Bukefalos 28 år!

Spännande o intressanta hus till salu del 4

Du menar att väggarna ser böjda ut? Det måste vara distortion orsakat av vidvinkelobjektivet.
Fast de ser ju inte ut så i mangårdsbyggnaden, och inte heller i alla rum i Östergården. Men titta på rummet med gröna tapeter och med grön kakelugn, samt sovrummet med rosamönstrade tapeter. Ser inte ytterväggarna i dessa rum mysko ut?? I sovrummet är jag - vid närmare eftertanke - inte ens säker på att det är en yttervägg (inga fönster, t.ex.).
 
Det där har både jag och sambon dreglat över. Man blir ju helt till sig av tanken hur mycket man får för pengarna om man inte bor i Stockholm. Men så är ju det där med jobbmöjligheter ...

Och jag som kommer från trakterna tycker det är dyrt. När man kan få 10ha+ med beboligt hus (i och för sig ca 60-tals standard) för runt 500.000. Men man ska kanske inte jämföra sådana gårdar med en 'riktig' Hälsingegård. Vacker är den hur som helst.
Jobb finns det i alla fall inom mitt yrke (djursjukskötare). Tom. flera om man är villig att köra 1-1.5h.
 
Efter denna inledning: "Då är kanske denna oas med dansk design byggt av en känd dansk musiker 1980, någonting för dig. Villan har under 1990-talet haft ett flertal kungliga besök" blev jag faktiskt ganska besviken på interiören...
https://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-4rum-hallaryd-almhults-kommun-stenshult-8-10295255
och om man går in och tittar så står det "budgivning pågår". Det låter ju fint men när man går in och tittar på buden så finns det ett bud. Det är lägre än utgångspriset och lades den 13 november
 
Det här är ju bara märkligt av mäklaren. Fastighet 63 ha varav 42 är bra skog. 5 miljoner och lite till vill dom ha. Ja just det. Det finns hus o lagård också. Är det inte märkligt att inte ha det på första bilden? Nä där är en granskog. Huset är bara ett ruckel men går att fixa till och lagården funkar till garage o förråd. https://www.hemnet.se/bostad/gard-58m2-toreboda-kommun-karlsskog-30-11395835

Känns som att de bara vill sälja till skogsintressenter och anser att det inte är värt att försöka bo där. Eller att de tror att ingen vill göra det.
BOSTADSHUS KARLSKOG
Bostadshus med ursprung från 1860 uppförd på
torpargrund med timrad stomme och fasad av stående
träpanel. Fönstren är kopplade 2-glas och takbeklädnad
av plåt samt lertegel.
Boarean uppgår till ca 58 m² och biarean till ca 5 m²
enligt taxeringen som fördelar sig över två rum och kök.
Övre plan utgörs av oinredd vind.
Uppvärmning sker via direktverkande el och köksspis.
Den öppna spisens funktion är okänd. Det finns inget
indraget vatten till huset men det finns en vattenbrunn
vid ladugården. Huset har enklare standard.
LADUGÅRD
Äldre ladugårdsbyggnad uppförd i sten och trä under
plåttak. Fähusdelen har den äldre inredningen kvar
samt loge med trä och jordgolv. Körbart ränne.
GARAGE/VEDFÖRRÅD
Byggnad uppförd i trä under plåttak. Inrymmer dels ett
garage med grusgolv samt vedbod och förråd.
TORPSTÄLLE MOAMOSSEN
Torp uppförd i timmer på torpargrund med fasad av
stående träpanel och plåttak. Byggnaden har varit
obebodd under lång tid och är i sämre skick.
El, vatten och avlopp saknas.
I anslutning till torpet finns några mindre uthus uppförda
i trä som också är i sämre skick.
 
Det här är ju bara märkligt av mäklaren. Fastighet 63 ha varav 42 är bra skog. 5 miljoner och lite till vill dom ha. Ja just det. Det finns hus o lagård också. Är det inte märkligt att inte ha det på första bilden? Nä där är en granskog. Huset är bara ett ruckel men går att fixa till och lagården funkar till garage o förråd. https://www.hemnet.se/bostad/gard-58m2-toreboda-kommun-karlsskog-30-11395835
Fast så tycker jag det alltid är med LRF-konsult, det är fokus på skog och mark och sällan byggnader.
 
OK, nu till tiotusenkronorsfrågan: Varför, varför lägger mäklaren ut bilder på ett skitstökigt hus?

https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1664166&images=1

För att det är badbryggan och sjön som säljer ;)

eller för att
"
Ansvarig mäklare
XX
Fastighetsmäklare

Med ett ödmjukt tankesätt att behandla andra som X själv vill bli behandlad har han med försäljning i fokus, ett brett leende på läpparna och fötterna säkert på jorden."

(lika bra att dölja namnet även om ni kan se det om ni själva gå in i annonsen ;))
 
Det är ju inte mäklarens och fotografens uppgift att städa. :) Jag tror att det är så att stökiga bilder är bättre än inga bilder.

tycker det verkar väldigt konstigt även om mäklaren inte är ansvarig för att städa - så borde mäklaren vara intresserad av att det blir bra säljande bilder och klädhögar känns väl inte jättesäljande - även om de flesta kan se förbi dem. frågan är om klädhögarna kommer finnas kvar vid ev visning??
 
Det är ju inte mäklarens och fotografens uppgift att städa. :) Jag tror att det är så att stökiga bilder är bättre än inga bilder.
Det finns stökiga bilder, som dessa, och så finns det ibland bilder som snarare visar på "misär", eller kanske obebott en längre tid...

De där bildernas känns inte så störande för mig, det ser ut som pågående plockning/packning/sortering, men inte skitigt.

Det var bilder från en mindre gård, som jag tittade på för några veckor sedan, där det var uppenbart skitigt, målat på väggarna, stapplar med tidningar, sopor... De bilderna var störande för mig.
Jag funderade ett tag på att lägga in det i den här tråden, men ville inte, för att jag ville inte exponera misären, det kanske finns någon som inte mår.
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
64 899
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 042
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 013
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 340
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp