Sommarföräldrar 2024

Idag är jag bitter!

Sover väldigt dåligt, vaknar flera gånger per natt av att höfterna gör ont, jag mår illa och är trött! Nu i veckan har jag kräkts kanske 5 gånger om dagen, värdelöst är de!
Mer än halvvägs, räknade lite på de snart i mål! De är bara 155 dagar kvar, de är ju… 4 månade å så blev de deppigt igen, de är ju en evighet 🙈

Usch vad jag tycker synd om dig! Så orättvist det kan vara, vissa får mycket och andra lite. Ska vi inte tro att fyra månader bara springer på? För inte är det en evighet 😁

Jag har också gått mer än halvvägs nu, förra helgen var det exakt 50%. Enligt min app har jag 133 dagar kvar nu. Bortsett från att jag är lite tröttare än vanligt och täppt i näsan lider jag inte speciellt mycket av graviditeten. Kan bli trött i höfterna om jag varit uppe och gått flera timmar i sträck, men det går över vid vila.

Men, jag vill också att fyra månader bara ska passera fort nu så jag får träffa henne ❤️
 
Usch vad jag tycker synd om dig! Så orättvist det kan vara, vissa får mycket och andra lite. Ska vi inte tro att fyra månader bara springer på? För inte är det en evighet 😁

Jag har också gått mer än halvvägs nu, förra helgen var det exakt 50%. Enligt min app har jag 133 dagar kvar nu. Bortsett från att jag är lite tröttare än vanligt och täppt i näsan lider jag inte speciellt mycket av graviditeten. Kan bli trött i höfterna om jag varit uppe och gått flera timmar i sträck, men det går över vid vila.

Men, jag vill också att fyra månader bara ska passera fort nu så jag får träffa henne ❤️

Jo men du kanske har rätt endå! 4 månader sommar gå ju väldigt fort! :)
Nu när jag börjat jobba igen går de faktiskt väldigt mycket fortare igen än när man bara räknar dagar :)
 
Jag börjar äntligen känna av det här med att vi faktiskt ska ha barn 😍
Vi har börjat köpa möbler, vi har spjälsäng!
Längtar till nästa ultraljud som sker om 2 veckor!
 
Vi har börjat boa/köpa grejer på riktigt nu. Idag köptes en barnvagn (set med babyskydd, liggdel, sittdel osv). Även ett fint babynest, lite grejer till skötbord (vi ska göra iordning en yta på en arbetsbänk i tvättstugan). Köpt lite kläder och annat smått. Nu ska jag börja jaga säng på allvar, vill gärna ha en bed side-variant, men det knivigaste är att hitta en tillräckligt hög som passar vår ganska höga säng. Det bästa vore ju en vanlig spjälsäng som går att ta bort ena långsidan på..Jag har kikat på Fillikid sidosäng, bra pris, fått ok på tester, verkar kunna ställas ganska högt. Sitter ni på några bra tips på sängfronten? 🤔😊
 
Vi har börjat boa/köpa grejer på riktigt nu. Idag köptes en barnvagn (set med babyskydd, liggdel, sittdel osv). Även ett fint babynest, lite grejer till skötbord (vi ska göra iordning en yta på en arbetsbänk i tvättstugan). Köpt lite kläder och annat smått. Nu ska jag börja jaga säng på allvar, vill gärna ha en bed side-variant, men det knivigaste är att hitta en tillräckligt hög som passar vår ganska höga säng. Det bästa vore ju en vanlig spjälsäng som går att ta bort ena långsidan på..Jag har kikat på Fillikid sidosäng, bra pris, fått ok på tester, verkar kunna ställas ganska högt. Sitter ni på några bra tips på sängfronten? 🤔😊
Vi har vanlig troll spjälsäng och hög vanlig säng, har fungerat bra :)
 
Vi har börjat boa/köpa grejer på riktigt nu. Idag köptes en barnvagn (set med babyskydd, liggdel, sittdel osv). Även ett fint babynest, lite grejer till skötbord (vi ska göra iordning en yta på en arbetsbänk i tvättstugan). Köpt lite kläder och annat smått. Nu ska jag börja jaga säng på allvar, vill gärna ha en bed side-variant, men det knivigaste är att hitta en tillräckligt hög som passar vår ganska höga säng. Det bästa vore ju en vanlig spjälsäng som går att ta bort ena långsidan på..Jag har kikat på Fillikid sidosäng, bra pris, fått ok på tester, verkar kunna ställas ganska högt. Sitter ni på några bra tips på sängfronten? 🤔😊
Hoppar in från en annan tråd ang sängtipset. Vi har också en högre säng än standard så vi tog en vanlig Ikea spjälsäng som vi köpte begagnat, tog av en sidan, gjorde nya hål för att höja botten mer än vad man kunde från början, satte två extra stöd under som ett kryss och sen satte ihop med vår säng med skruvtvingar. Defintivt ingen snygg lösning men den var billig och har varit stadigare än alla vänners köpa bed side cribs så vi är ändå nöjda :)
 
Har ni köpt/kollat på barnvagn ännu? Hur vet man vilka märken som är bra?
Jag har snöat in på Emmaljunga eller Britax, finns massor med vagnar/set ute på Blocket men av märken man aldrig högst talas om😅
 
Har ni köpt/kollat på barnvagn ännu? Hur vet man vilka märken som är bra?
Jag har snöat in på Emmaljunga eller Britax, finns massor med vagnar/set ute på Blocket men av märken man aldrig högst talas om😅

Jag har en Nxt90 och är inte alls nöjd! Stor och brytning, tung att få in i i bilen.

Så jag vet inte alls 🤷 hörde att nyare Emmaljungan är trevligare men inte provkört den. Vi ska ha syskonvagn tänkte vi, ännu svårare 🙈
 
Har ni köpt/kollat på barnvagn ännu? Hur vet man vilka märken som är bra?
Jag har snöat in på Emmaljunga eller Britax, finns massor med vagnar/set ute på Blocket men av märken man aldrig högst talas om😅
Åh har inte börjat tänka på vagn ännu. Vi sålde storebrors när han var 1,5 år och gick över till fällbar babyjogger, så iom att vagnen nog inte kommer användas så länge kommer det nog bli en hyfsat billig begagnad. Vi köpte begagnad sist och sålde den för samma summa, försöker nog göra något liknande.

Edit: angående märken så valde vi sist en med bra recensioner från barnvagnsbloggen, och som var hög för vi är två långa föräldrar. Stokke blev det då. Rekommenderar bloggen för research av de du är sugen på!
 
Har ni köpt/kollat på barnvagn ännu? Hur vet man vilka märken som är bra?
Jag har snöat in på Emmaljunga eller Britax, finns massor med vagnar/set ute på Blocket men av märken man aldrig högst talas om😅

Yes! Vi köpte ett paket med Cybex Talos S Lux. Vi kikade också på Britax, men jag fick bättre feeling av Cybex.. Plus att vi bor på landet med typ bara grusvägar, och den ska enligt de själva och recensioner vara väldigt väl anpassad för det.

Vi skulle egentligen bara beställa förra helgen, eftersom det brukar vara 10 veckors leveranstid. Men så råkade de ha allt hemma som vi ville ha, så vi köpte direkt. Plockade ihop allt igår, för att se så allt var med och så.

Jag är dock just nu överväldigad av en känsla av att vilja boa och fixa, vet i fan varför. Har ju tid på mig, men jag gillar inte att vara ute i sista minuten med något i livet 😅
 
Yes! Vi köpte ett paket med Cybex Talos S Lux. Vi kikade också på Britax, men jag fick bättre feeling av Cybex.. Plus att vi bor på landet med typ bara grusvägar, och den ska enligt de själva och recensioner vara väldigt väl anpassad för det.

Vi skulle egentligen bara beställa förra helgen, eftersom det brukar vara 10 veckors leveranstid. Men så råkade de ha allt hemma som vi ville ha, så vi köpte direkt. Plockade ihop allt igår, för att se så allt var med och så.

Jag är dock just nu överväldigad av en känsla av att vilja boa och fixa, vet i fan varför. Har ju tid på mig, men jag gillar inte att vara ute i sista minuten med något i livet 😅
Samma här! Det känns som det är så mycket man "ska" hinna med innan. Jag kommer garanterat inte orkar göra något mitt i högsommaren😅👍
 
usch, jag får barn i maj och borde ta tag i det där med babyskydd iaf! Det vill jag köpa nytt och säkert!

Vagn kan jag ju köpa senare och ta närmaste på blocket om vi inte är mer planerade än så.
Ska flytta innan så köper gärna så lite som möjligt i förväg.
 
usch, jag får barn i maj och borde ta tag i det där med babyskydd iaf! Det vill jag köpa nytt och säkert!

Vagn kan jag ju köpa senare och ta närmaste på blocket om vi inte är mer planerade än så.
Ska flytta innan så köper gärna så lite som möjligt i förväg.
Ja babyskyddet är det viktigaste! Så man åka säkert i bilen, väljer man ett vanligt märke så finns det väl adapter till vissa vagnsmodeller att köpa?
 
usch, jag får barn i maj och borde ta tag i det där med babyskydd iaf! Det vill jag köpa nytt och säkert!

Vagn kan jag ju köpa senare och ta närmaste på blocket om vi inte är mer planerade än så.
Ska flytta innan så köper gärna så lite som möjligt i förväg.

Känner lite samma! Babyskydd har vi men säng, vagn osv och ingen bas till babyslyddet då storebror har det till nuvarande stol!
Kommer den här i samma vecka som storebror är han på god väg i slutet av maj 😅

Värsta är att vi inte får plats i min bil längre med ett barn till och kan inte bestämma vad vi vill ha istället 🙈
 
Samma här! Det känns som det är så mycket man "ska" hinna med innan. Jag kommer garanterat inte orkar göra något mitt i högsommaren😅👍

Känner exakt så, tänk om det blir en skitvarm sommar och man mest behöver ligga och flåsa..inte roligt att montera saker eller åka på shoppingrundor då inte!

Hittills har vi köpt:
Barnvagn
Skötbädd
Kläder
Babynest
Skötvätska
Sängkläder till spjälsäng
Babyfilt (ar) - olika tjocklekar

Närmast på listan:
Spjälsäng

Något närmare förlossning:
Småprylar, såsom krämer, saker till skötväskan, snacks till förlossningen osv.

Går in i vecka 23 idag och fyfan vad den lilla bruden kan sparka!
Hon är dessutom nattuggla, så inatt när jag varit på toa mitt i natten var det inte lätt att somna om..var någon som tyckte mamma behöver vara vaken 😎

Sitter på jobbet och är lagom trött nu, haha!
 
Känner exakt så, tänk om det blir en skitvarm sommar och man mest behöver ligga och flåsa..inte roligt att montera saker eller åka på shoppingrundor då inte!

Hittills har vi köpt:
Barnvagn
Skötbädd
Kläder
Babynest
Skötvätska
Sängkläder till spjälsäng
Babyfilt (ar) - olika tjocklekar

Närmast på listan:
Spjälsäng

Något närmare förlossning:
Småprylar, såsom krämer, saker till skötväskan, snacks till förlossningen osv.

Går in i vecka 23 idag och fyfan vad den lilla bruden kan sparka!
Hon är dessutom nattuggla, så inatt när jag varit på toa mitt i natten var det inte lätt att somna om..var någon som tyckte mamma behöver vara vaken 😎

Sitter på jobbet och är lagom trött nu, haha!
Jag är 10 veckor före dig och du är så mycket mer förberedd än jag är 😅
 
Känner lite samma! Babyskydd har vi men säng, vagn osv och ingen bas till babyslyddet då storebror har det till nuvarande stol!
Kommer den här i samma vecka som storebror är han på god väg i slutet av maj 😅

Värsta är att vi inte får plats i min bil längre med ett barn till och kan inte bestämma vad vi vill ha istället 🙈
Smidigt med en bas man kan återanvända till nästa stol. Vilken bas och stol har du?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 789
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 862
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 012
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 782
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp