Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2014

Stort grattis @Tora! :D Jätteskönt att det gick bra trots lite dramatik :)

Har ju bara en flicka hittills men hon är inte svår alls - jag får ju t o m sova hela nätter eftersom hon lägger sig vid 8-9 och vaknar 6-7 :D (utom inatt när hon väckte mig två - känner mig som en zombie just nu).
Det enda är att hon har humör, men där kan jag bara skylla på mig för jag är likadan... :p
 
Stort grattis @Tora !

@supersonic Hoppas vaccinationen går bra. Min fick sin i måndags och jag var riktigt nojig, men det gick över förväntan och inga biverkningar :-) 62 lång och 5800 g vägde han. Bm var inte helt nöjd med viktökningen, men hon trodde det berodde på att han var stor när han föddes och att varken jag eller fadern var stor under uppväxten (förutom när vi föddes). Tänkte iaf smita förbi någon dag och väga en extra gång.
 
Hoppas in från Vinterföräldrar 2014/2015. Grattis @Tora! Skönt att hon äntligen är ute och att allt ändå gick bra trots lite drama.

Det ni säger om att tjejer är jobbigare än killar har jag aldrig hört! Har alltid trott det varit tvärt om! :p Får vi en pojke så kommer den bli menlös alltså efter dottern (snart 2,5 år) alltid har varit otroligt lättvindig! Eller så får vi en tjej till som är ett monster ;)
 
Hoppas in från Vinterföräldrar 2014/2015. Grattis @Tora! Skönt att hon äntligen är ute och att allt ändå gick bra trots lite drama.

Det ni säger om att tjejer är jobbigare än killar har jag aldrig hört! Har alltid trott det varit tvärt om! :p Får vi en pojke så kommer den bli menlös alltså efter dottern (snart 2,5 år) alltid har varit otroligt lättvindig! Eller så får vi en tjej till som är ett monster ;)

De jag pratat med som har en tjej och en kille har alla sagt att tjejen varit "svårast/jobbigast", men det är bara 4-5 stycken jag fått höra det av så det är ju långtifrån en vedertagen sanning :)
 
De jag pratat med som har en tjej och en kille har alla sagt att tjejen varit "svårast/jobbigast", men det är bara 4-5 stycken jag fått höra det av så det är ju långtifrån en vedertagen sanning :)

Se där :) Har som sagt alltid hört tvärtom. Och jämför jag barn i min dotters ålder så här ju tjejerna helt klart lugnare! Men det kanske är andra saker som folk menar med det? Intressant i alla fall :)
 
Mina tidigare är en av varje och det är STOR skillnad på flickan och pojken. Flickan har alltid varit en handfull eller två... pojken alltid lugn och behändig eller hur man ska uttrycka det.

Något är på G här. Magen har hojtat igång ordentligt, sammandragningarna fortsätter om än inte så jättetäta så är det ju ett bra tecken. Nästäppan vägrar ge sig trots dubbel dos nässpray. Tänkte faktiskt gå på promenad när dimman lättat. Hoppas det blir riktiga värkar senare så jag slipper igångsättningen.
 
De jag pratat med som har en tjej och en kille har alla sagt att tjejen varit "svårast/jobbigast", men det är bara 4-5 stycken jag fått höra det av så det är ju långtifrån en vedertagen sanning :)

Jag hade ju bokstavligen dubbelt så många tjejer och de två tillsammans var lättare än den enda sonen.
Men inte heller det är ju nån sanning mer än för just mig :)
 
Mina tidigare är en av varje och det är STOR skillnad på flickan och pojken. Flickan har alltid varit en handfull eller två... pojken alltid lugn och behändig eller hur man ska uttrycka det.

Något är på G här. Magen har hojtat igång ordentligt, sammandragningarna fortsätter om än inte så jättetäta så är det ju ett bra tecken. Nästäppan vägrar ge sig trots dubbel dos nässpray. Tänkte faktiskt gå på promenad när dimman lättat. Hoppas det blir riktiga värkar senare så jag slipper igångsättningen.

Låter mer lovande än någonsin!
 
Var hos bvc för vaccinationen och det gick väl okej. Lillan är inne i en period av 'allt jag inte känner igen är jätteläskigt' vilket innebär att hon gråter så tårarna sprutar när jag eller sambon lägger henne ner på ställen hon inte känner igen eller när folk hon inte känner tar eller tittar på henne. Asjobbigt :meh: Så redan när jag tog av henne för vägning och mätning skrek hon för full hals. Stackars sköterskan såg helt förskräckt ut :p Dock gick allt bra med sticken och kurvorna ser finfina ut! 62 cm och 6430 g idag (52 cm resp 3335 g när hon föddes) så vi fick mvg på det :)

@Madick håller tummarna för dig! Gick 9 dagar över och var så trött på det. Hon fixerade sig redan i v 33 så vi trodde att hon skulle komma tidigare. Så jag började promenera i hopp om att sätta igång det när vi passerat BF men promenader funkade inte för mig (hade inga sammandragningar alls under hela graviditeten vad jag märkte, jo en faktiskt kom jag på nu men den kom flera veckor innan) så sambon och jag körde med färdknäppen :o:D Ett par timmar senare började värkarna och 15 timmar efter det var hon ute :)
 
Instämmer, blev ju helt förvirrad av buke...

Också nyfiken på hur det går för dig @Madick!

Och jag har sämsta tiden på länge. Igår när jag stoppade in dottern i bilen kände jag mig plötsligt svag i ryggen och mycket riktigt var den *beep* ischiasen tillbaka. Så jag kan inte resa mig, gå, sätta mig och framförallt inte bära utan att det känns som om benen ska vika sig för all smärta. Blä! :wtf:
 
Instämmer, blev ju helt förvirrad av buke...

Också nyfiken på hur det går för dig @Madick!

Och jag har sämsta tiden på länge. Igår när jag stoppade in dottern i bilen kände jag mig plötsligt svag i ryggen och mycket riktigt var den *beep* ischiasen tillbaka. Så jag kan inte resa mig, gå, sätta mig och framförallt inte bära utan att det känns som om benen ska vika sig för all smärta. Blä! :wtf:

Nu ska jag skvallra lite, sorry @Madick. :D Jag såg nyss en bild på ett lustgasmunstycke på Madicks facebooksida... ;)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 183
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 306
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
121 689
Senast: superstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp