Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som tycker att de har rätt att komma med halvspydiga kommentarer om min häst bara för att de tycker att fjordingar är skräp. :wtf:
 
Bluetooth har bara hänt ett par, tre gånger. Wifit däremot har slagit på sig tre gånger den senaste timmen och frågat om jag vill ansluta till/dela internet med främlingars telefoner. Antar att det finns färre saker som kan trigga bluetoothen, eller nåt sånt. Det som irriterar mest egentligen är nog att jag inte hittar av-knappen :meh:
Har du påslaget internetdelning? Det har inte jag och jag får aldrig några såna där förfrågningar.
På min telefon (iPhone) kan man swipa uppåt på startskärmen, trycka på någon av symbolerna för mobildata eller bluetooth tills det kommer upp en större ruta där internetdelning finns med och slå av den.
 
Senast ändrad:
Jag stör mig på den här sjukt onödiga och tråkiga s k "vintern" som bara har bjudit på regn i mängder och nu i mars när vi ser fram emot vår, behagar det frysa och snöa?! Bara för att töa typ direkt och ge mer blöta. Det är så sankt och grönt överallt så det är löjligt :arghh:

*tar ett par djupa andetag*
Nu känns det lite bättre om det inte varit för att det nu ska frysa igen efter ihållande regn :arghh:

Tja, det är ju lite olika.
vi har 30-40 cm snö. Och minusgrader.
Enligt yr.no ska det bli 10-15 minus på natten och 4-6 minus dagtid närmsta veckan.
Fördelen är ju att det inte är så blött, förstås.
 
Tja, det är ju lite olika.
vi har 30-40 cm snö. Och minusgrader.
Enligt yr.no ska det bli 10-15 minus på natten och 4-6 minus dagtid närmsta veckan.
Fördelen är ju att det inte är så blött, förstås.

Vi har inte haft snö på hela vintern utan 8 plusgrader och regn :cautious: men nu kommer det minsann? Fast det lägger sig inte, och skulle det göra det töar allt bort inom ett dygn. Blött är bara förnamnet... :meh:
 
Har du påslaget internetdelning? Det har inte jag och jag får aldrig några såna där förfrågningar.
På min telefon (iPhone) kan man swipa uppåt på startskärmen, trycka på någon av symbolerna för mobildata eller bluetooth tills det kommer upp en större ruta där internetdelning finns med och slå av den.
Nä. Hade dock på ”fråga om anslutning” i inställningar, gissar att det är den. Tyvärr står det även ”automatisk anslutning till kända nätverk” under samma reglage, så frågan är om den inte kommer hitta wifit hemma automatiskt nu när jag slog av den... det var bättre förr!! :arghh::p
 
Folk som tycker att de har rätt att komma med halvspydiga kommentarer om min häst bara för att de tycker att fjordingar är skräp. :wtf:
Fjordingar är ju bara bäst :heartheart Spelar ingen roll att jag hanterar fina tävlingshästar till vardags, att ha en fjording är, och kommer alltid vara, min största dröm :love::love: Men som ägare till avdankad travare så vet jag hur det känns...
 
Jag stör mig på halsont, hosta, spyor till följd av hosta, lock för örat, nästäppa, snor, trötthet, sömnlöshet, huvudvärk, att hostdämpande aldrig hjälper på mig och på att jag inte har ett utdragbart badkar i väggen.

Som pricken över i var mina brownies typ 2 sekunder för länge i ugnen också. Hade kunnat döda någon om jag inte bara gått runt som en jävla zombie helt borta i huvudet.
 
Jag stör mig på halsont, hosta, spyor till följd av hosta, lock för örat, nästäppa, snor, trötthet, sömnlöshet, huvudvärk, att hostdämpande aldrig hjälper på mig och på att jag inte har ett utdragbart badkar i väggen.

Som pricken över i var mina brownies typ 2 sekunder för länge i ugnen också. Hade kunnat döda någon om jag inte bara gått runt som en jävla zombie helt borta i huvudet.
Samma med hostan och browniesarna.
 
Stör mig på att det är halt, verkligen jättehalt på vägarna nu. Gick en sträcka på ungefär 150-200 m och var nära att halka omkull 3 gånger :banghead:
 
Stör mig på att jag är så himla trött hela tiden. Det gör ju att allt blir svinjobbigt och att jag då blir ännu tröttare :cautious::meh:
 
Mina mediciner :cry: jag blir så ledsen på dom. Dom funkar så bra men den enda biverkningen jag får gör mej så frustrerad och ledsen emellanåt. Eller jag tror det är på grund av medicinen i alla fall. Inget annat verkar rimligt.
 
Dom har äntligen plogat av ena gångbanan på en av gatorna jag går på till jobbet, bara för det hade en bilist ställt rollen över hela gångbanan.
Fett less på denna snö nu.
 
Stör mig på att jag har bebis i knäet men behöver gå på toa. Får således välja mellan att vara nödig med lugn och sovande bebis, eller gå på toa men trösta vaken bebis. :meh:
 
Just nu är jag så jävla störd över idrottonline och LOK-Stödsgruppen så det ryker ut genom öronen
Om ni nu ska kräva in kontroll på allt så se då för :devil: till att de går ladda upp filer som består av lite mer än två A4 sidor typ :banghead::banghead::banghead::banghead:
Skitkul ladda upp alla närvarokort på fil och då få scanna in dom max 10 blad åt gången. Sen går det ändå bara ladda upp EN fil åt gången så jag måste logga ut och sen in igen för nästa fil :arghh::arghh::arghh::turd::turd::turd:
 
Jag stör mig på imbecilla radiopratare.
Möjligen har jag sagt det förut, men då får detta inlägg visa att jag fortfarande stör mig på dem. :p

Jag pratar om exempelvis P3 Morgon (och dess artfränder i andra kanaler). Förstklassig rikstäckande offentligfinansierad sändningstid som används till fulimproviserat infantilt flams där enda målet är att det inte får bli tyst. Häromdagen ägnades en halvtimme åt att halvinternt flabba i mun på varandra kring att ingen hade förberett någonting att prata om... :banghead:
Parallellt stör jag mig på att det finns en massa människor som inte håller med mig, utan menar att det är riktigt bra radio. :grin:
 
Jag stör mig på imbecilla radiopratare.
Möjligen har jag sagt det förut, men då får detta inlägg visa att jag fortfarande stör mig på dem. :p

Jag pratar om exempelvis P3 Morgon (och dess artfränder i andra kanaler). Förstklassig rikstäckande offentligfinansierad sändningstid som används till fulimproviserat infantilt flams där enda målet är att det inte får bli tyst. Häromdagen ägnades en halvtimme åt att halvinternt flabba i mun på varandra kring att ingen hade förberett någonting att prata om... :banghead:
Parallellt stör jag mig på att det finns en massa människor som inte håller med mig, utan menar att det är riktigt bra radio. :grin:

Jag lyssnade en halvtimme på tapportering från det ryska valet i morse av samma anledning. Jag hatar valrapporter men det var ändå bättre än det helt innehållslösa babblet som var i andra kanaler just då
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 300
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 377
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 539
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
7 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp