Bukefalos 28 år!

Spartråden

Sv: Spartråden

Hur går det för er andra? Jag är väl inte ensam kvar här?

Nåväl, månaden har gått bra trots 8000 kr i utlägg på enbart hästen. Har ändå kunnat shoppa lite och funderar nu på om det är värt att köpa skinnjackan jag hittade på stan idag. "Bara" 2600 kr O_o...
Men vill gärna ha den så känner ett sånt där shoppingsug som jag egentligen borde slå bort :crazy:

Kunde kanske vänta en vecka, tänka lite på det innan jag gör ett impulsköp.
Men är bra sugen!
 
Sv: Spartråden

Har haft ny månad i 7 dagar och har redan spenderat 1300:- på mat. Det blir inget mer den här månaden för jag fick en extra oförutsedd faktura på bilen också (utöver månadskostnaden). Så det blir snålt igen. Vilket är bra med tanke på att det kanske stoppar mig från att trycka i mig en massa skit :grin:
 
Sv: Spartråden

Jag hänger också kvar och konstaterade att håret blev inte så dyrt som jag hade räknat med då jag fick erbjudande om att sitta som färgmodell och därmed bara betalade för permanent och klippning :) Sedan har jag iofs tittat på nya solglasögon (med styrka) så de "sparade" pengarna på håret ryker väl där ist :p
 
Sv: Spartråden

Vänta en vecka och leta, t.ex., i affärer på nätet, och se om du inte kan hitta något likvärdigt för mindre pengar.
 
Sv: Spartråden

Jag hann bara känna och klämma på den igår innan jag var tvungen att åka iväg till stallet. Blev lite bråttom då dom andra bestämt sig för att jaga honom :(
Så fick byta hage snabbt.

Men i alla fall. Tänkte åka och prova den efter jobbet (har rast nu) och hoppas på att den är skitful på. Hittade en till fin igår för 599 men den var slut i min stl och vill helst prova innan jag köper.
Även om jag vill ha den första så borde jag nog vänta några dagar innan jag bestämmer mig.
 
Sv: Spartråden

Jaja, inte hann jag vänta utan jag köpte jacka på en gång och den var dyrare än den första jag nämnde.
Funderade på att lämna tillbaka den men jag är helt tokförälskad i den så jag behåller den.
Får undvika allt vad shopping heter nästa månad förutom ett par sandaler min tös behöver.

Får nya pengar på fredags nästa vecka och längtar dit. Känns som vi gjort av med lite för mycket denna månaden även om det fortfarande finns pengar kvar. Men något stort sparande blir det inte.
Vi har troligtvis sålt en sak vi haft ute på annons, dom skulle komma och titta imorgon och då får vi in 500 kr som jag inte vet vad vi ska lägga på, kanske till renoveringen. Det ger nästan 3 dörrhandtag.

Kör matplanering nu och undviker att gå i fler butiker, jag fungerar uppenbarligen inte i affärer.

Fick dessutom räkningen från hästens besiktning. Men den ska betalas till månadsskiftet och går på nästa månads pengar.

Sedan har jag bestämt mig för att köpa till frukost när jag och min syster åker till kreta. Hon är fattig och hade tänkt hoppa över den men jag vet hur bekvämt det är att ha frukosten färdig så jag bjuder henne på det. Har redan lagt till flygmat till oss båda men det vet hon inte om. Hon får det som födelsedagspresent. Är ändå ett utlägg på 800 kr för henne.
 
Senast ändrad:
Sv: Spartråden

*KL*

Väcker den här tråden till liv igen. Jag har mest följt den här tråden i det tysta. Men är nyfiken hur det går för alla och om ni sparar till något speciellt :)
 
Sv: Spartråden

Tänkte på tråden igår men glömde igen, tur du påminde oss ;)

Min nya månad börjar på måndag. Denna har varit extra tuff. Jag är sjukskriven och har gått ner x antal procent och får sedan 2 månader tillbaka 2500.- mindre. Mycket pengar för mig!
 
Sv: Spartråden

Så lite så ;)

Det förstår jag att det känns! Jag fasar lite för lönen som kommer i juli, då kommer jag få ganska mycket mindre än jag är van vid :/
Men jag hoppas att det kommer att lösa sig ändå.

*KL*
Jag kan svara på min egen fråga om vad jag sparar till.
Jag har ett långsiktigt sparande som ska gå till handpenningen på ett hus/radhus eller lägenhet (Vi har inte bestämmt oss hur vi vill bo än :p).
Sen har jag ett kortsiktigt sparande som jag inte just nu sparar till något speciellt, så det blir lite buffert sparande.
Och så har jag mitt häst-konto, de pengarna ska gå till eventuella större inköp och veterinärvård.
Har även ett sparkonto till dottern där jag sätter in några slantar lite då och då.
 
Sv: Spartråden

Det går bra här :)

Sparar inte till något speciellt just nu. Lite till resan i augusti och så ska jag fylla upp hästkontot lite så jag har en buffert enbart för honom till veterinär, utrustning, skoning m.m.

Har lagt upp månadens budget på ett annat vis än vanligt denna månaden så får se hur det går.

Ska börja spara undan till min mans 30-års dag i höst. Tänkte ge honom en summa pengar istället för en present, så får han köpa vad han vill ha. Vi är såna där som har "allt" så det är svårt att hitta presenter.

Våran månad startade om för en vecka sedan och än så länge går det okej. Har lagt upp lite olika kategorier för pengarna och det är intressant att se vilka pengar som spenderas först och det är inte matpengarna trots att dom tar störst plats. Det är övrigtkontot det ryker ifrån snabbast.

Det som är skönt nu är att jag behöver bara lägga ut 250 kr till så är jag uppe i högkostnadsskyddet för vård, sen slipper jag betala igen på 1 år. Och jag behöver bara hämta ut medicin till mig 1 gång till och sedan får jag halva priset på uttagen efter det upp till nästa gräns då jag får 75% avdrag. Så det är skönt!
Så jävla trist att behöva lägga pengar på sånt men det är ju ett nödvändigt ont tyvärr.
 
Sv: Spartråden

Har helt glömt (förträngt) denna tråd (sparandet). Var och handlade mat för 250 kr idag och hoppas det skall räcka minst 8 dagar. Efter det kommer jag jobba uppe i Norrland och verkligen försöka köpa absolut ingenting förutom hundmat och resor. Vi får dock se hur det går! Jag suger på detta, men skall ta tag i det!
 
Sv: Spartråden

Jag är gärna med i tråden.:) Mina sparkonton & fonder rensades när ena hunden blev riktigt skadad och försöker nu bygga upp ett litet sparande igen helt från grunden.

Är just nu sjukskriven och lever på minimum men varje krona jag får över sparar jag. Har alltså ingen speciell summa i månaden förutom att det ska bli något iallafall. Sparar för att ha en startkassa när sambon kommer hem i augusti 2014 och vi ska 'starta om' lite med boende o.s.v. + ett litet bröllop inom ett år efter att han kommit hem.
 
Sv: Spartråden

Välkommen :)

knapp

Jag har betalat hela hästen nu så snart är jag i hamn. Drog på mig en mindre skuld till mina päron igen dock men i augusti är jag fri som en jävla fågel och det ska bli så skönt!

Tyvärr har mina bensinräkningar skenat totalt och landar inte under 2000 spänn, detta för alla resor till Helsingborg. Men det är det iof värt men saknar tiden då bensinen hamnade runt 500 :cry:

Maten håller jag runt 500 spänn däremot, scones på vetemjöl, vatten och bakpulver med ägg på är billigt som satan. Smal blir man med :angel: (Anna-som-undrar-vart-fan-hennes-rumpa-försvann)
 
Sv: Spartråden

kl

På mitt sparkonto har räntan blivit sänkt från 2,70 till 2,50 :cry: Någon som har tips på bättre konton? Med fria uttag och statlig insättningsgaranti.
 
Sv: Spartråden

Jag har pissränta på mitt sparkonto, 0,55 % :angel: Låter det vara kvar som en akutbuffert som jag snabbt och lätt kommer åt vid behov. Var tvungen att plocka ut allt under några svåra månader i våras. Nu är det svindlande 83 kr kvar där.

Har öppnat ett fondkonto med, men inte orkat engagera mig så mycket än. Sätter in 100 kr/månad och har hela 200,14 kr :D
 
Sv: Spartråden

Sommarens sparmål uppnått och nytt resespar inlett.

Band om bolånet nyss och sparar några tusenlappar per månad där (2,23%) och har dessutom bättre sparränta än på bolånet...
 
Sv: Spartråden

KL

Har fått min första lön och betalat ALLA utgifter för första gången den här månaden :p
.. Och har iom det en budget på 2100:- till allt övrigt; mat, hygien, resor etc. Tur att busskortet gäller till 25 Augusti... Och att pappa beställt toapapper :rofl:
 
Sv: Spartråden

Tyvärr inte, samma sak hände med mitt konto också nu. Och pengarna som sitter där vill jag ha tillgängliga så att låsa dem är inte ett alternativ. Men räntorna kanske har dykt överlag? Så att en flytt ändå inte lönar sig i nuläget..? Annars så tar jag gärna emot tips också.
 
Sv: Spartråden

Jag kollade runt lite mer igår och det verkar som att det inte finns något bättre alternativ ändå. Räntorna överlag smyger sig nedåt.. (vilket iofs även bolåneräntorna gör, fint för mig som vill köpa ;) )
 

Liknande trådar

Fordon Jag behöver en ny bil så fort det bara är möjligt. I lördags missade jag tyvärr en bra bil så jag måste hitta något annat. Men vad ska...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
8 695
Hemmet Helt plötsligt gick elen i vissa delar av huset, men inga säkringar har gått :confused: Maten var klar så vi satte oss och åt, medan vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 822
Senast: tanten
·
Fritid När jag växte upp, hade vi en Amiga 500. Och ett Nintendo 8-bitars. Båda gick sedermera sönder, men jag älskade spelen till dom! Saknar...
Svar
18
· Visningar
681
Senast: MissFideli
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 145
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp