Bukefalos 28 år!

Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

-12 kg är bra jobbat! :bow:

Det är så trist med motgångar :cry:
Försöker tänka att sånt som förkylning, skada (eller på körd bil) kan jag inte påverka, fokuserar istället på det jag KAN ta kontroll över och det är min vikt!

Jag tänker sätta upp ett nytt mål varje vecka som ska bidra till ett sundare liv!
Förra veckan:
Inget kaffe före frukost.
(Eftersom jag inte klarar mig utan kaffe ser jag till att äta frukost)
En av mina dålig vanor är att börja dagen med två stora muggar kaffe och sen åka hemifrån utan frukost :o

Denna veckan:
Laga något nyttigt varje vecka som jag inte brukar äta.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Förra veckan:
Inget kaffe före frukost.
(Eftersom jag inte klarar mig utan kaffe ser jag till att äta frukost)
En av mina dålig vanor är att börja dagen med två stora muggar kaffe och sen åka hemifrån utan frukost :o

Känner igen det där med kaffet. Kanske borde man sätta samma mål som dig? Vet bara inte hur jag ska hinna med frukosten.. Idag gick jag upp 2 timmar innan jag skulle åka och fick likförbaskat stressa, utan frukost :confused:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Det är ingen dum idé alls! Tar till mig av det tipset också eftersom jag är precis likadan. Dessutom har jag svårt att äta frukost överhuvudtaget men har nu kommit på att müsli inte är så dumt! Det finns en som heter Gott liv på ica, lite olika smaker så det kan man ta vad som passar. Så det gör jag nu! typ 1 dl müsli med lite mjölk, går fort o lätt att göra och äta och det känns tom helt ok att äta!

Sen tar jag mitt kaffe med mig i termosmugg i bilen och dricker på väg till jobbet. För utan kaffe fungerar inte hjärnan :)

Duktiga alla är som kämpar på! Själv ska jag ta tag i träningen igen. Tid inbokad på lunchen på måndag! Blir nog bra, hoppas jag :)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Känner igen det där med kaffet. Kanske borde man sätta samma mål som dig? Vet bara inte hur jag ska hinna med frukosten.. Idag gick jag upp 2 timmar innan jag skulle åka och fick likförbaskat stressa, utan frukost :confused:

Kan du inte göra en smörgås kvällen innan som du lägger in i kylen och tar på morgonen tillsammans med kaffet? Eller mûsli är ju också bra sålänge den inte är sötad, eller någon typ av bar eller nåt. Det går ju att ta med sig påvägen till jobbet med, fast det allra bästa är ju om man kan sitta och äta i lugn och ro :) Själv fungerar jag inte utan frukost, och jag dör hellre än att dricka kaffe *skratt*

Kaffe är faktiskt en av få saker tillsammans med bl a pölsa och grisfötter som är rent av äckligt och vidrigt.. Så sluta drick giftet :)
 
Senast ändrad:
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

*kl*

Kul att se att det går framåt för er!

Här kämpas det på.....men jisses vad jobbigt det är...... Skulle kunna trycka i mig barnens lördagsgodis på "fem röda"! :D


Tänkte höra med er om vi inte skulle kunna ha gemensamma invägningsdagar? Tex så började vi den 4 januari och första vägningen borde ha varit runt den 11 jan och den andra vägningen blir den 18,eller?

Vad sägs om vägning:
18/1
25/1
1/2
8/2
15/2
22/2
28/2

Kan det vara något? Bara måndagar....mmmmm.....
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Det var precis så jag tänkte när jag la till veckans resultat i måndags!
Det är tufft att väga sig på måndagar, men det gör nog att man aktar sig för att släppa loss allt för mycket under helgen...
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Kan du inte göra en smörgås kvällen innan som du lägger in i kylen och tar på morgonen tillsammans med kaffet? Eller mûsli är ju också bra sålänge den inte är sötad, eller någon typ av bar eller nåt. Det går ju att ta med sig påvägen till jobbet med, fast det allra bästa är ju om man kan sitta och äta i lugn och ro :) Själv fungerar jag inte utan frukost, och jag dör hellre än att dricka kaffe *skratt*

Kaffe är faktiskt en av få saker tillsammans med bl a pölsa och grisfötter som är rent av äckligt och vidrigt.. Så sluta drick giftet :)

Ja det kan jag ju faktiskt göra, då tar det inte lång tid att slänga i sig den! Får se till att ha mackor hemma oftare :angel: Tack, igen. Dina tips är :bow:

Sluta dricka kaffe?? :eek: Går det? :angel: Haha! Nej kaffevanan får nog bli kvar, men jag för några månader sedan hade jag 2 teskedar socker i varje mugg, nu dricker jag sockerfritt :banana: Det gör stor skillnad eftersom jag dricker många muggar om dagen.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

kl

nu trillar jag hit igen, shit vad alla har varit duktiga!!!!:banana:

Har själv blivit av med -1,5, ska ta mig ännu mer i kragen nu. Blir o jaga med blåslampa hedanefter:devil:
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Suck vet inte vad det är med min kropp :( jag lever på bara pulver/bars och försöker ta dem på jämna tider så gott det går äter inte godis och ingen läsk, jag är ute och går med hunden varje dag och rider ca 4 dagar i veckan och försöker stå på min crosstrainer ca 3 dagar i veckan med, men har inte gått ned ett gram sen förra veckan *SUCK*

Men men jag har iaf varit lite duktig idag, har varit ute och ridit, blev lite dressyr så min kropp fick jobba ordentligt för att totto skulle gå något sånär :)
Nu har jag även stått och kört på min crosstrainer i 11km och tänkte träna lite med mina gummiband när andningen kommit tillbaka.. och sen blir det kvällspromenad med hunden.. dock kort men ändå... Längtar tills kondisen blir lite bättre så man orkar mer än 10-11 km på crosstrainern utan att dö, det känns lite väl kort..

Men jag funderar på att börja gå på vattengympa någon eller några dagar i veckan... Nån som vill hänga med?
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

*kl*

Alltså, det här går segt! Jag har så mycket nu att det är svårt att bestämma sig för att planera maten också! Jag ska lämna in min c-uppsats om en vecka, tar hem första foderhästen samtidigt och så börjar en ny kurs redan i morgon. Sa jag att jag letar efter en ny bil också, och håller på att åka runt och provköra? Jag blir rent snurrig!

Helgen har varit dålig, bra mat visserligen, men chips och godis till pluggandet. SJag har svårt att belöna mig själv med annat än mat. Tips?
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Trist... Låter som att din kropp har ställt sig på svält...
Tror att du ska lägga på 200-400 kalorier/dag eftersom du rör dig så pass mycket, så kommer vikten säkert börja röra sig neråt igen!
En knäckemacka med ägg efter träning kanske?
STÅ PÅ DIG!
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Joo det är väl så tyvärr :( får väl prova att äta lite mer och hoppas att det hjälper :)
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Kl
Invägningen idag visar att jag hamnat på en platå. Jag har ju gått ner 23 kg sedan mitten av augusti så det är inte så konstigt att jag till sist platåar...

Har i alla fall tappat 4 hekto sedan förra måndagen, så det är bättre än inget alls :p

Bara att kämpa vidare och se glad ut, till sist så lossnar det ju igen...

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Du har ju gått ner otroligt mycket på så kort tid. 0,4 kg är ju bra det också. Grattis:bump:
Jag har vägning i morgon ,hoppas på en hyffsad vikt. Tycker det går upp och ner just nu ,men lite minus ska det vara i allafall hoppas jag.
Jag börjar jobba natt i dag och är lite orolig för hur det ska funka med maten. Är så lätt att ta till godis när tröttheten sätter in.Gäller att ha med frukt och morötter att knapra på. En enregidryck också kanske.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Läste nånstans att man kan försöka "lura" kroppen genom att variera intaget och inte äta precis lika mycket/lite varje dag.
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Du har ju gått ner otroligt mycket på så kort tid. 0,4 kg är ju bra det också. Grattis:bump:
Jag har vägning i morgon ,hoppas på en hyffsad vikt. Tycker det går upp och ner just nu ,men lite minus ska det vara i allafall hoppas jag.
Jag börjar jobba natt i dag och är lite orolig för hur det ska funka med maten. Är så lätt att ta till godis när tröttheten sätter in.Gäller att ha med frukt och morötter att knapra på. En enregidryck också kanske.

Frukt måste ju funka bra att ta till vid nattarbete. Som sagt, lätt hänt att ta till godis i annat när tröttheten slår till.

Ja, jag har gått ner jättemycket på kort tid och jag är supernöjd :D. Vet ju sedan tidigare att kroppen till sist är tvungen att stå still ett tag för att allt ska "sätta sig". Men det skulle vara så skönt om jag kunde tappa 3 kg till innan det slår på en tvärstopp - då kommer jag i mina jeans i stl 44... Då har jag 3 par brallor jag kan ha. Är mitt emellan 2 storlekar nu... jobbigt läge :p

Tränade för instruktör i lördags och nu märker jag STOR skillnad i ridningen. Har MYCKET bättre kontroll på kroppen :banana: Märktes också i går... träningsvärk som heter duga, men instruktören behövde INTE tjata om att jag skulle räta upp mig... lyckades hålla koll på mig själv... Kan dessutom sitta ner i traven och RIDA ordentligt utan att kroppen lever sitt eget liv! :angel:

Så småningom lossnar ju resten av övervikten också - gäller ju bara att härda ut...

Men lite jobbigt är det nu... semlor överallt :eek:

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Jag ökar min viktnedgång med -0.5 denna veckan. Är lite besviken för jag satsar på minst 1kg i veckan och jag som jag kampar så förtjänar jag det ;)

Nixehen - 10kg -0,7kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm -2 cm
Millus -5 kg -1.7 kg
Porfyr - 7kg
Tahari -6
fred -5 kg -1,5
Cizma -10kg
Nallen - 12 kg - 4 kg
Favina -10 kg
Comatose -5 kg
Rea - 8 kg-5.8
Naddi -8kg -3kg
Erdo - 10kg-0.8
Jenka - 6 kg
mia_t -8 kg -1.0
Svarta Sara -8kg
Riverside -5-6 kg
Danaa -8kg
Lizzie -8 kg -1,7kg
Scandi -10kg
Maira -6kg -1.0
Hellar77-6kg -0,5kg
Pulkaskurk -8kg -3kg


Lizzie: Jag tog mig friheten att lägga till -0.4kg på dig samtidigt, det är absolut inte dåligt eftersom du gått ner så mycket tidigare! Roligt att du märker stor skillnad i ridningen, jag längtar efter att känna mig smidigare i sadeln...
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Lizzie: Jag tog mig friheten att lägga till -0.4kg på dig samtidigt, det är absolut inte dåligt eftersom du gått ner så mycket tidigare! Roligt att du märker stor skillnad i ridningen, jag längtar efter att känna mig smidigare i sadeln...

Helt Ok :)

Hm, det ska bli riktigt spännande och se hur ridningen kommer funka när jag är nere i min målvikt = 68 kg!

Förhoppningsvis rider jag som en gud :p

/Lizzie
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Nixehen - 10kg -0,7kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm -2 cm
Millus -5 kg -1.7 kg
Porfyr - 7kg
Tahari -6
fred -5 kg -1,5
Cizma -10kg
Nallen - 12 kg - 7 kg
Favina -10 kg
Comatose -5 kg
Rea - 8 kg-5.8
Naddi -8kg -3kg
Erdo - 10kg-0.8
Jenka - 6 kg
mia_t -8 kg -1.0
Svarta Sara -8kg
Riverside -5-6 kg
Danaa -8kg
Lizzie -8 kg -1,7kg
Scandi -10kg
Maira -6kg -1.0
Hellar77-6kg -0,5kg
Pulkaskurk -8kg -3kg

Jag började den 1 januari och har legat lite "ur fas" med era vägningar - men nu är jag med!

Gått ner totalt 7 kg sedan den 1 januari. :D
 
Sv: Spinoff hästägare/övervikt - UTMANING! v. 2.0

Nixehen - 10kg -0,7kg
Wella - 7kg
RubinNovak - 10cm -2 cm
Millus -5 kg -1.7 kg
Porfyr - 7kg
Tahari -6
fred -5 kg -1,5
Cizma -10kg
Nallen - 12 kg - 7 kg
Favina -10 kg
Comatose -5 kg
Rea - 8 kg-5.8
Naddi -8kg -3kg
Erdo - 10kg-0.8
Jenka - 6 kg
mia_t -8 kg -1.0
Svarta Sara -8kg
Riverside -5-6 kg
Danaa -8kg
Lizzie -8 kg -1,7kg
Scandi -10kg
Maira -6kg -1.0
Hellar77-6kg -0,5kg
Pulkaskurk -8kg -3kg

Jag började den 1 januari och har legat lite "ur fas" med era vägningar - men nu är jag med!

Gått ner totalt 7 kg sedan den 1 januari. :D

Oh Shit! Inte dåligt! :bump:

/Lizzie
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är peppad på att utmana mig själv och mina vardagliga vanor så tänker att jag ska lyfta nivån för mig själv under 2020 :) Hoppas att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 196
Senast: Mineur
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
18 672
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Högtalare
  • Byta nackstöd på bil
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp