Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en leksak som lilla herrn gillar OCH kan leka med själv :banana: Pipleksaker är grejen :D Nu återstår det bara att se om jag får sova inatt :cautious:
 
Jag föredrar absolut tabletter. Tar ett stadigt tag om Nikita i nackskinnet, stoppar i tabletten och stryker sedan med fingret längs med halsen tills jag vet att hon svalt den. Klart på några sekunder. Sedan en myckenhet Dreamies för att kompensera för förolämpningen :D

Äsch Dreamies är larv! ska det vara mutor eller beröm ska det vara kli under hakan med naglar helst tycker Pälsfröken annars kan det duga med RC ( men nej händer inte åkt ut genom dörren helt!) eller Smilla Toothies dock tror jag att det mesta som knastrar funkar här.
Igår slog hon dock rekordet så betjänten höll på att svimma.
En skål blötmat Bozita Ren i sås men det där med att äta tjaaa, så jag kastade fram några bitar rå skinkstek och ställde framför Bozitan och tänkte att det kanske kan få henne att våga smaka köttet och vad händer?
Hon äter köttet men rör inte blötmaten alls.
Jag vågar inte tänka tanken och jag vågar inte googla recept fullt ut, även om jag kisar på dom ibland och mush har jag bestämt att det ska inte testas!!


/hallonsaft som snart får magsår (igen!!, redan haft och det var inget skoj alls så Pälsfröken behöver inte bidra till sånt tack)

:meh::banghead::love: + en som sliter sitt hår, men den finns ju inte nej! varför? hur ofta skulle de inte användas liksom!!
 
Äsch Dreamies är larv! ska det vara mutor eller beröm ska det vara kli under hakan med naglar helst tycker Pälsfröken annars kan det duga med RC ( men nej händer inte åkt ut genom dörren helt!) eller Smilla Toothies dock tror jag att det mesta som knastrar funkar här.
Igår slog hon dock rekordet så betjänten höll på att svimma.
En skål blötmat Bozita Ren i sås men det där med att äta tjaaa, så jag kastade fram några bitar rå skinkstek och ställde framför Bozitan och tänkte att det kanske kan få henne att våga smaka köttet och vad händer?
Hon äter köttet men rör inte blötmaten alls.
Jag vågar inte tänka tanken och jag vågar inte googla recept fullt ut, även om jag kisar på dom ibland och mush har jag bestämt att det ska inte testas!!


/hallonsaft som snart får magsår (igen!!, redan haft och det var inget skoj alls så Pälsfröken behöver inte bidra till sånt tack)

:meh::banghead::love: + en som sliter sitt hår, men den finns ju inte nej! varför? hur ofta skulle de inte användas liksom!!

Tillägg kom jag på:
Pälsfröken åt blötmaten senare så köttet blev lite extra utöver ordinarie mat, kalasbra egentligen men som sagt inte så bra för betjäntens hälsa :angel:
 
Boll har fått tid hos vet nästa vecka. Hon har börjat kissa utanför lådan igen, så jag misstänker UVI även fast hon inte har de typiska symptomen (så var det nämligen förra gången).
När hon ändå är inne ska dom kolla tänderna, eftersom min backuptanke är att hon annars har ont där (har ju dragit tänder pga FORL tidigare) vilket ger stress, som i sin tur kan ge utanför-lådan-kissande. Det enda som tyder på FORL igen är dock att hon inte är så blixtsnabb som hon brukar på att äta dom ljusbruna dreamiesarna från mixförpackningen när hon är ensam i badrummet (fråga inte... :angel:). Bortsett från det så äter hon torrfoder och dreamies likadant som innan, så eventuellt beror det bara på att just dom ljusbruna inte är lika goda.

Nu ska jag försöka få fatt på ett urinprov innan besöket. Lättare sagt än gjort. Förra gången lyckades jag sticka in en soppslev i kattlådan när hon redan satt sig, kan man ha lika bra tur den här gången?
 
Jag föredrar absolut tabletter. Tar ett stadigt tag om Nikita i nackskinnet, stoppar i tabletten och stryker sedan med fingret längs med halsen tills jag vet att hon svalt den. Klart på några sekunder. Sedan en myckenhet Dreamies för att kompensera för förolämpningen :D

Så har jag alltid gjort också. Kisse sur men det går snabbt :D
 
Insåg att jag gör urinprovet svårare än nödvändigt. Damen ifråga gillar bl.a. tomma lådor (kartong, plast, annat - spelar ingen roll) för sina felkissningar. Så nu har jag ställt fram en ikeaplastlåda som vi planerat att göra extrakattlåda av, det vore himla smidigt att bara hälla över i en plastmugg sen. Komsi, komsi katten!
 
Insåg att jag gör urinprovet svårare än nödvändigt. Damen ifråga gillar bl.a. tomma lådor (kartong, plast, annat - spelar ingen roll) för sina felkissningar. Så nu har jag ställt fram en ikeaplastlåda som vi planerat att göra extrakattlåda av, det vore himla smidigt att bara hälla över i en plastmugg sen. Komsi, komsi katten!
Hur går det med kissen kissen?
 
Klickade precis hem ett startkit Feliway samt en refill. Kan tipsa om att Apotek Hjärtat har 20% på alla veterinärartiklar, så bl.a. Feliway hade ett kanonpris (har man dessutom studentrabatt så drar det av 12% till på reapriset).
För är det inte UVI eller annan fysisk orsak så kanske Feliway kan hjälpa mot felkissandet, om det skulle bero på stress.
 
Klickade precis hem ett startkit Feliway samt en refill. Kan tipsa om att Apotek Hjärtat har 20% på alla veterinärartiklar, så bl.a. Feliway hade ett kanonpris (har man dessutom studentrabatt så drar det av 12% till på reapriset).
För är det inte UVI eller annan fysisk orsak så kanske Feliway kan hjälpa mot felkissandet, om det skulle bero på stress.
Men fasen då. Jag som beställde hem från Apotea igår :(
 
Slut på kattsand och nästan tomt i lådan :nailbiting: Får (förhoppningsvis, om posten sköter sig) hem mer sand imorgon. Frågan är om jag ändå måste åka och köpa en box..Eller ska jag chansa att det klarar sig till imorgon?
Kvällens stora dilemma. Jag måste bestämma mig fort dessutom, innan Granngården stänger!
 
Har precis haft Pälsfröken i knä en bra stund och det tog inte många sekunder innan hon sträckte nosen mot taket så givetvis har betjänten kliat haka, kinder och mellan öronen sen att det var en mindre bekväm vinkel för min ena handled togs ingen hänsyn till.
Fick höra när jag hälsade på henne innan hon flyttade hit att hon inte är någon knäkatt och ja hon kastar sig inte i knät men oftast numera kommer hon en liten stund på kvällen. :love:

Jag serverade 3 små bitar rå skinkstek ovanpå maten idag till middagen, dom sorterades ut och sen var hon nöjd ett tag innan hon åt upp sin vanliga mat efter att givetvis varit fram en sväng och noggrant sorterat ut såsen.
Imorgon funderar jag på om hon ska få en smula blandfärs eller lite kyckling av något slag men det får jag bestämma imorgon bitti.
Dom små små smakbitar hon får hinner gott och väl tina under dagen.

Senaste veckan drygt har hon börjat mer och mer att krypa under en fleecefilt och mysa/sova i flera timmar kan ju knappast vara för det är kallt då det är nästan 23 grader inne även om betjänten fryser så lär hon knappast göra det.
Någon mera som har samma beteende som dykt upp sista tiden är lite nyfiken på hur det kan komma sig så fram med alla roliga, galna, vettiga teorier vet jag :p
 
Det gick jättefort från att provet lämnats in tills veterinären ringde. Inga spår efter någon infektion. Både bra och dåligt, skönt att veta att det inte borde vara pga smärta som hon kissar fel, men en UVI hade ju förhoppningsvis varit lätt att få ordning på och nu står vi på noll inför nästa veckas undersökning.

Feliwayen har kommit till uthämtningsstället, men det glömde jag givetvis bort när vi var ute och åkte. Så det får bli hämtning och start av den imorgon istället.

Vet inte om det var i den här tråden jag skrivit om det innan, men efter att hon kissat i sängen två gånger (jäkla tur att vi har flera extratäcken) så åkte vi till Jysk och köpte vattentäta lakan som vi lagt under de vanliga. Skulle hon då kissa där igen så ska det åtminstone inte vara någon risk att det går igenom till madrassen. Jag är vansinnigt less på att stå och dränka madrassjäkeln i ytdesinfektion flera dagar i sträck kan jag lova (men all lukt är borta, även för en kattnäsa :bow:)
 
Det gick jättefort från att provet lämnats in tills veterinären ringde. Inga spår efter någon infektion. Både bra och dåligt, skönt att veta att det inte borde vara pga smärta som hon kissar fel, men en UVI hade ju förhoppningsvis varit lätt att få ordning på och nu står vi på noll inför nästa veckas undersökning.

Feliwayen har kommit till uthämtningsstället, men det glömde jag givetvis bort när vi var ute och åkte. Så det får bli hämtning och start av den imorgon istället.

Vet inte om det var i den här tråden jag skrivit om det innan, men efter att hon kissat i sängen två gånger (jäkla tur att vi har flera extratäcken) så åkte vi till Jysk och köpte vattentäta lakan som vi lagt under de vanliga. Skulle hon då kissa där igen så ska det åtminstone inte vara någon risk att det går igenom till madrassen. Jag är vansinnigt less på att stå och dränka madrassjäkeln i ytdesinfektion flera dagar i sträck kan jag lova (men all lukt är borta, även för en kattnäsa :bow:)

Både bra och inte bra nyheter men skönt att kunnat börja kolla upp det.
Tummar och tassar hålls här :heart
 
Funderar över hur Kakans hjärna fungerar egentligen. Just nu ligger hon mitt på mitt tjocka duntäcke och har det jättemysigt. Men när någon ligger i sängen så kan hon absolut inte under några omständigheter kliva på ett täcke. Om hon ska gå från mitt huvud till sambons huvud (vilket hon gör för att buffa på oss så vi ska vakna), då går hon hela yttervarvet via fotändan. Ligger då täcket i vägen, så hoppar hon antingen över det eller går via golvet.
Hon skulle hellre dö än att kliva på någon av oss tror jag (trots att hon aldrig någonsin fått skäll för att hon gjort det), men dom andra två djuren här hemma bryr sig inte det minsta utan går kortast möjliga väg - och det ser ju Kakan dagligen. Tänk om hon kunnat förklara varför hon gör sådär, det hade varit himla intressant :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 388
Svar
123
· Visningar
8 422
Svar
946
· Visningar
50 371
Senast: tanten
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
255
· Visningar
17 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp