Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lii Hur har det gått med lilla Frasse? Jag har tänkt jättemycket på er.
Tack! :heart Han är mycket bättre nu när han har börjat få kortison och inte bara antibiotika. Febern är helt borta och halsen har svällt av så pass att han till och med kan svälja sina älskade torrfoderkulor :) Så nu äter han även om aptiten är lite si sådär, återbesök den 20:e för ny undersökning av halsen
 
Pälsfröken är inte på så strålande mathumör men sen hände det något magiskt med maten :confused:
Simsalabim! trolleri trollera hej och hå betjänten fixade nog ny fin mat?
Ha ha! trodde hon ja! jag tog bara att rörde om i maten och gömde den på nytt ställe så nu verkar det finnas lite intresse, hoppas det går i en del nu.
Inte helt okej enligt pälsfröken att servera annan smak än favoriten, men jag ger mig inte så lätt.

/betjänten som är helt korkad hur maten ska serveras enligt Pälsfröken.

Ps. Enligt plan ska det serveras äggula ikväll, men det får Pälsfröken inte veta för då lär hon glatt vänta till dess så skvallra inte :o Ds.
 
Att katter har morrhår för att se till att de inte går genom ställen de inte kommer igenom är en ren lögn. Nikita har jättelånga morrhår men det är otroligt vad hon kan åla sig igenom. Hade balkongdörren öppen en liiiiiiiten springa och plötsligt är katten utanför inte innanför. Hur sjutton hon kom ut är mer än jag fattar :confused:
 
Att katter har morrhår för att se till att de inte går genom ställen de inte kommer igenom är en ren lögn. Nikita har jättelånga morrhår men det är otroligt vad hon kan åla sig igenom. Hade balkongdörren öppen en liiiiiiiten springa och plötsligt är katten utanför inte innanför. Hur sjutton hon kom ut är mer än jag fattar :confused:
Har aldrig hört den om morrhåren, men sett hur katter kan åla sig genom miniminiutrymmen som inte borde vara möjliga. Men är det inte så att bara de får genom huvudet så går resten att få med?
 
Har aldrig hört den om morrhåren, men sett hur katter kan åla sig genom miniminiutrymmen som inte borde vara möjliga. Men är det inte så att bara de får genom huvudet så går resten att få med?

Saxat från Agria:

Med morrhårens hjälp kan katten också bedöma, om en öppning är tillräckligt stor för att den skall komma igenom.

Uppenbarligen har Nikita aldrig hört talas om det! :mad:
 
Pälsfröken är inte speciellt intresserad av mitt sällskap just nu :angel: Stackars liten, det är en dum betjänt.

Har precis blivit informerad av Pälsfröken att tovor ska inte jag bry mig om, för det syns ju inte i den allmänna högen av päls och dessutom bredvid svansen :rage:
Alla tänder visades så mycket det gick, högg och morrade så det stod härliga till och klorna for som trumpinnar men tovan är borta och inte en rispa fick jag trots hennes ihärdiga försök.

Råkar någon se en annons om vidrigt kränkt katt som vill flytta akut från en extremt elak människa så är det Pälsfröken som vill byta betjänt så fort det bara går.
Allra helst för en stund sedan gissar jag på :angel:
 
Hmm... Lite rädd att Luna har en UVI på gång igen. :(
Jag har alltid den lilla utställningstoalådan ståendes framme, inte för att användas som låda utan för att Luna tycker att den är en utmärkt liggplats. Den har alltså ingen sand eller någonting, utan är helt tom.

Nu ikväll satte sig Luna och kissade i den här lådan (hennes liggplats!?), vilket hon annars endast har gjort när hon har UVI... Det kom dock rikligt med kiss. Men hon är liksom 100 % rumsren, förutom när hon har UVI, därav min reaktion. Tyvärr har jag varit borta på jobb hela dagen, så jag vet inte hur hon har haft det tidigare idag. Jag får hålla koll under natten och morgondagen, och hoppas att det bara var ett hjärnsläpp hon fick. Jag är inte säker på att jag rent känslomässigt klarar av att hennes njurar blir sämre. Inte redan nu. :cry:

Hoppas bara inte att hon kissat i sängen under dagen... :cautious:
 
Hmm... Lite rädd att Luna har en UVI på gång igen. :(
Jag har alltid den lilla utställningstoalådan ståendes framme, inte för att användas som låda utan för att Luna tycker att den är en utmärkt liggplats. Den har alltså ingen sand eller någonting, utan är helt tom.

Nu ikväll satte sig Luna och kissade i den här lådan (hennes liggplats!?), vilket hon annars endast har gjort när hon har UVI... Det kom dock rikligt med kiss. Men hon är liksom 100 % rumsren, förutom när hon har UVI, därav min reaktion. Tyvärr har jag varit borta på jobb hela dagen, så jag vet inte hur hon har haft det tidigare idag. Jag får hålla koll under natten och morgondagen, och hoppas att det bara var ett hjärnsläpp hon fick. Jag är inte säker på att jag rent känslomässigt klarar av att hennes njurar blir sämre. Inte redan nu. :cry:

Hoppas bara inte att hon kissat i sängen under dagen... :cautious:

Känns sådär att hålla tummarna och hoppas på ett hjärnsläpp men jag testar den nya upplevelsen.
Håller tummarna för Luna.
 
Någonting är fel med Luna. Jag blir så arg på mig själv för att jag inte insåg det tidigare ikväll, men jag var så trött efter jobbet att jag inte insåg det förrän för någon timme sedan.

Hon brukar bli superpigg när hon märker att jag ska gå och lägga mig. Ingenting nu. Jag kastar leksaker, och hon visar intresse men springer inte efter (som hon alltid annars gör). Tar fram Da Birden - intresse igen, men ingen ork. Byter till ny fjäder (vilket alltid resulterar i megaskutt), men inget händer.

Hon verkar inte ha rört sin mat under dagen. Hon har heller inte visat intresse för den nya blötmaten jag lade upp nu. Annars brukar hon komma och pipa när jag öppnar en ny påse. Nu har hon inte ens luktat på fatet.

När jag kommer hem från jobbet brukar hon möta mig och mer eller mindre springa ut i trapphuset när jag öppnar dörren. Nu låg hon på en filt i hallen och kollade på mig. Jag trodde att hon var trött, och tänkte inte på det...

Sedan var det det där med kisset. Och så rör hon sig konstigt. Lite mer markbundet, men lägre svans. Jag tyckte att hon nästan vinglade till ett par gånger innan... Och så andra småsaker som känns skumma.

Något är knas. Jag har varit i kontakt med vet, och de tyckte att jag kunde vänta med att komma in till kl. 8.00, så har hon inte blivit sitt vanliga jag igen inom ett par timmar så blir det sjukhusbesök för tösen. :cry:

Just nu dricker hon i alla fall lite vatten...
 
Nu åt hon liiiite (med betoning på lite). Jag hoppas att hon äter upp resten och piggar på sig. Hon får inte vara sjuk!
 
@Caoimhe Usch låter inte som hon är sp pigg alls eller "sitt vanliga jag" på din beskrivning.
Hoppas verkligen hon får i sig lite mera vätska och mat och att det kan göra underverk.
Har hon skött magen?
Feber? om du haft möjlighet att kolla? (Kan säga att Pälsfröken finns ingen chans att tempa ensam)

Usch usch usch! vad jag lider med er båda :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 353
Svar
105
· Visningar
7 159
Senast: Sirap
·
Svar
895
· Visningar
47 473
Senast: MJLee
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 258
Senast: Blossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp