Bukefalos 28 år!

Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nikita sitter och kollar när jag äter sushi. Jag tar av räkan och erbjuder henne det. Hon nosar lite förstrött, slickar en gång. Kollar tillbaka på mig. Jag rycker metaforiskt på axlarna och äter upp räkan. Vadå hygien? :angel:

Äh, vadå lite katt har ingen dött av! :D


Jag har ett mycket tjatigt litet lejon här. Vet inte vad hon vill, men nånting är det. Misstänker starkt att det hänger ihop med stängd sovrumsdörr
 
Hittade en riktigt elak tova idag och insåg direkt att det fanns ingen annan lösning än att raka bort den, det gick med lite vilja och åsiktsbyte.
Insidan av bakbenet så det var inte så jättepoppis kan jag ju uttrycka det. :angel:
När den var borta och en rejäl omgång kliande under hakan var färdigt efteråt och jag släpper så försökte Pälsfröken leka lejon och fräste så mycket hon kunde istället för att fly och gömma sig för betjänten som för stunden var en alien som garanterat äter katter till såväl frukost som middag varenda dag.
Självklart skulle hon få lite gott sen ( går inte att muta alls när man gör elaka saker, tvärstopp!)
så jag tog helt sonika och la det goda i transportburen, vilket inte är hennes favoritplats :angel:

Japp jag är genomelak :o
 
Smeknamn på Darla? Tycker inte det lägger sig helt lätt i munnen att säga så hade kanske velat ha något smeknamn. Men vad?
Någon som vågar ge sig på att komma med ett förslag? :)
 
Småfröknarna var ute på gården i regnet igår och stirrade allt spännande som hände. Dropp dropp dropp. Sitta under bordet och sticka ut tassen. De får så väldigt runda ögon varje gång något ändras. :P

Runda huvuden. Runda kroppar. Runda tassar. Runda ögon.
 
Dora (hunden), Lina och D...? Dis? Della? Eller bara Darla. Men jag hatar att säga R :p Det låter så fult :o Och i Darla låter det så mycket R liksom :p Så hon får väl kallas Dala. Eller Dallas :idea:
Med hela stamnamnet så funkar alla ovanstående namn.
Bara 2 långa veckor kvar nu :arghh:
Vill gosa kattunge :love::love::love:
 
Dora (hunden), Lina och D...? Dis? Della? Eller bara Darla. Men jag hatar att säga R :p Det låter så fult :o Och i Darla låter det så mycket R liksom :p Så hon får väl kallas Dala. Eller Dallas :idea:
Med hela stamnamnet så funkar alla ovanstående namn.
Bara 2 långa veckor kvar nu :arghh:
Vill gosa kattunge :love::love::love:

Dis gillade jag :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
I fredags kom lilla herrns sele så han har fått testat va ute :D Accepterade selen mycket snabbare än förväntat, speciellt när han upptäckte han fick gå ut. Märks han vart ute nån gång tidigare, ingen tvekan. För ovanlighetens skull så jamade han till och med istället för att pipa :eek: Han protesterade mot att gå in, han var inte klar... men uppenbarligen trött för tio min efter vi kommit in så låg han helt utslagen och sov :laugh:
 
Brunetten har börjat knubba till sig igen. Eller korrigering, hennes knubb har utvecklats en ytterligare knubbnivå. De får inte mer mat eller någon annan mat... vad jag vet. Om hon inte käkade fjorton spindlar på gården och fick kaloriöverskott av dem.

Skönhetsmissen ser ut som innan. Men hon dundrar omkring och klättrar så mycket att hon bränner det mesta utan att bli spinkig. Om B snott mat från S borde jag märkt det kan man tycka.

Men men. Jag ska leta fram da bird och parta loss med den på kvällarna så Brunetten kommer igång. Nalle Puh-formad kissekatt. Noterade det då hon sov på min mage i morse och det vällde ut överskottskatt på alla håll.
 
Missia "jagade" just bort grannkattan från gården :D Inget slagsmål utan mest "väs-fräs" och stora svansar :rofl:

Det kommer nog att bli bra det här, ungkattan är ju mest nyfiken och Missia håller sin mark helt enkelt. Det vore toppen om de kan börja umgås :up:
Kommer bli som när vi bodde i skogen ovh Sixten gick ute, då kunde man först se grannens äldre kattherre Nisse gå omkring och kontrollera ägorna, och en meter bakom ungefär kom ungherren Sixten skuttandes och tyckte det var JÄTTEkul att vara på tur med farbror Nisse :D hade Nisse kunnat prata hade han sagt "dagens ungdom..." ;)
 
Är kattvakt åt en kompis. Tuva är måttligt road. Jag också, den ena lever rövare hela natten.. Tur det bara är en vecka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 510
Svar
193
· Visningar
15 571
Senast: mysboll
·
Svar
1 279
· Visningar
69 342
Senast: Mia_R
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
15 16 17
Svar
334
· Visningar
20 694
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp