Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte katthem med höra av sig snart så jag vet om vi får komma och hälsa på katterna eller inte! Hur lång tid kan det ta liksom, att boka en tid med jourhemmet och meddela oss? Lovar att det kommer bli i helgen när vi inte är hemma..
 
Jag har haft en kartong i köket i över ett halvår nu eftersom M har utsett den till sin absoluta favoritplats. Den är ful och den står i vägen, men ingen i familjen har hjärta nog att kasta ut den när han älskar den så mycket. Han har själv bäddat med en liten filt :D:love: Den är sedan länge tejpad med silvertejp för att överhuvudtaget hålla ihop :rofl:

Finns en anledning till att det i kattkretsar kallas kattong :angel:
 
Meeeeeow meeeooow Pälsfröken spatserar runt och tjuter av glädje och ska uppenbarligen informera om att det var lammkött och köttfärs i matskålen, tydligen uppskattat.
Jag undrar hur det hamnat där :confused: måste varit jultomten som var ute och kollade så alla är snälla under året.
 
Behörigt avstånd från betjänten gäller har Pälsfröken bestämt, jag tror det kanske har något med klotången att göra :angel:
Klippte alla framklor och sporrarna och hon klarade det jättefint :love: men det bästa var ju när man fick ordentligt kli under hakan med naglar mellanåt och en ganska bra stund efteråt när det var klart, dock säkrast att ligga en bit bort och hantera upplevelsen av övergreppet såklart.
Tur det är hockey så jag kan sitta i soffan och spana på det medans hon ligger i klösträdet och planerar ev. hämnd samtidigt som jag är strängt upptagen med TVn. :o
 
Funderar på att köpa denna och ha som kattgård, borde fungera va? Och ha med kattlucka så dom kan gå in/ut som dom behagar

img_2921_592089512a6b226bc0f810a8.png
 
Brunetten är förbannad. Hon försökte gå över ett hög vitkål som låg på sköljning i vasken. Tror inte att hon förstod att de flöt i ett par liter vatten. :D Hon klev rätt ut på bladen, ingen självbevarelsedrift alls, och stöp på näsan rätt ned i vasken såklart. Hela huvudet och båda framben genomblöta - förvånat tjut, hopp och rusning ut ur köket.

Stackars lilla fröken. Hon tjurar under elementet nu, och låtsas som morgonen förflutit helt utan blöta kontroverser. :angel:
 
Brunetten är förbannad. Hon försökte gå över ett hög vitkål som låg på sköljning i vasken. Tror inte att hon förstod att de flöt i ett par liter vatten. :D Hon klev rätt ut på bladen, ingen självbevarelsedrift alls, och stöp på näsan rätt ned i vasken såklart. Hela huvudet och båda framben genomblöta - förvånat tjut, hopp och rusning ut ur köket.

Stackars lilla fröken. Hon tjurar under elementet nu, och låtsas som morgonen förflutit helt utan blöta kontroverser. :angel:

Ja? Det har den väl, dumma matte som tror något annat! :D

Jag hade gett rätt mycket för att få se det hela :rofl:
 
Funderar på att köpa denna och ha som kattgård, borde fungera va? Och ha med kattlucka så dom kan gå in/ut som dom behagar

img_2921_592089512a6b226bc0f810a8.png
Jag tror inte att Jordbruksverket tillåter det, tyvärr. :( (Om buren inte är mycket större än vad den ser ut att vara på bild, vill säga.)

Utrymmen där katter hålls samt rastgårdar ska vara minst 6 kvadratmeter. Ytan ska vara minst 2 kvadratmeter per katt. Takhöjden ska vara minst 1,9 meter. Rastgårdar får gärna vara större men aldrig mindre än dessa mått.
 
Jag tror inte att Jordbruksverket tillåter det, tyvärr. :( (Om buren inte är mycket större än vad den ser ut att vara på bild, vill säga.)

Fast gäller det även om buren har dörr rakt in i huset? Då kan ju kissarna bara gå in?

Jag förstår helt om buren ska stå ute och katten stängs in där. Då hade mina börjat skrika inom några minuter.
 
Nyss hemkommen från en lång uterunda med lilla Lunarstorm. Denna sena vår/försommar faller flickan helt i smaken, för hon travar runt så entusiastiskt så! Allt luktar gott och är så spännande och ser så fint ut, menar Luna.

Själv kan jag dock konstatera att Luna fullkomligt har missförstått sin storlek i relation till andra saker. På vägen hem fick hon syn på några fiskmåsar som hon glatt travar emot. När ena måsen flyger iväg så börjar Luna springa snett under den, som om hon vallar den. Som om hon skulle kunna fånga en fiskmås! Jag stod dubbelvikt av skratt.

Rätt så gulligt när man ser henne studsa på alla fyra och jaga små mygg och flugor, dock. :love:
 
Brunetten är förbannad. Hon försökte gå över ett hög vitkål som låg på sköljning i vasken. Tror inte att hon förstod att de flöt i ett par liter vatten. :D Hon klev rätt ut på bladen, ingen självbevarelsedrift alls, och stöp på näsan rätt ned i vasken såklart. Hela huvudet och båda framben genomblöta - förvånat tjut, hopp och rusning ut ur köket.

Stackars lilla fröken. Hon tjurar under elementet nu, och låtsas som morgonen förflutit helt utan blöta kontroverser. :angel:
Om det finns möjlighet att det kan hända igen så snälla ha en kamera som filmar dygnet runt.
Kan nästan se det framför mig men inte helt säker ;)
Stackars brunetten vilken kränkning :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 214
Svar
736
· Visningar
38 547
Senast: Dimmoln
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 040
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
526
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp