Söker tips på reflexer

Unafraid

Trådstartare
Hej! Har en stor schäfer(40kg) och bor bredvid en större väg och skulle behöva köpa en bra reflex till honom. Han är alltid lös, så sele? Vad syns bäst? Tips på något vettigt märke? Behöver inte vara det billigaste, men inte heller dyraste. Lagom, helt enkelt.:)
 
Jag tycker att hurttas reflexväst med dragkedja på ryggen är bra, den täcker ganska stor del av hunden = syns bra, och den sitter nära kroppen så risken att hunden fastnar i något är inte så stor. Den är i softshell så den funkar inte om det är för varmt ute, men här i norr har jag aldrig behövt reflex under dom varma månaderna :p

Även hööks har en snarlik modell, men billigare. Lite annan passform men i det stora hela väldigt lik.
 
Jag har reflexvästar från Hööks. Har haft dem i många år och köpt nya i likadan modell när jag inbillade mig att det började bli dags att byta. Hundarna syns extremt bra och vi har även varit med om att få beröm från bilister (de har alltså stannat vid vägkanten) och cyklister för att vi syns så bra :p

Den här modellen är det vi kör på:
043123-30_1.jpg


Gamla modellen, men den nya sitter likadant.
13891841_683767915104925_3107658586670984412_n.jpg
 
Jag gillar kombinationen reflexväst och blinkhalsband under de mörkare årstiderna.
Köper blinkhalsband på eBay som går att ladda via USB samt reflexväst har jag Micro Vest från Hurtta men Hööks har en kopia på exakt den modellen fast billigare.
Vet du vad halsbanden heter?
 
Jag kör LED-halsband plus sele med reflexer. När vi använder halsband istället för selen kör jag med reflexscarf istället.
 
Och det är nu en visst nick kommer att hoppa in och skriva att man inte får ha blinkande lampor...:p
 
Halsband är beställda, dom var löjligt billiga.. blir nog en reflexsele på Hööks också. Tack för hjälpen hörrni!:D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Twihard
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 081
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 177
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 285
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp