Bukefalos 28 år!

Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sånt händer men visst är det irriterande just efter. Hoppas nu både katt och kattslav hämtar sig och att Pälsfröken hittar en ny favorit.
Instämmer sen när man vet att det blir katastrof med smärta kan man ju hålla sig för skratt minst sagt.
Skulle egentligen göra en grej idag som jag planerade om till imorgon för kroppens skull känns ju smart just nu. :banghead:
Ny favorit ska nog hittas på något sätt om inte annat blir det flera nya sålar i roliga former att använda v.b och det blir extra loppisrundor för mig :up:
 
Veterinären ringde just. Usch, vilken klump som dök upp i magen när jag såg vem som ringde.

Beskedet känns ändå bra. Hennes njurvärden tycks vara bättre än innan(!) men hon hade massa bakterier i urinen = en UVI. Så nu blir det antibiotika kur ett tag framöver.

Det är alltså bevisat. Luna kissar inte i sängen om hon inte har en UVI.

Lilla bebben. :heart
 
Veterinären ringde just. Usch, vilken klump som dök upp i magen när jag såg vem som ringde.

Beskedet känns ändå bra. Hennes njurvärden tycks vara bättre än innan(!) men hon hade massa bakterier i urinen = en UVI. Så nu blir det antibiotika kur ett tag framöver.

Det är alltså bevisat. Luna kissar inte i sängen om hon inte har en UVI.

Lilla bebben. :heart

Gillar att det inte verkar vara en ny ovana och gilla att dom hittade problemet! Hoppas hon mår bättre snart igen :heart
 
Idag har betjänten varit på Ullared.

Där fanns kattgodis av typen torkad kycklingfilé :banana:. Världens hit enligt pälsiga damen.

Men.

Och det är ett stort men.

De luktade såååå gott, men har man varit innekatt hela sitt liv blev det en hel tankeverkstad att lista ut hur man 1, får in dem i munnen och 2, får dem sväljbara. Betjänten var jättedum och skrattade mest bara åt eländet. Hon löste det efter några minuter och ojojoj va goda de var!

Betjänten blev nästan förlåten för att ha varit borta hela dagen
 
Idag har betjänten varit på Ullared.

Där fanns kattgodis av typen torkad kycklingfilé :banana:. Världens hit enligt pälsiga damen.

Men.

Och det är ett stort men.

De luktade såååå gott, men har man varit innekatt hela sitt liv blev det en hel tankeverkstad att lista ut hur man 1, får in dem i munnen och 2, får dem sväljbara. Betjänten var jättedum och skrattade mest bara åt eländet. Hon löste det efter några minuter och ojojoj va goda de var!

Betjänten blev nästan förlåten för att ha varit borta hela dagen

Du har väl varit i staden Ullared och besökt en viss butik som heter Gekås? ;)

Måste fråga om torkade kycklingen.
Jag vill veta allt typ eller Pälsfröken kanske mest :o
Innehåll? rent kött eller något mera?
Knapertorra eller lite sega?
Storlek på bitarna? platta remsor/kuber?
Storlek på förpackning?
Ursprungsland?
Pris?

Säkert något mer bra du kan informera om :p

/hallonsaft funderar på om det är värt och göra själv eller försöka ta sig till Gekås snart.

Tack på förhand :banana:
 
Ingen matstrejk verkar det som men det är klart om maten råkar serveras på byrån i hallen så kan det visst vara skoj (aldrig ätit ovanpå den förut bara på undre hyllan).
Pälsfröken har också med andra ord slutat sitta bakom gardinen men lite extra reserverad är hon fortfarande efter dagens bravader.
Det verkar lovande tycker jag :love::bump:
 
Du har väl varit i staden Ullared och besökt en viss butik som heter Gekås? ;)

Måste fråga om torkade kycklingen.
Jag vill veta allt typ eller Pälsfröken kanske mest :o
Innehåll? rent kött eller något mera?
Knapertorra eller lite sega?
Storlek på bitarna? platta remsor/kuber?
Storlek på förpackning?
Ursprungsland?
Pris?

Säkert något mer bra du kan informera om :p

/hallonsaft funderar på om det är värt och göra själv eller försöka ta sig till Gekås snart.

Tack på förhand :banana:

Kyckling, dextros och salt. Antar att sockret och saltet är "mörningen" de är så glada i att tillsätta kyckling.

Lite sega

Strimlor, ca 2x2x50mm

50g

ursprungsland/tillverkningsland står inte :rage:. Dock svenskt företag.

14:95kr
 
Jag hörde ett högt bump från balkongen nyss. Kort därefter kom storkatten in med en fågel i mun! :laugh: Han var mäkta stolt över sin fångst och ville ha den ifred. Klart missnöjd blev han när jag ville inspektera hans fångst och säkerställa att den var död. När det var klart gick han iväg en bit, men sedan släppte han plötsligt all vakt, slutade morra och släppte fågeln på golvet. Tog ut både fågeln och honom på balkongen igen för uppätande där. Men då behandlade han fågeln som en styggelse, stirrade bara på den och ville inte gå nära/gick runt den. :confused:

Släppte ut lillkatten som direkt var intresserad, av lek. Men sedan lämnade han den.

Nu får jag slänga ut fågeln i skogen för ingen vill ha den. Är dock imponerad av storkatten (det blir inte mycket fångst som innekatt precis) även om han tillslut inte ville ha den. Han fick godis och beröm istället!
 
Gissa vem som precis bokat in veterinär IGEN? :laugh: Fick sms om att det var dags för vaccinering. Passade på att boka in att de får kolla M i munnen samtidigt eftersom det inte hade läkt vid förra tillfället. Onödigt kanske eftersom de själva inte tyckte det behövdes, men han är svårläkt och det var ett stort "hål". De börjar känna igen mig på kliniken nu ;)
 
Pälsfröken tyckte det var underbart att betjänten lagt massor med pengar så hon fick en helt ny fräsch kartong hon tycker nog jag ska handla mediciner oftare till mig själv.
Sen fick hon lite kvällsgodis i form av rå skinkstek dock mest fett som jag putsat bort.
Min plan var att vi skulle ha lite kvällsbus nu med vippa eller snöre men Pälsfröken har gosat ner sig under en fleecefilt och sover så jag tar väl istället och slösurfar och dricker lite kaffe, sikken svikare hon äääär :arghh:

:D
 
Idag har jag haft öppet till sovrummet, och inget kiss i sängen! :bump:

Blev lite ställd först när jag såg att vet hade skrivit ut antibiotika i tablettform och inte pasta, men med EasyPill så var det inga problem att få i Luna sin dos idag. :) Mycket, mycket smidigare, faktiskt.

I övrigt älskar jag att Luna älskar sitt klösträd, men det är lite tråkigt när hon hellre ligger där än bredvid mig i soffan såhär en fredagkväll...
 
Idag har jag haft öppet till sovrummet, och inget kiss i sängen! :bump:

Blev lite ställd först när jag såg att vet hade skrivit ut antibiotika i tablettform och inte pasta, men med EasyPill så var det inga problem att få i Luna sin dos idag. :) Mycket, mycket smidigare, faktiskt.

I övrigt älskar jag att Luna älskar sitt klösträd, men det är lite tråkigt när hon hellre ligger där än bredvid mig i soffan såhär en fredagkväll...
Jag tycker det är mycket lättare med tabletter än pasta till katt. Mina blev mer kränkta av pastan. Jag brukar därför be om tabletter de gångerna de behöver medicin. Skönt att det funkade bra med Luna. Hoppas hon blir bra en gång för alla nu! :)
 
Nu tyckte tydligen Pälsfröken att det var dags att vakna ordentligt.

Hon skrämde mig när det huxflux kommer ett ganska bestämt meeeeh bredvid mig och när jag kollar står hon på bakbenen och kollar om det är fritt fram att hoppa upp på skrivbordet.
Sen gick hon med morska steg och la sig i mitt knä men bara 1 minut, skulle tro att det mest var för att markera att hon bestämmer och jag ska lyda :angel:

För en stund sen när jag var ute på balkongen såg jag att hon låg i soffan och halvtittade när jag gick förbi så hon har garanterat suttit i fönstret och spanat lite vad som hänt utanför på gatan och kollat in avspärrningsband osv. som är på bygget på gatan och huset på andra sidan.

(Ungefär halva det här inlägget har hon försökt hjälpa till att skriva :banghead: men betjänten tycker hon stavar dåligt och det blir faktiskt svårare att förstå hennes skrift än alla mina felstavningar så vi har haft en liten kamp om att jag ska få nå dom tangenter jag önskar och hon ska inte sitta på datormusen, åtminstone inte när text ska petas ihop.)

Dock så hoppade hon ner nu med ett till litet meeeh och strosade iväg mot vardagsrummet igen.

:rofl::banghead::arghh:

:love:
 
Jag tycker det är mycket lättare med tabletter än pasta till katt. Mina blev mer kränkta av pastan. Jag brukar därför be om tabletter de gångerna de behöver medicin. Skönt att det funkade bra med Luna. Hoppas hon blir bra en gång för alla nu! :)
Jag lyckas inte få in tekniken för att få katten att svälja tabletter, tyvärr. Jag blev vid ett tillfälle rekommenderad en tablettingivare (Buster) som skulle funka bra, men det hade alldeles för mycket tryck i sig, så Luna fick en traumatisk upplevelse med den och fick sedan panik så fort hon såg den. Pastan har fungerat mycket bättre - även om hon inte varit superglad så har hon accepterat att få medicin på det sättet.

Det här med EasyPill är dock helt fantastiskt. Luna tror att det är godis hon får, så hon knaprar glatt i sig medicinen. Så himla skönt! :up:
 
Jag föredrar absolut tabletter. Tar ett stadigt tag om Nikita i nackskinnet, stoppar i tabletten och stryker sedan med fingret längs med halsen tills jag vet att hon svalt den. Klart på några sekunder. Sedan en myckenhet Dreamies för att kompensera för förolämpningen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 471
Svar
186
· Visningar
14 497
Svar
1 208
· Visningar
65 836
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
315
· Visningar
20 017
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp