Bukefalos 28 år!

Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hånglar ni också upp era katter? Jag och Nikita brukar ligga och pussas och hon är otroligt noga med att konstant grooma uppenbarligen smutsiga och ohygieniska matte. :up:
 
Psst, norsk skogkatt är bästa rasen! ;)
Det är en av de raser jag är lite extra fundersam på ;) Det som får mig att tveka är all päls... Men jag får väl se till att skaffa en mörk katt så det inte syns så väl i soffan :sneaky: Brukar de fälla mycket förresten? Jag får det intrycket eftersom de har så mycket päls...
 
Det är en av de raser jag är lite extra fundersam på ;) Det som får mig att tveka är all päls... Men jag får väl se till att skaffa en mörk katt så det inte syns så väl i soffan :sneaky: Brukar de fälla mycket förresten? Jag får det intrycket eftersom de har så mycket päls...
Luna är ju min första och hittills enda skogkatt, och visst fäller hon en del... men jag tycker nästan att mina korthåriga huskatter från barndomen var värre, för efter dem kunde det vara mörka fläckar när de hade legat någon stans. :D

Skogkattslingan skriver såhär: "Pälsen är trots sin längd lättskött, men tova då och då vid pälsfällningen kan förekomma. När skogkatten fäller sin päls, ja då fäller den och till slut ser den nästan ut som en korthårskatt där bara svansen och knickerserna visar att den är semilånghår."

Så åtminstone någon gång om året får man väl räkna med extra mycket päls... Men det är värt det, jag lovar! :p

Som du även ser ovan så kräver skogkatten lite pälsvård då och då, men med en mirakelkam (brukar gå att få tag på på utställningar) så är pälsvården ett rent nöje. :) Kammar man katten lite ibland så blir det ju också mindre hår på möblerna (och i magen).
 
Luna är ju min första och hittills enda skogkatt, och visst fäller hon en del... men jag tycker nästan att mina korthåriga huskatter från barndomen var värre, för efter dem kunde det vara mörka fläckar när de hade legat någon stans. :D

Skogkattslingan skriver såhär: "Pälsen är trots sin längd lättskött, men tova då och då vid pälsfällningen kan förekomma. När skogkatten fäller sin päls, ja då fäller den och till slut ser den nästan ut som en korthårskatt där bara svansen och knickerserna visar att den är semilånghår."

Så åtminstone någon gång om året får man väl räkna med extra mycket päls... Men det är värt det, jag lovar! :p

Som du även ser ovan så kräver skogkatten lite pälsvård då och då, men med en mirakelkam (brukar gå att få tag på på utställningar) så är pälsvården ett rent nöje. :) Kammar man katten lite ibland så blir det ju också mindre hår på möblerna (och i magen).
Jag måste säga det låter lovande då, Floki/lilla herrn är ju huskatt, kolsvart och han lämnar verkligen såna där svarta pälsfläckar du nämner. Dessutom avskyr han att bli borstad trots jag lockar med Dreamies :meh: Allt som är mindre noterbart är okej :rofl:
De verkar jättefina annars, min extrabror skaffade en som var så otroligt social och mysig :love: Tyvärr hade den nåt fel med benen el vad det var, så han blev tvungen avliva den efter några månader :(
 
Hånglar ni också upp era katter? Jag och Nikita brukar ligga och pussas och hon är otroligt noga med att konstant grooma uppenbarligen smutsiga och ohygieniska matte. :up:
Sauron tycker att nospussar är den ultimata formen av mys :love: Och Disa brukar slicka mig på ögonlocken ibland :rofl: (hon tycker att min linsvätska är det godaste som finns ;))
 
Så, på torsdag fyller Luna hela två år! :bump: Någon som har tips på någon extra rolig leksak eller mysig bädd (som helst inte kostar jättemycket) som passar som födelsedagspresent till en liten skogisprinsessa?
 
Så, på torsdag fyller Luna hela två år! :bump: Någon som har tips på någon extra rolig leksak eller mysig bädd (som helst inte kostar jättemycket) som passar som födelsedagspresent till en liten skogisprinsessa?

Mina katter har alltid blivit helgalna av kattmyntaleksaker från Yeowww och de ser fränare ut än de från Kong.
 
Suck, Nikita är så jobbig just nu. Hon har fått blötmat, det finns dessutom kvar av den, hon vet att hon får torrisar på kvällen. Ändå går hon runt och vrålar oavbrutet, är framför datorn konstant och skriker mig i ansiktet. Nej, älsklingskatten inga torrisar förrän ikväll. :meh:
 
Lilla herrn har fått börjat vara ute lite utan sele nu medan jag är hos mamma efter x antal försök att rymma ut genom dörren och jag kan inte ha honom i sele hela dagarna... Som tur är så håller han sig på gården och är inte alls lika intresserad av att rymma ut som tidigare, huvudsaken för honom verkar vara att sitta med och se vad som händer :) Går lika bra att ta på han selen om jag känner för det så tror (och hoppas) att det går bra när vi flyttar hem igen, där är det för mycket trafik för att han ska va ute själv... Men å andra sidan finns det ju inga andra katter som springer ut och in, dessutom är ju den superläskiga trappuppgången där :nailbiting:
Herrn är lite pjutt idag dock, han får stanna inne nu när det spöregnar... Av nån konstig anledning verkar spöregn vara jättekul att va ute i :crazy:
 
Nu har det gått över en vecka och jag känner att jag har lite mer distans till det hela och ögonen tåras inte varje gång jag tänker på henne (trodde jag :() och jag fattar mig kort då det är tufft att prata om. Jag fick ta bort Lina 19/7 :cry:. Jag orkar inte prata om det och hoppas det respekteras.

Min stora tös kom dock till mig i fredags när jag satt ledsen i soffan och sa att mamma titta nu har Lina vaknat. Vaknat sa jag? Nu har Lina kommit upp till himmelen för där är en ny stjärna som lyser så starkt. Nu kan vi se henne varje kväll :heart
Älskade unge, vad gör man utan dom :love:
 
Nu har det gått över en vecka och jag känner att jag har lite mer distans till det hela och ögonen tåras inte varje gång jag tänker på henne (trodde jag :() och jag fattar mig kort då det är tufft att prata om. Jag fick ta bort Lina 19/7 :cry:. Jag orkar inte prata om det och hoppas det respekteras.

Min stora tös kom dock till mig i fredags när jag satt ledsen i soffan och sa att mamma titta nu har Lina vaknat. Vaknat sa jag? Nu har Lina kommit upp till himmelen för där är en ny stjärna som lyser så starkt. Nu kan vi se henne varje kväll :heart
Älskade unge, vad gör man utan dom :love:
:heart
 
  • Gilla
Reactions: MM
Nu har det gått över en vecka och jag känner att jag har lite mer distans till det hela och ögonen tåras inte varje gång jag tänker på henne (trodde jag :() och jag fattar mig kort då det är tufft att prata om. Jag fick ta bort Lina 19/7 :cry:. Jag orkar inte prata om det och hoppas det respekteras.

Min stora tös kom dock till mig i fredags när jag satt ledsen i soffan och sa att mamma titta nu har Lina vaknat. Vaknat sa jag? Nu har Lina kommit upp till himmelen för där är en ny stjärna som lyser så starkt. Nu kan vi se henne varje kväll :heart
Älskade unge, vad gör man utan dom :love:

*stor kram* De är små men lämnar ett stort tomrum i våra hjärtan :heart
 
  • Gilla
Reactions: MM
Nu har det gått över en vecka och jag känner att jag har lite mer distans till det hela och ögonen tåras inte varje gång jag tänker på henne (trodde jag :() och jag fattar mig kort då det är tufft att prata om. Jag fick ta bort Lina 19/7 :cry:. Jag orkar inte prata om det och hoppas det respekteras.

Min stora tös kom dock till mig i fredags när jag satt ledsen i soffan och sa att mamma titta nu har Lina vaknat. Vaknat sa jag? Nu har Lina kommit upp till himmelen för där är en ny stjärna som lyser så starkt. Nu kan vi se henne varje kväll :heart
Älskade unge, vad gör man utan dom :love:
Ibland finns det ingen rättvisa. Tyvärr fick ni alldeles för lite tid tillsammans med Lina, men dina bilder och inlägg här på kattforumet har visat att hon minsann fick leva det allra bästa kattlivet hos dig. :heart
Jag hoppas att lilla kattbebisen kan ge dig lite tröst i det hela. Kattungar har en fantastisk förmåga att alltid locka fram ett litet leende även i de mest dystra stunder.
Många kramar! :heart
 
Nu har det gått över en vecka och jag känner att jag har lite mer distans till det hela och ögonen tåras inte varje gång jag tänker på henne (trodde jag :() och jag fattar mig kort då det är tufft att prata om. Jag fick ta bort Lina 19/7 :cry:. Jag orkar inte prata om det och hoppas det respekteras.

Min stora tös kom dock till mig i fredags när jag satt ledsen i soffan och sa att mamma titta nu har Lina vaknat. Vaknat sa jag? Nu har Lina kommit upp till himmelen för där är en ny stjärna som lyser så starkt. Nu kan vi se henne varje kväll :heart
Älskade unge, vad gör man utan dom :love:
:heart
 
  • Gilla
Reactions: MM
Nu har jag bokat veterinärtid till Socker på torsdag. Jag tror att han har besvär med tänderna eftersom han äter lite annorlunda mot tidigare (lämnar en massa småbitar av torrfodret och det låter som att han tappar dem när han äter) och ibland sitter han bara och kikar på matskålen trots att han har mat. Dessutom luktar han inte hallon i munnen. Sövning blir det och fasta under natten. :nailbiting: Vilken pärs för honom men hoppas att han blir kvitt eventuella problem nu.
 
Nu har jag bokat veterinärtid till Socker på torsdag. Jag tror att han har besvär med tänderna eftersom han äter lite annorlunda mot tidigare (lämnar en massa småbitar av torrfodret och det låter som att han tappar dem när han äter) och ibland sitter han bara och kikar på matskålen trots att han har mat. Dessutom luktar han inte hallon i munnen. Sövning blir det och fasta under natten. :nailbiting: Vilken pärs för honom men hoppas att han blir kvitt eventuella problem nu.

Stackars liten. Hoppas bara att det inte är FORL men finns en viss risk för det. Skönt att kolla upp munnen hur som helst.
 
Stackars liten. Hoppas bara att det inte är FORL men finns en viss risk för det. Skönt att kolla upp munnen hur som helst.

Nej, det hoppas jag verkligen inte. Jag har försökt titta själv i munnen tidigare, men det är ju halvt omöjligt med motsträvig kisse, så det är som sagt skönt att få den ordentligt genomgången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 457
Svar
186
· Visningar
14 388
Svar
1 203
· Visningar
65 521
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
314
· Visningar
19 974
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp