Bukefalos 28 år!

Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag desperat börjar skrika att jag vill bo på någons soffa eller i ett förråd eller vad som helst så har jag blivit vräkt! :nailbiting:

Snälla grannar det var inte alls min mening att en kattmyntaråtta skulle ramla ner från hyllan utan att jag upptäckte det före Pälsfröken :rofl: 03:00 på natten, strålande!

Det finns bara en (!) som duger, spelar ingen roll att övriga är sprayade eller rullade i torr kattmynta, utan det är supermusen som @cili inflyttningsuppvaktade med, om Pälsfröken ens ska bry sig och ni kan ju gissa vilken som for ut?

(Vilken poäng tar du det på? :p)
Ledtrådar:

5 poäng:
Pälsfröken snabbare än Fantomens skugga, inte vanligt men plötsligt händer det.

4 poäng:
Pälsfröken galopperade genom hela lägenheten, inte vanligt.

3 poäng:
Pälsfröken stod på bakbenen och bollade med kattmyntaråttan, på parkettgolvet. :crazy:

2 poäng:
Pälsfröken var inte imponerad när jag ville ha hennes finfina byte.

1 poäng:
Pälsfröken och råttan var ordentligt blöta av dregel.

0 poäng:
Köpt på ebay (tror jag?) och det medföljde en muntlig varning på god effekt och inte för ofta var en rekommendation.

:rofl::o:angel::laugh:
 
Jag vet inte om stora tricket är att jag hade i några droppar nötblod kanske?

Det där är något som jag aldrig testat på min blötmatsvägrande finsmakare! Det måste absolut testas. :) Har för mig att jag sett att de säljer blod på burk i mataffärerna?

Är det förresten något som är helt okomplicerat att ge (om det nu faller herren i smaken)? Att det inte kan bli för mycket?
 
Det där är något som jag aldrig testat på min blötmatsvägrande finsmakare! Det måste absolut testas. :) Har för mig att jag sett att de säljer blod på burk i mataffärerna?

Är det förresten något som är helt okomplicerat att ge (om det nu faller herren i smaken)? Att det inte kan bli för mycket?

Det finns blod i vanliga mataffärer eller så kan de beställa hem. Många köper för att använda det när de tränar hundar.

Så länge man inte ger vansinniga mängder kan jag inte tänka mig att det är någon fara med det (balans som i allt menar jag).
 
Om jag desperat börjar skrika att jag vill bo på någons soffa eller i ett förråd eller vad som helst så har jag blivit vräkt! :nailbiting:

Snälla grannar det var inte alls min mening att en kattmyntaråtta skulle ramla ner från hyllan utan att jag upptäckte det före Pälsfröken :rofl: 03:00 på natten, strålande!

Det finns bara en (!) som duger, spelar ingen roll att övriga är sprayade eller rullade i torr kattmynta, utan det är supermusen som @cili inflyttningsuppvaktade med, om Pälsfröken ens ska bry sig och ni kan ju gissa vilken som for ut?

(Vilken poäng tar du det på? :p)
Ledtrådar:

5 poäng:
Pälsfröken snabbare än Fantomens skugga, inte vanligt men plötsligt händer det.

4 poäng:
Pälsfröken galopperade genom hela lägenheten, inte vanligt.

3 poäng:
Pälsfröken stod på bakbenen och bollade med kattmyntaråttan, på parkettgolvet. :crazy:

2 poäng:
Pälsfröken var inte imponerad när jag ville ha hennes finfina byte.

1 poäng:
Pälsfröken och råttan var ordentligt blöta av dregel.

0 poäng:
Köpt på ebay (tror jag?) och det medföljde en muntlig varning på god effekt och inte för ofta var en rekommendation.

:rofl::o:angel::laugh:
Visst är dom fantastiska? :D
Jag köpte ett storpack i påsar, istället för i originalförpackningen som ser ut typ såhär:
9de8ba5bd5f0a650d799d7d7e894460b.jpg

Ibland har dom en annan förpackning där det står Kitty Hoots på, och dom (eller liknande från samma företag) finns att hitta i många djurbutiker :)
 
Visst är dom fantastiska? :D
Jag köpte ett storpack i påsar, istället för i originalförpackningen som ser ut typ såhär:
9de8ba5bd5f0a650d799d7d7e894460b.jpg

Ibland har dom en annan förpackning där det står Kitty Hoots på, och dom (eller liknande från samma företag) finns att hitta i många djurbutiker :)

Tack för informationen får så om den kommer till nytta :cautious:

:rofl::love:
 
Det där är något som jag aldrig testat på min blötmatsvägrande finsmakare! Det måste absolut testas. :) Har för mig att jag sett att de säljer blod på burk i mataffärerna?

Är det förresten något som är helt okomplicerat att ge (om det nu faller herren i smaken)? Att det inte kan bli för mycket?

Jag köpte på Coop ,(fryst 5 dl) tinade upp och hade ner i isstärningspåsar och fryste igen.
Lättare hantera små bitarna , tänkt på att det är känsligt så tina så kort tid det går och frys om så fort du kan.

Har jag kött till mig själv så tar jag dom små dropparna som är på botten, ingen mängd men uppenbarligen doftar det godis ordentligt.

Allt man ger extra utöver ordinäre beräknad komplett fodergiva bör vara max 10 %.
Brukar jag ha som riktlinje, törs inte ge rakt svar så hänvisar till folk/forum som kan barf.
 
Ringde till kliniken för att boka in tider för att dra ut tänder på mina killar idag. Kände att jag tillslut bestämt mig för att det blir samma klinik, det jag förlorar i hög kostnad tar jag igen på sluppen reskostnad och att ta ledigt från jobbet. Iallafall, ringde för att boka dem där tiderna men fick då höra att det redan finns en "bevakning" och att dem ringer mig när de har tid att boka tid typ :confused:Tydligen har de bara en person som ringer sånna samtal och de vet inte när hon har tid att ringa och ännu mindre när det väl finns tid att komma dit sen.. Så jag får väl sätta mig och kolla på andra kliniker ändå.
 
Oh the joy.. när man hör katten åka bajskana i hallen, skyndar dit för att fånga honom, han fintar en och springer rakt upp på nya mattan (av en storlek som inte går in i tvättmaskinen).

Lyckades skrämma iväg honom därifrån, då försvann han in under sängen. Fick locka fram med godis.
Kan han ge fan i att äta mina tappade hårstrån?! Det hänger som pärlband i rumpan på fanskapet (ja, han är gratis just nu, men säkert dyr igen imorgon).
 
@cili han är välkommen hit kan byta mot Pälsfröken en stund med samma pärlband i baken, det där med att åka bajskana är hon dock för bekväm för att anstränga sig att göra.
I natt lämnade hon en fin present alá hårboll så det borde klara sig ett tag.
;)
 
@cili han är välkommen hit kan byta mot Pälsfröken en stund med samma pärlband i baken, det där med att åka bajskana är hon dock för bekväm för att anstränga sig att göra.
I natt lämnade hon en fin present alá hårboll så det borde klara sig ett tag.
;)
Någon hade kräkts på mitt täcke i förrgår natt :yuck:. Det är säkert Fiskskräpet som gjort det också, det händer då och då att han vräker i sig mat för fort (trots i det närmaste fri tillgång) och sen kräks upp det när han gått från matskålen. Det är tur att han är söt när han sover i alla fall.
 
@cili man blir så imponerad på deras charm ibland, jag har råkat ut för liknande men var bara det att jag vaknade fort när jag flyttade ena benet och landade detsamma i något klet. :yuck:

Han är faktiskt söt när han är vaken med, det vet jag :love:
 
@cili man blir så imponerad på deras charm ibland, jag har råkat ut för liknande men var bara det att jag vaknade fort när jag flyttade ena benet och landade detsamma i något klet. :yuck:

Han är faktiskt söt när han är vaken med, det vet jag :love:
Idag är han dock bara jävlig. Han har gått omkring och ropat halva dagen, för att ingen leker med honom. Dom andra katterna är utslagna av värmen, jag har huvudvärk. En jäkla tur att det finns en husse som kan lösa kattens problem på kvällskvisten.
 
Idag är han dock bara jävlig. Han har gått omkring och ropat halva dagen, för att ingen leker med honom. Dom andra katterna är utslagna av värmen, jag har huvudvärk. En jäkla tur att det finns en husse som kan lösa kattens problem på kvällskvisten.

Hejja husse! bra att han rycker in och duger inte det så får kanske någon av Supermössen en omgång.
Hoppas din huvudvärk ger sig, inget kul med sånt alls. :meh:
 
Sockers logik alltså. Han vill uppenbarligen gå ut med jämna mellanrum då han traskar före mig och sätter sig vid ytterdörren, men när jag tar fram selen då travar han retsamt iväg. :grin: Fick han bestämma själv skulle han uppenbarligen vilja gå ut på egen tass, utan den dumma selen, men matte tycker att någon måtta får det vara.:mad::nailbiting:
 
Ser att ni nyligen pratat mat - bra, för här kommer jag med en fråga :D

Tänkte provbeställa från märket Bozita men det är bara i sås som verkar vara gott så har dessa smaker att välja på: kyckling&kalkon, lax, nötkött, ren, räkor och kanin.

Har ni testat ren och kanin? Vad sades om det? :)
Dom andra smakerna är ju mer vanliga tänker jag och har redan testats i mjau.
Är deras "i sås" lika "såsiga" som tex mjau eller hur man ska förklara? :p
Har testat deras kyckling i gelé men gelé är verkligen inte uppskattat :cautious:
 
Ser att ni nyligen pratat mat - bra, för här kommer jag med en fråga :D

Tänkte provbeställa från märket Bozita men det är bara i sås som verkar vara gott så har dessa smaker att välja på: kyckling&kalkon, lax, nötkött, ren, räkor och kanin.

Har ni testat ren och kanin? Vad sades om det? :)
Dom andra smakerna är ju mer vanliga tänker jag och har redan testats i mjau.
Är deras "i sås" lika "såsiga" som tex mjau eller hur man ska förklara? :p
Har testat deras kyckling i gelé men gelé är verkligen inte uppskattat :cautious:
Ren och kanin var de två sorter som jag köpte mest av när Luna åt Bozita. Hon verkade tycka att de va goda. :up::) Nu var det flera månader sedan hon fick äta någon sådan, men jag har för mig att de var ordentligt såsiga, vilket jag (och katten) gillade.
 
  • Gilla
Reactions: MM
JAG. ÄR. SVAG.
Okej, jag trodde verkligen att jag var en av de där som inte lallar sådant med katten. Jag är noga med maten (dvs hon får inte godis så mycket) och säger ofta att hon klarar sig, så jag tänkte att jag var en av de där "No bullshit"-tanterna typ.
Men. NÄ.
Jag håller på att flytta på maten (det är ju bara ett par meter tvärs över rummet kvinna!) i förberedelse för valpen som kommer i augusti. Och jag KAN INTE sluta lyfta upp henne! O_o:cautious: Jag VET att hon kan hoppa upp själv, jag har SETT henne göra det. Jag visade henne matskålen och noga visade att den ställdes på en ny plats.
Bara några sekunder av lek med en dum fluga så går hon till gamla platsen och :confused:
:banghead:
Och jag lyfte henne! Torrfodret är ju nytt okej. Men blötfodret har ju stått där de senaste dagarna och hon BORDE veta att det är den nya platsen.
Men jag lyfte upp henne när jag gav henne det igår :banghead:

... Hon gör säkert den där förvirrade minen med flit :cautious:
 
Katter borde ju känna sig tryggare på högre höjder, Alice ser nästan lite ängslig ut ibland som om hon gör något förbjudet :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Då sparkar vi igång tråd nummer 3 om våra fantastiska pälsklädda härskare Megara solar magen och kräver mat
Svar
7
· Visningar
287
Senast: sthu
·
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 687
Svar
263
· Visningar
21 344
Svar
1 593
· Visningar
86 440
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp