Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack alla! Ska hämta honom kl 16! Dom har inte kunnat ställa någon diagnos mer än att han har en inflammation i kroppen. Men febern är borta så han ska få komma hem och fortsätter han vara pigg behöver vi inte in förrän slutet av nästa vecka för nya blodprover :heart
 
Tack alla! Ska hämta honom kl 16! Dom har inte kunnat ställa någon diagnos mer än att han har en inflammation i kroppen. Men febern är borta så han ska få komma hem och fortsätter han vara pigg behöver vi inte in förrän slutet av nästa vecka för nya blodprover :heart

Och vi ska tillbaka kl 11,45 idag... Febern gick upp igen och han verkar ha problem att svälja torrfoder :( våtfoder mousse går bra, hoppet står till ett grässtrå i svalget
 
Saknar mina små prinsessor som varit på katt-SPA hos väninnan när matte åkt på minisemester.

Fått höra att de varit snorkiga, och en massa ondsint ljug om Fröknarna som inte kan stämma. Brunetten har sovit på kudden i väninnans säng och vägrat flytta sig. Skönhetsmissen har klättrat upp i högsta hyllan i garderoben och skrikit på assistans för att bli nedlyft - samt sedan klättrat upp på nytt och gjort samma sak igen. Brunetten har mordhotat Husets Marsvinsgäng som bor i eget rum med Marsvins-höghus, Brunetten blev sedemera utestäng från marsvinsrummet. Skönhetsmissen har suttit på diskbänken och stulit ost från frukostbordet.

Helt enkelt bara ljug. Välartade småfrökar skulle aldrig uppträda på detta sätt. Verkligen inte utslunga hot emot ett oskyldig marsvin, smita ut på balkongen och skrika på småfåglarna, eller gömma sig under täcket och skrämmas när Väninnan ska sova.
 
Och vi ska tillbaka kl 11,45 idag... Febern gick upp igen och han verkar ha problem att svälja torrfoder :( våtfoder mousse går bra, hoppet står till ett grässtrå i svalget

12118870_10207688027069111_1817297531140705148_n.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Lii
Dagens fetknopp:

Han klättrar upp på en stolsrygg för att ta sig upp på bänken och äta upp M's mat. Han står högst upp på stolsryggen och svajar och jag säger "det där är väl ändå ingen bra idé?". Stolen välter och tjockis kommer flygande, hakar fast klorna i mitt lår och utan att släppa taget "glider" han hela vägen ner till golvet. Vilket betyder att jag nu har många raders rivmärken från lår ner till fötter :rofl: Alltid lika smidig :up::D
 
Tjockis har kliat sig som bara den i öronen så imorgonbitti ska jag ringa veterinären :( Han var kli-ig när jag fick honom men efter att ha rengjort öronen blev det bra, men nu verkar det värre, stackarn. Ska be dem kika lite på hans tänder också, så det inte finns något konstigt där.

M får vänta med sitt veterinärbesök till efter sommaren, för sin årliga tandkoll. Förra året hamnade den mitt i sommaren och eftersom det blev massa komplikationer var det inte kul med en djurklinik som gick på semester :crazy: Bättre att vänta någon månad så det blir gjort ordentligt!
 
Idag har jag kommit hem efter en fyradagarsresa till London och under tiden fick Socker och Anton vara på ett kattpensionat. Det var väldigt motsträvigt när vi skulle åka dit i lördags. Socker gick enkelt att få in i buren, men Anton däremot var det lite värre med. Han liksom böjde huvudet och sidan och ålade ur mitt grepp när jag försökte öppna grinden samtidigt som Socker tryckte på från insidan. O_o Anton smet fyra gånger och jag var tvungen att ge upp. Istället fick han åka i en sportbag. :D Nu när de kommit hem igen tror jag att de helst skulle vilja stanna kvar där. :cautious: De går då och då runt och piper och jag misstänker starkt att de vill att jag magiskt öppnar upp till uteburen som fanns på kattpensionatet.:meh:

IMG_0391.jpg
 
M kommer alltid när man ropar, han är aldrig långt borta. Jätteskönt! Enda tills man ska åka iväg och han inte kommer trots att man ropar. För då har den dumma jävla gubben som matar honom med saker han inte tål (eller någon annan katt heller för den delen) stängt in honom i sitt hus. Så han kan alltså inte komma. Inte av misstag, utan med flit. "Det är ju så mysigt att ha honom här". Köp en egen jävla katt då, ta inte min! :rage:

Suck, jag blir så arg. Det här är i princip en granne (grannens granne) men någon vi inte känner över huvud taget eller någonsin har pratat med förut innan han började göra såhär :arghh:

Jag ska aldrig mer ha utekatt. Det är så skönt att tjockis är en nöjd innekatt, men M blir seriöst olycklig när han inte får gå ut. När jag dessutom bor så avskilt att den enda vägen som finns går i 30 km i timmen och annars bara skog, äng och tomter tycker jag fan att man ska kunna ha en utekatt. Suck!!!!!
 
@Mumfie Säg åt gubben att han kan få låna min Pälsfröken men bara när det ska klippas bakklor
Sen tror jag inte han vill se en katt mera och ännu mindre ha någon i närheten :angel:

Sikken idiot till gubbe :banghead:

Haha ja, det kanske är något sånt som behövs. Nu får han ju bara de bra delarna, gulla och mata, han slipper kaskadspyor, diarré och dyra veterinärbesök :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 371
Svar
109
· Visningar
7 393
Senast: Sirap
·
Svar
898
· Visningar
47 764
Senast: Squie
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp