Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
:p Det där med personlig integritet osv har flugit all världens väg, har nog aldrig visat tuttar och naken hud för så många människor i hela mitt liv, varje gång personalen kommer in på rummet sitter jag med minst en tutte ute och jag orkar inte bry mig det minsta.:p

Känner också verkligen igen det med personlig integritet, hehe :D
Under förlossningen och BB-tiden existerade det inte alls och även nu efteråt är det dåligt med det. Vi brukar skämta om det i mammagruppen att vi får påminna varandra om att stoppa tillbaka brösten i tröjan innan vi går hem efter en träff, man har ju liksom mest bara suttit och ammat och det finns inte riktigt något utrymme för att vara pryd.. :o
Hade verkligen inte räknat med på förhand att det skulle bli så, men rätt skönt att kunna känna sig avslappnad med det.
 
Vet de vilken infektion han råkat ut för?

Jag som gjorde planerat snitt hade kämpigt att få igång mjölken och han gick ner 400 g på 2 dagar. Nu var det samma med första barnet så jag var rätt snabbt med att flagga för att jag trodde han var hungrig. Men det var inte förrän han blev helt hysterisk sista natten som någon tog mig på allvar. Annars var det "helt normalt" hela tiden att man inte har någon mjölk. Med dottern gick det så långt som blodsockerfall och en helt apatisk unge och några extra dygn inlagda.
Kändes bra att jag stog på mig nu. Första gången.gjorde jag verkligen bara som jag blev tillsagd...
Enderococcer var det de hittade på blododlingen, men de kunde som sagt inte riktigt avgöra varifrån de kom eftersom inget hittades vid UL av njurar och lungröntgen. Kanske att han svalt fostervatten på vägen ut?

Jag måste säga att jag är enormt positivt överraskad för här känner jag verkligen att alla har lyssnat på mig/oss från början. Jag är nog rätt bestämd av mig och har hela tiden varit drivande i vad jag tycker vi ska göra (i samråd med personal givetvis!), men har mött stor förståelse.
Hjärtläkaren var här på rond nyss och sa samma sak som barnläkaren på Neo, att han hade skickat hem oss i onsdags om vi inte hade diskuterat och kommit fram till att vi ville gå vidare med odlingen. Nu var han jätteglad att det blev så för annars kanske det hade blivit betydligt allvarligare.

Hade vi mötts av oförståelse och "vi vet bäst"-mentalitet i vår situation hade allt blivit ännu jobbigare, jag tror verkligen att man som förälder ska lita på sin magkänsla, precis som du fick rätt med din tjej.

Allt såg iaf fint ut på dagens rond och nu är målet att han ska vara sondfri tills på måndag när nya prover ska tas för att kolla om infektionen har gått tillbaka. Vi får även ta med honom ut på promenad, vilket känns helt fantastiskt då vi knappt rört oss utanför sjukhuset sen i måndags kväll. Tanken är att svärfar som kommer ner ikväll ska få se honom iaf när vi är ute på promenad. :)
 
Känner också verkligen igen det med personlig integritet, hehe :D
Under förlossningen och BB-tiden existerade det inte alls och även nu efteråt är det dåligt med det. Vi brukar skämta om det i mammagruppen att vi får påminna varandra om att stoppa tillbaka brösten i tröjan innan vi går hem efter en träff, man har ju liksom mest bara suttit och ammat och det finns inte riktigt något utrymme för att vara pryd.. :o
Hade verkligen inte räknat med på förhand att det skulle bli så, men rätt skönt att kunna känna sig avslappnad med det.
Visst är det fantastiskt? På något vis känner jag mig helt bekväm i min kropp trots att det är det sista jag borde vara, teoretiskt sätt. Jag har fått en helt ny respekt för kroppens återhämtningsförmåga, det är helt sjukt vad vi klarar av egentligen, och hur snabbt vi repar oss efter en sån fysisk utmaning som en graviditet innebär. :)
 
Visst är det fantastiskt? På något vis känner jag mig helt bekväm i min kropp trots att det är det sista jag borde vara, teoretiskt sätt. Jag har fått en helt ny respekt för kroppens återhämtningsförmåga, det är helt sjukt vad vi klarar av egentligen, och hur snabbt vi repar oss efter en sån fysisk utmaning som en graviditet innebär. :)

Kan säga att det var inte förrens efter sonen som jag blev helt överens med min kropp, bekväm i den. Har lidit av anorexi och ätstörningar sen tidig ålder och även om jag de sista 10åren inte varit "sjuk" så har det alltid funnits en viss ångest kring kroppen i sig.
Men efter sonen landade jag i min kropp, fick en helt ny respekt för den och stolthet över den :love:
 
Kan säga att det var inte förrens efter sonen som jag blev helt överens med min kropp, bekväm i den. Har lidit av anorexi och ätstörningar sen tidig ålder och även om jag de sista 10åren inte varit "sjuk" så har det alltid funnits en viss ångest kring kroppen i sig.
Men efter sonen landade jag i min kropp, fick en helt ny respekt för den och stolthet över den :love:
Hoppar in från vårtråden och håller med.
Man förvånas av sin kropp och vad den klarar av när man fått barn. Ett tag efter att vår ängel föddes va jag full av respekt för vad kropp och själ klarar (första tiden va jag dock besviken och tyckte kroppen svikit mej)
När jag sen blev med Sammy så kort som 3,5mån efter fick respekten att djupna och bli imponerad.
Och efter en förlossning oavsett om det är snitt eller vanlig så är man väldigt avdramatiseras och ogenerad inför den också. Man blir petad, kontrollerad och inspekterad i alla vrår så det är liksom inte lönt att försöka dölja nåt:confused::laugh:
På nåt vis så accepterar jag förändringen av hur min spegelbild ser ut också. Kanterna har rundats av och jag har mina ärr men bär dom lite klyschigt stolt.
 
Nu börjas det :D:cautious::wtf:
"Hur mår du?" "Ingen bebis än?" "Känner du nåt?"
Herregud.. smsen och meddelandena flödar in :banghead:
Jag är inte stressad över att det inte kommit någon bebis, varför ska alla andra vara det? Dom kommer ju få reda på det tids nog liksom om det kommit nån bebis.

Jag tror dessutom att vårt BF är helt uppåtväggarna fel. Enligt menscykeln borde det vara 31/8 alt 1/9. Och min kropp är som en klocka. Och jag vet med säkerhet att vi inte hade sex runt den tiden som ägglossning skulle skettom BF var 26/8 som det är nu.
Jag tror bara bebis är stor och därför flyttades datumet åt det hållet..

Därför har jag inte hakat upp mig på BF. Jag har hela tiden tänkt början/mitten på September..

Men när folk frågar hela tiden blir jag knäpp!
 
Nu börjas det :D:cautious::wtf:
"Hur mår du?" "Ingen bebis än?" "Känner du nåt?"
Herregud.. smsen och meddelandena flödar in :banghead:
Jag är inte stressad över att det inte kommit någon bebis, varför ska alla andra vara det? Dom kommer ju få reda på det tids nog liksom om det kommit nån bebis.

Jag tror dessutom att vårt BF är helt uppåtväggarna fel. Enligt menscykeln borde det vara 31/8 alt 1/9. Och min kropp är som en klocka. Och jag vet med säkerhet att vi inte hade sex runt den tiden som ägglossning skulle skettom BF var 26/8 som det är nu.
Jag tror bara bebis är stor och därför flyttades datumet åt det hållet..

Därför har jag inte hakat upp mig på BF. Jag har hela tiden tänkt början/mitten på September..

Men när folk frågar hela tiden blir jag knäpp!
Gud vad jag känner igen det där, gick ju 10 dagar över tiden och varenda jädrans dag började och slutade med samma fråga... Jag skämdes faktiskt inte det minsta för att helt koppla ner mig sista tiden, svarade inte på sms, samtal osv mer än högst sporadiskt, och när jag ville det. Det är en grej med familj och nära anhöriga men jag kände inget behov att upplysa hela världen om att bebis var kvar i magen. Jag tycker du med gott samvete kan gå in i din bubbla och bara ladda med familjen, skönt att ni verkar piggare (friska?) nu, det är tillräckligt tufft ändå utan att ha kaka på kaka. Lycka till med allt, hoppas det går bra när bebis väl bestämmer sig för att titta ut. :)
 
Gud vad jag känner igen det där, gick ju 10 dagar över tiden och varenda jädrans dag började och slutade med samma fråga... Jag skämdes faktiskt inte det minsta för att helt koppla ner mig sista tiden, svarade inte på sms, samtal osv mer än högst sporadiskt, och när jag ville det. Det är en grej med familj och nära anhöriga men jag kände inget behov att upplysa hela världen om att bebis var kvar i magen. Jag tycker du med gott samvete kan gå in i din bubbla och bara ladda med familjen, skönt att ni verkar piggare (friska?) nu, det är tillräckligt tufft ändå utan att ha kaka på kaka. Lycka till med allt, hoppas det går bra när bebis väl bestämmer sig för att titta ut. :)

Ja vi är mycket piggare, nu är det egentligen mest hosta kvar hos alla. Sambon är förståeligt, han har ju ändå haft lunginflammation.
Men vi har myst in oss här hemma och roar oss med att bygga garderob i vårt nya sovrum..
Ska flytta in sängen i eftermiddag och sätta upp gardiner osv. Skönt att få ordning hemma, då känns det mer välkomnande för bebis.

Har satt mobilen på ljudlöst och lagt den på en hylla. Har sagt till familjen att vi hör av oss om det händer nåt, det är nog mest bekanta och vänner faktiskt som hör av sig :meh:
 
Fint att höra alla positiva känslor:)
Det är häftigt att vara med och skapa nya personer. Jag är helimpad nu över hela processen från sex till färdig bebis och sen ett färdigt skolbarn. Första barnet var jag mer laidback och liksom tyckte det var självklara saker. Nu vet jag hur mycket som ska klaffa för att det ska bli sådär självklart och då blir man mer förundrad.

Ang kroppen så är jag glad över vad den kan och vad den liksom kämpat sig igenom senaste två åren. Än mer impad av psyket- att det klarar så mycket utan att krascha... Man klarar verkligen mer än man tror!

Sen tyvärr- jag glömmer ibland att inte jämföra mig med andra och när jag gör det kan jag fortfarande bli "irriterad" på min kropp... Jag hade allvarligt talat gärna haft kvar den kroppen jag hade efter bara ett barn och det kan kännas orättvist att ...Ja att vissa återhämtar sig bättre än andra. Så lite kluven känsla har jag allt.
Men det inser jag ju att det sitter i mitt grundproblem att inte låta bli att jämföra mig med andra. Jag är egentligen nöjd med kroppens prestation utifrån mitt läge. Och att titta på någon med annat läge är bara dumt och jag är för gammal för sånt!
 
Imorgon är det dags enligt pappret. Våra familjer är på stand by och är redo att sätta sig i bilarna när första värken startar. Sonens underbara pedagoger :heart har erbjudit sig att ställa upp som barnvakter om det skulle knipa innan våra föräldrar hinner hit. Dock känns det inte som att någonting är på gång alls. Å ena sidan är det såklart lite segt, men å andra sidan kan jag i så fall se säsongsavslutningen av Game of Thrones imorgon i lugn och ro :D.
 
Heja heja @Rhinos skönt o ha barnvakt osv färdigt!

Vi har fasat ut sonden igen och gått över på bara amning, då funkar inte mina 3 timmars intervaller om jag ska få upp produktionen och hålla igång honom men han har faktiskt själv valt att köra en amningsperiod med 2 timmars mellanrum idag, så det funkar, har t.o.m hunnit sova en timme under dagen.

100 ml/2 timmar har jag fått ihop nu under eftermiddagen och ligger snart på 250 ml hittills idag. Han ska ju ha mycket mer käk innan dygnet är slut men han verkar ändå nöjd och glad så vi kämpar på. :)
 
Heja heja @Rhinos skönt o ha barnvakt osv färdigt!

Vi har fasat ut sonden igen och gått över på bara amning, då funkar inte mina 3 timmars intervaller om jag ska få upp produktionen och hålla igång honom men han har faktiskt själv valt att köra en amningsperiod med 2 timmars mellanrum idag, så det funkar, har t.o.m hunnit sova en timme under dagen.

100 ml/2 timmar har jag fått ihop nu under eftermiddagen och ligger snart på 250 ml hittills idag. Han ska ju ha mycket mer käk innan dygnet är slut men han verkar ändå nöjd och glad så vi kämpar på. :)
Tack! Ja, det är jätteskönt, framförallt eftersom våra föräldrar bor 3, respektive 4 timmar från oss. Så det är jätteskönt att ha personer i närheten som känner sonen och som kan rycka in med kort varsel :).

Låter som att det går framåt med amningen för er. Det kommer nog gå vägen. Hur känns det med amningen nu? Tror du att du vill fortsätta med det? :)
 
Tack! Ja, det är jätteskönt, framförallt eftersom våra föräldrar bor 3, respektive 4 timmar från oss. Så det är jätteskönt att ha personer i närheten som känner sonen och som kan rycka in med kort varsel :).

Låter som att det går framåt med amningen för er. Det kommer nog gå vägen. Hur känns det med amningen nu? Tror du att du vill fortsätta med det? :)
Oj, det förstår jag, beroende på hur snabbt det går för er. 4 timmar i mitt fall hade ju varit helt katastrofalt med tanke på hur snabbt allt eskalerade!
Det går faktiskt bra att amma, jag hade ett bryt i natt men hade världens gulligaste sköterska som ändå peppade mig att försöka, det är ju mest att man är rädd att lillkillen ska försämras om han inte äter tillräckligt men än så länge verkar han jättepigg och nöjd. Läkaren som kom in i morse strålade som en sol när hon kollade honom så det kändes skönt. :)
Sen är jag totalt fastklistrad i fåtöljen, känner mig verkligen som en kossa, men det är väl så det är nu i början. Det verkar ändå räcka med mjölk för nu är vi snart uppe på 300 ml sen i morse och han är totalt nedsölad med mjölk i hela ansiktet. :)
 
Imorgon är det dags enligt pappret. Våra familjer är på stand by och är redo att sätta sig i bilarna när första värken startar. Sonens underbara pedagoger :heart har erbjudit sig att ställa upp som barnvakter om det skulle knipa innan våra föräldrar hinner hit. Dock känns det inte som att någonting är på gång alls. Å ena sidan är det såklart lite segt, men å andra sidan kan jag i så fall se säsongsavslutningen av Game of Thrones imorgon i lugn och ro :D.

Skönt att ha barnvakt klar, vi har också barnvakt på standby. Vad skönt att ha så bra pedagoger!

Vill också gärna se GoT avslutningen imorgon så bebis får gärna hålla sig inne :D
Det är så mycket jag vill göra nu så jag har inte tid att föda barn :D
 
Oj, det förstår jag, beroende på hur snabbt det går för er. 4 timmar i mitt fall hade ju varit helt katastrofalt med tanke på hur snabbt allt eskalerade!
Det går faktiskt bra att amma, jag hade ett bryt i natt men hade världens gulligaste sköterska som ändå peppade mig att försöka, det är ju mest att man är rädd att lillkillen ska försämras om han inte äter tillräckligt men än så länge verkar han jättepigg och nöjd. Läkaren som kom in i morse strålade som en sol när hon kollade honom så det kändes skönt. :)
Sen är jag totalt fastklistrad i fåtöljen, känner mig verkligen som en kossa, men det är väl så det är nu i början. Det verkar ändå räcka med mjölk för nu är vi snart uppe på 300 ml sen i morse och han är totalt nedsölad med mjölk i hela ansiktet. :)
Ja, jag hoppas verkligen inte att det går så fort, men man vet ju aldrig. Vi ska försöka ligga steget före. Om vattnet går ringer vi hit dem även fast jag inte fått några värkar. Sonens farfar och även till viss del morfar kan arbeta på distans så även om det skulle dra ut på tiden så kan de vara på plats några dagar utan problem :).

Skönt att höra att det rullar på bra. Förstår att det är extra mycket att hålla koll på din son, eftersom han fick infektionen. Då vill man verkligen vara säker på att han får i sig allt. Men en pigg och nöjd bebis är ofta ett väldigt bra tecken när det gäller det mesta :up:.

Skönt att ha barnvakt klar, vi har också barnvakt på standby. Vad skönt att ha så bra pedagoger!

Vill också gärna se GoT avslutningen imorgon så bebis får gärna hålla sig inne :D
Det är så mycket jag vill göra nu så jag har inte tid att föda barn :D
Ja, de är verkligen urgulliga! Vi hade våra funderingar på att fråga dem om de kunde ställa upp, men de erbjöd sig själva :D.

Visst är det konstigt att ju närmre BF, desto mer vill man nästan dra ut på det ;). Börjar inse att det inte är många dagar kvar nu då jag garanterat kan tupplur tillsammans med sonen om jag känner för det, eller göra något annat i hyfsad lugn och ro :p.
 
Ja, jag hoppas verkligen inte att det går så fort, men man vet ju aldrig. Vi ska försöka ligga steget före. Om vattnet går ringer vi hit dem även fast jag inte fått några värkar. Sonens farfar och även till viss del morfar kan arbeta på distans så även om det skulle dra ut på tiden så kan de vara på plats några dagar utan problem :).

Skönt att höra att det rullar på bra. Förstår att det är extra mycket att hålla koll på din son, eftersom han fick infektionen. Då vill man verkligen vara säker på att han får i sig allt. Men en pigg och nöjd bebis är ofta ett väldigt bra tecken när det gäller det mesta :up:.


Ja, de är verkligen urgulliga! Vi hade våra funderingar på att fråga dem om de kunde ställa upp, men de erbjöd sig själva :D.

Visst är det konstigt att ju närmre BF, desto mer vill man nästan dra ut på det ;). Börjar inse att det inte är många dagar kvar nu då jag garanterat kan tupplur tillsammans med sonen om jag känner för det, eller göra något annat i hyfsad lugn och ro :p.

Jag vet :D Tänkte på det imorse när jag och sonen låg och drog oss i sängen och myste.. Bara vi.. Inte många dagar kvar :nailbiting: Sen är det en till som kräver uppmärksamhet..
Jag som precis har börjat kunnat gå på toaletten ifred utan att nån gråter utanför :D
 
Jag vet :D Tänkte på det imorse när jag och sonen låg och drog oss i sängen och myste.. Bara vi.. Inte många dagar kvar :nailbiting: Sen är det en till som kräver uppmärksamhet..
Jag som precis har börjat kunnat gå på toaletten ifred utan att nån gråter utanför :D
Ja, men eller hur! Sonen klarar ju av väldigt mycket själv nu och jag skulle tom kunna duscha en snabbis när han är vaken hemma. Det lär ju inte hända på ett bra tag framöver :nailbiting:.
 
Usch ångesten när de behöver byta infart på honom. De spräckte ännu fler kärl men fick dit en till slut...Som gick utanför.. Nu är narkos inkopplad för nu är alla vanliga kärl slut i princip. Jävla skit vad jobbigt att se, jag hade genomlidit förlossningen tusen gånger om för att låta honom slippa detta.
 
Usch ångesten när de behöver byta infart på honom. De spräckte ännu fler kärl men fick dit en till slut...Som gick utanför.. Nu är narkos inkopplad för nu är alla vanliga kärl slut i princip. Jävla skit vad jobbigt att se, jag hade genomlidit förlossningen tusen gånger om för att låta honom slippa detta.
Usch, vad jobbigt, lider med er :(:heart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
16 056
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
2 203
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 497
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 145
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp