Bukefalos 28 år!

Sova hela natten

Sv: Sova hela natten

En annan tanke är att du ser till att köra slut på hunden med motion och tankeverksamhet under dagen så den är trött och vill sova på natten. Och det är tur den inte bor här för då hade den fått på sig antiskallhalsband och bott i komposthage i ett annat rum på natten. Vuxna friska hundar kan hålla sig jättelänge, de behöver inte gå ut på natten.
 
Sv: Sova hela natten

Delvis KL

Det spelar ingen roll om han har haft en väldigt aktiv dag och borde vara trött, eller om han har haft en lugnare dag. Han ska ändå upp på natten.

Jag tror inte det finns så mycket att störa sig på. Grannarna hörs inte, och vi har visserligen en lite större väg utanför men ljuden därifrån struntar han blankt i på dagarna så de borde inte störa så mycket på natten heller, tycker jag.

Förmodligen har han väl helt enkelt bara lyckats lära mig att kliva upp och släppa ut honom ett par gånger per natt för att då får han gå ut och nosa och strosa runt lite :o
 
Sv: Sova hela natten

Seriöst?! Jag hade slagit ihjäl någon andra natten om det är friska och normala djur. :o
När får hunden mat om han behöver bajsa nattetid?

Inga av mina djur har väckt mig nattetid om de inte måste ut och det händer några enstaka gånger om året...

kattlåda eller lucka till katterna?

Hahaha! Ja, seriöst, jag blir grinig..... Jag tror (för hundens del) att det är en ovana bara, som jag får ignorera.

Men det är svårt att veta om han bara fått för sig att han ska ut, eller om han är dålig i magen efter att ha ätit nåt jox i skogen..... Vilket händer... :angel:

Katterna - hrm, får dom knalla in och ut som dom vill i huset nattetid, blir det ännu mindre sömn för oss. Speciellt den ena, som sover hela dagarna och sen lever loppan om natten. Vi låter dem stanna ute när det är plusgrader (vi har inglasat uterum med kattsoffa full med filtar) men då sitter han gärna och ylar utanför sovrumsfönstret (katten alltså) tills jag slänger en mugg vatten efter honom.
 
Sv: Sova hela natten

Till och med min 8 månaders valp sover hela nätterna. Enda gången mina hundar väcker mej på nätterna är om de faktiskt är nödiga. Vuxna tiken kan tyvärr bli väldigt vaktig vissa kvällar (vi har vildsvin ända fram till tomten) och kan inte riktigt slappna av på sena rastningen och göra nr 2. Så då händer det ibland (väldigt sällan) att hon väcker på natten och måste ut.

Mvh Domino_s
 
Sv: Sova hela natten

Ja, jag har en valp också som snällt sover, men väcks förstås när den vuxna drar igång... Jag är lite rädd att lillen ska börja ta efter den stora om han får hålla på såhär så det är dags att bryta det.

I natt orkade jag inte krångla vid första väckningen, andra gången han började sa jag åt honom att lägga sig igen, drog täcket över huvudet och bet ihop :angel: Efter ett tag gav han upp så 1-1 är ställningen nu ;)
 
Sv: Sova hela natten

Han sätter sig bredvid sängen, stirrar på mig och börjar skälla...
Som jag redan svarat så är det samma sak oavsett hur aktiverad (eller oaktiverad) han är, så jag tror inte att det har med det att göra.
 
Sv: Sova hela natten

Frågan är om det inte blir ännu mer livat då... Han blir väldigt upprörd om han inte kan "hålla koll" på sin lilla flock.

Och ja, jag vet att jag har en extremt bortskämd hund... :o
 
Sv: Sova hela natten

Han har alldeles säkert fått igång en dålig vana.
Öronproppar, tålamod och ignorera.
Jag hade ALDRIG i livet stått ut med att bli väckt natt efter natt! Du måste bryta vanan, annars lär du få fortsätta med detta.
Tror inte ett ögonblick på att det är något medicinskt fel, utan en vana som han har lärt in och fått bekräftad eftersom du svarar på hans signaler.
 
Sv: Sova hela natten

Ibland är buke bra att ha, och man frågar sig själv varför man inte tänkt själv... :cautious:
Tredje natten nu och han sov från 23.30 till strax före 8. Jag har nog bara inte kommit på tanken att det kan fungera med något så enkelt som lite envishet, och att det inte är elakt att be honom sova hela natten :o
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 998
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 453
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 413
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 073
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp