Bukefalos 28 år!

spinn off på fördomar: Western

Sv: spinn off på fördomar: Western

Sedan tycker inte jag att man behöver vara utbildad för att vara en bra tränare. Eller vad klassar ni som utbildad? =)
 
Senast ändrad:
Sv: spinn off på fördomar: Western

Det minsta man kan begära av en tränare är väl åtminståne att dennes egna hästar ska vara välfödda, välmående, välridna och trygga individer.
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Det minsta man kan begära av en tränare är väl åtminståne att dennes egna hästar ska vara välfödda, välmående, välridna och trygga individer.

Ja absolut. Det är väl en mer självklarhet? Skulle man träna för en människa som har sina hästar i det motsatta vore man väl dum ändå? Det är ju samma med en hundinstruktör, om dennes hund inte lyssnar för fem öre, kanske ger utfall åt andra hundar o ser inte alls fräsch ut tror jag inte hon/han får många kunder.
 
Senast ändrad:
Sv: spinn off på fördomar: Western

Vi alla får nog boka in Anki van Grunsven om något år och lära oss westernridning av henne:D Har man vunnit OS guld i dressyr då lär hon snart bli duktig i reiningen , sattsar ju på Reining VM 2010, hästen är ju inköpt och hon tränar för glatta livet, tror att hon till och med har hunnit tävla en del , har dock inte sett hennes points än , men dem lär nog slå dem flesta här i vårt lilla land sen :laugh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: spinn off på fördomar: Western

Det minsta man kan begära av en tränare är väl åtminståne att dennes egna hästar ska vara välfödda, välmående, välridna och trygga individer.
En ren självklarhet , inte tusan skulle jag lägga pengar på en som inte gjör bra reklam för sporten och gjör bra resultat själv . Ungefär som att jag skulle skicka min dotter till en skola med usla lärare ,, alldrig
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Ryttare som inte lyckats inom den engelska ridningen kommer till westernridningen och tycker att det är så underbart för att dom nu slipper kämpa om att ha hästen i form, eftersom den ska ridas på "långa" tyglar inom western. Man rider gärna hästarna på bogarna för att dom "ska" gå så. Jag ser så mycket usel westernridning och hör så mycket tramsiga bortförklaringar från ryttare som inte har en aning om att form och samling även tillhör westernridning och att stångbett, enhandsridning och långa tyglar endast skall praktiseras när hästen är skolad för detta.

Suck!!!
Du är såååå himla jobbig ibland :eek: ;)

Fundera lite på procentsatsen så förstår du ju vad jag menar.... eller hur....
Western är ju ingen stor grej i Sverige.... ännu..... men jag är ganska säker på att procensatsen på dåliga ryttare ligger ganska nära övriga grenar :D
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Vi alla får nog boka in Anki van Grunsven om något år och lära oss westernridning av henne:D Har man vunnit OS guld i dressyr då lär hon snart bli duktig i reiningen , satsar ju på Reining VM 2010, hästen är ju inköpt och hon tränar för glatta livet, tror att hon till och med har hunnit tävla en del , har dock inte sett hennes points än , men dem lär nog slå dem flesta här i vårt lilla land sen :laugh:

Skräckexempel i min mening. Det är ju ingen sport att rida på hästar som man bara behöver peka dit de ska gå och sedan hålla sig kvar till egen bästa förmåga.
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Hmm vart bor du någonstans egentligen:p Jag kan inte riktigt hålla med dig i allt. Jag har tränat för iaf 5 st här uppe som har varit suveräna! Då bor jag i norrland. Ok en kom från uppsala.

Sedan är inte alla i USA så duktiga heller.

Heeelt OT, men känner du till någon i närheten av mig får du hemskt gärna PMa mig. Vill inget hellre än konvertera till western, men låter ju som att risken är stor att jag blir en dålig cowgirl ;)
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Take it from me.. ;)

En -dalig- cowgirl ar foljande:
Ignorant
Nonchalant
Overtygad om sin egen Superduper person
Papa pays
..Totalt utan forstaelse eller respekt for andra manniskor.

Cowgirl ska man akta sig for att anvanda dock. Har man inte kort ranchjobb ses det inte med blida ogon har over att kalla sig cowgirl ;) Bara ett tips om du skulle korsa havet nagon dag

En -BRA- Cowgirl dock

ar inte radd for att bli skitig
Kan springa omkring aven Utan hast och spruta, marka, kastrera, avmaska kalvar
Flytta ko:devil:ar (jag hatar kossor)
ar odmjuk
intresserad av "de gamla gubbarna" - deras kunskap ar Otrolig!
O kan gladjas for andra.


:angel:;)

Ha en bra dag allihopa! ..o var inte sa jamrans seriosa hela tiden. :banana:
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Skräckexempel i min mening. Det är ju ingen sport att rida på hästar som man bara behöver peka dit de ska gå och sedan hålla sig kvar till egen bästa förmåga.
öhh nu driver du med oss va?
annArs har du alldrig ridit en välutbildad reiner - wester häst, efter låång utbildningstid ska alla westerhästar i stort sett skritta - galoppera dit du TITTAR :laugh: du ska även kunna gjöra galoppombyten enbart att titta åt det hållet bytet ska gå, det är rätt western sport på tävlingsbanan..däremot rider dem svetten ur sig innan dem kommit dit , precis som dressyr ryttarna..om dem ligger på den nivån vill säga..OOPS f.. nu blev jag för seriös igen ,,asg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: spinn off på fördomar: Western

Heeelt OT, men känner du till någon i närheten av mig får du hemskt gärna PMa mig. Vill inget hellre än konvertera till western, men låter ju som att risken är stor att jag blir en dålig cowgirl ;)

Vad betyder OT?:o Jag pm.ar dig;)
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Problemet är inte att finna de dåliga ryttarna utan att hitta dom bra. Det är underbart att se duktiga westernryttare men eftersom det inte kryllar av dom så är det lätt hänt att de dåliga ryttarna får vara dom som undervisar dom ännu sämre och det gör att kvaliten på westernryttare i detta land inte har så stora möjligheter att utvecklas. Detta kommer förhoppningsvis att ändras då fler och fler inser att det inte på något sätt är lättare att rida western än engleskt. Till skillnad från dressyr och hoppning där det ju finns ett antal duktiga tränare så har vi inte den lyxen här i Sverige. Vi har med några få undantag, tränare i detta land som inte kan och vet just någonting förutom att dom varit i USA och att dom vet hur man går i sporrar.

Känner till många duktiga ryttare och tränare och har ett par st som stora förebilder, däremot anser jag att många INTE alla w-ryttare som har sin grund i den engelska saknar känsla och rider mer tekniskt. Men de jag tycker rider ruggigt bra är faktiskt ganska många och de har känsla rakt igenom och kommer sällan från ridskolans engelska, vilket inte jag gör heller ;)
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

öhh nu driver du med oss va?
annArs har du alldrig ridit en välutbildad reiner - wester häst, efter låång utbildningstid ska alla westerhästar i stort sett skritta - galoppera dit du TITTAR :laugh: du ska även kunna gjöra galoppombyten enbart att titta åt det hållet bytet ska gå, det är rätt western sport på tävlingsbanan..däremot rider dem svetten ur sig innan dem kommit dit , precis som dressyr ryttarna..om dem ligger på den nivån vill säga..OOPS f.. nu blev jag för seriös igen ,,asg

Tror att hon kanske skrev en fördom??
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

öhh nu driver du med oss va?
annArs har du alldrig ridit en välutbildad reiner - wester häst, efter låång utbildningstid ska alla westerhästar i stort sett skritta - galoppera dit du TITTAR :laugh: du ska även kunna gjöra galoppombyten enbart att titta åt det hållet bytet ska gå, det är rätt western sport på tävlingsbanan..däremot rider dem svetten ur sig innan dem kommit dit , precis som dressyr ryttarna..om dem ligger på den nivån vill säga..OOPS f.. nu blev jag för seriös igen ,,asg

Nu syftade vi inte på samma sak;)
Jag menade de som inte kan något, köper svindyra hästar "bara för att de kan", och dominerar på tävlingsbanorna, tar själva åt sig äran fast det enbart är hästens förtjänst att det gått så bra.
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Köper man en välutbildad häst för stora pengar så är det väl självklart att man tar åt sig äran om man vinner! Det är ju själva poängen! Det är bara att gratulera!
Värre blir det dock när samma ryttare stärkts i sitt självförtroende av sagda framgång så att denne bestämmer sig för att bli tränare!!! Detta finns det en del exempel på och det är skrämmande vilken usel grundutbildning dessa elever får då deras tränare inte har någon som helst kunskap i detta men kan visa på framgångar på tävlingsarenan.
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Nu syftade vi inte på samma sak;)
Jag menade de som inte kan något, köper svindyra hästar "bara för att de kan", och dominerar på tävlingsbanorna, tar själva åt sig äran fast det enbart är hästens förtjänst att det gått så bra.
ja jag vet va du menar men ni vet hur jag är ska seriösa te allt jämt , :D;)
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Köper man en välutbildad häst för stora pengar så är det väl självklart att man tar åt sig äran om man vinner! Det är ju själva poängen! Det är bara att gratulera!
Värre blir det dock när samma ryttare stärkts i sitt självförtroende av sagda framgång så att denne bestämmer sig för att bli tränare!!! Detta finns det en del exempel på och det är skrämmande vilken usel grundutbildning dessa elever får då deras tränare inte har någon som helst kunskap i detta men kan visa på framgångar på tävlingsarenan.
Därför man ska träna för ryttare som har plockar hästarna från barnsben själva till toppen..annars utvecklar sig ju inte ens sporten .. lätt att ryttarna lägger av när tränarna inte kan ge dem mer i utbildning , står still o trampar..OOPS nu seriösa vi tet igen ..ditt fel nu , asg
 
Sv: spinn off på fördomar: Western

Därför man ska träna för ryttare som har plockar hästarna från barnsben själva till toppen..annars utvecklar sig ju inte ens sporten .. lätt att ryttarna lägger av när tränarna inte kan ge dem mer i utbildning , står still o trampar..OOPS nu seriösa vi tet igen ..ditt fel nu , asg

Från barnsben hmm :grin: igen som jag kan komma på just nu, kan inte vara så månge om man måste tänke så hårt om vem det kan vara.

Serious:
jaaa, man kan sköj och göra det rolig:rofl:, men för vissa kan det känna allvarlig när dom se western sweden på en nerförbaken.
Az
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp