara lampa i sadelkammaren och en bygglampa i stallgången och det ska bli skönt att slippa det i år.
 
Stort gilla på sadelbocken! En sån skulle jag gärna ha också, min sadelkammare är lite liten bara, men det borde väl gå att klämma in. :)
Det är ju faktiskt väldigt smidigt att ha. Min tanke var först att ha hjul på, men ångrade mig sedan eftersom tanken är att den ska vara på samma plats hela tiden. och att jag kan fixa hjul i framtiden isf. Men om du gör en, så vore det kanske en bra idé så du kan rulla undan den och sen fram den när den behövs.
 
Här har vi byggt en rejäl hylla i stallet, inklusive sittbänk :)
img_41035.jpg

Den ska målas såklart, men är lite kallt för det nu så vi använder den så länge! Diverse borstar och grejer bor där nu.
img_41073.jpg

Och i veckan kommer äntligen elektrikern!! Ska bli helt fantastiskt att äntligen få lampor i stallet, överlevde hela förra vintern med bara lampa i sadelkammaren och en bygglampa i stallgången och det ska bli skönt att slippa det i år.
Vad smidigt!!! Och väldigt fint blev det oxå! jag hade oxå velat ha något sådant. dels att jag gärna har en sittplats i stallet, men oxå att det är så smidigt att ha borstar, pälsglans, flugmedel nära till hands. Det behöver ju faktiskt inte vara i sadelkammaren.
 
Lite fix i sadelkammaren.
Eftersom golvet är hemskt, så fick det bli en matta.
_20161103_123542_zpse6ovagqj.jpg

Och sen har jag äntligen fått tummen ur och gjort en sadelbock. :)
Tänkte fixa lite detaljer på den.
DSC_3736_zps4y69n6kg.jpg

DSC_3749_zps88qcwawa.jpg
Ser ut som om det vore i en katalog :love: jättesnyggt!!

Så där ren, fin och minimalistisk lär min sadelkammare aldrig se ut... :crazy::D
(jag har en sadelkammare på ca 10 kvm och två hästar... :o)
 
Ser ut som om det vore i en katalog :love: jättesnyggt!!

Så där ren, fin och minimalistisk lär min sadelkammare aldrig se ut... :crazy::D
(jag har en sadelkammare på ca 10 kvm och två hästar... :o)

Jag har en ganska svårplanerad sadelkammare men relativt stor.
Men, det konstiga är att jag fattar inte hur jag fick plats i två garderober när jag var inackorderad. Jag får ju knappt plats med det jag har idag i min hela sadelkammare!!:o:D
 
Tack!! Sadelkammaren är 5 kvm bara, men jag ska nog få plats :) tröttnade tyvärr på att måla, så det får vänta till våren. Har hängt upp lite hängare än så länge. Tänkte ställa in en garderob och sätta upp hyllor. Har rejält högt i tak så det får bli förvaring på höjden. Rakt in där det gula röret sticker upp ska vi ha en vask med underskåp så småningom.
http://i19.photobucket.com/albums/b...5-8701-45B2-9180-B67A02E4909A_zpslt7re3yi.jpg

http://i19.photobucket.com/albums/b...8-BEAA-48CB-9B82-582064CF12A8_zpsdltlh6hp.jpg


http://i19.photobucket.com/albums/b...9-0096-4FD8-8C47-5E05785F3A48_zpsadenhb1z.jpg

@escade Vilken fin film! Vad härligt att äntligen flytta in hästarna i det nya stallet. Har du bilder från sadelkammaren med? :)
 
Lite fix i sadelkammaren.
Eftersom golvet är hemskt, så fick det bli en matta.
_20161103_123542_zpse6ovagqj.jpg

Och sen har jag äntligen fått tummen ur och gjort en sadelbock. :)
Tänkte fixa lite detaljer på den.
DSC_3736_zps4y69n6kg.jpg

DSC_3749_zps88qcwawa.jpg
Åh, det där är drömmen! Vi fick panikbygga en sadelkammare på typ 4m2.. Allt ryms, men det är inte mer än så. Sen hann jag inte med att måla, det får bli till sommaren. :)
 
Åh, det där är drömmen! Vi fick panikbygga en sadelkammare på typ 4m2.. Allt ryms, men det är inte mer än så. Sen hann jag inte med att måla, det får bli till sommaren. :)
Min sadelkammare är också på typ 4 kvm om man räknar bort de 2 foderkammaren är på :p, ett stort tips är att bygga på höjden och att försöka ordna en annan plats för allt mjukt och tygigt som inte behöver värme. Dvs täcken , ländtäcken, lindor, transportskydd, täcken osv, det tar otroligt med plats vilket man typ inte har ;).

Jag hade aldrig klarat mig utan min grovsadelkammare ^_^, visst gick det i början att vika allt så smått det gick och trycka in i hyllan men det blir lätt stökigt och man har ju ingen plats att torka allt efter en regnig ridtur. Eller för den delen köpa mer saker :angel:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 307
Senast: Mabuse
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 986
Senast: tanten
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 114
Senast: Smurfoff
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 191
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp