Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hunden som bara springer framför fötterna på mig, ska springa efter så fort jag rör mig och bara är totalt asjobbig idag :cautious: Vet inte vad fasen det är med henne
 
Hunden som bara springer framför fötterna på mig, ska springa efter så fort jag rör mig och bara är totalt asjobbig idag :cautious: Vet inte vad fasen det är med henne
ungefär som när man är akut skitnödig och har bråttom till dass. Då springer det alltid hundar/hund framför fötterna och försöker försena en eller få en att ramla.
 
Folk som är makalöst okunniga på datorer, knappt kan hantera ett tangentbord och ber mig om hjälp. Jag får nästan utbrott och lägger mig på golvet och skriker i den situationen.

Exempel: en person vill ha hjälp med sin mejl och ska skriva sin mejladress. Adressen är personens namn och denne har ett å i efternamnet vilket i adressen ska skrivas som a. Medan hen lååångsamt plitar ner sitt förnamn och en punkt tänker jag "hen kommer skriva å. Hen kommer skriva å. Hen kommer skriva å". Hen skrev å.

Elller, en person frågar om en funktion i ett program. Frågar mig "Ligger den under den här fliken?" och svävar med markören över fliken utan att klicka. Krävde mycket självbehärskning för att inte ruska om hen och skrika "klicka så ser du för i helvete!" i hens ansikte.
 
Folk som är makalöst okunniga på datorer, knappt kan hantera ett tangentbord och ber mig om hjälp. Jag får nästan utbrott och lägger mig på golvet och skriker i den situationen.

Exempel: en person vill ha hjälp med sin mejl och ska skriva sin mejladress. Adressen är personens namn och denne har ett å i efternamnet vilket i adressen ska skrivas som a. Medan hen lååångsamt plitar ner sitt förnamn och en punkt tänker jag "hen kommer skriva å. Hen kommer skriva å. Hen kommer skriva å". Hen skrev å.

Elller, en person frågar om en funktion i ett program. Frågar mig "Ligger den under den här fliken?" och svävar med markören över fliken utan att klicka. Krävde mycket självbehärskning för att inte ruska om hen och skrika "klicka så ser du för i helvete!" i hens ansikte.
Åååh min kollega hade problem med sin e-post. Det gick inte att skicka. Hon undrade om inboxen kanske var full (hon hade typ 20 mail). Jag bad henne visa hur hon loggade in. Hon klickade upp mailprogrammet, och då en ruta med "vänligen skriv ditt lösenord här" kom upp så klickade hon bort den och förklarade frustrerad att det inte går att skicka mail. Hon hade ringt helpdesk och var alldeles förstörd.

Det är alltså en person som är dryga trettio år.
 
Åååh min kollega hade problem med sin e-post. Det gick inte att skicka. Hon undrade om inboxen kanske var full (hon hade typ 20 mail). Jag bad henne visa hur hon loggade in. Hon klickade upp mailprogrammet, och då en ruta med "vänligen skriv ditt lösenord här" kom upp så klickade hon bort den och förklarade frustrerad att det inte går att skicka mail. Hon hade ringt helpdesk och var alldeles förstörd.

Det är alltså en person som är dryga trettio år.
:arghh:

Jag har kollegor som inte vet att de kan logga in och använda alla datorer i byggnaden utan tror att de på något sätt är låsta att använda datorerna i ett visst rum. Av oklar anledning. Kanske för att det var där de blev introducerade till datorers magiska värld? :confused: "Va!? Kunde du använda datorn på tredje våningen? Hur gjorde du då?" :banghead:
 
Jag bor inte jättenära men jag har nära till en buss som går förbi Bergshamra :) Om det behövs kan jag åka ut och intyga att du är du!
Tack, det hjälpte inte ens att sonen var med som t.o.m. har samma efternamn. Nåja nytt legg finns att hämta ut hos polisen på Kungsholmen på måndag.
 
Jag stör mig på transportstyrelsen. Jag har 3 namn varav tredje är mitt tilltalsnamn. Mer än 1 gång bara denna veckan när jag behövt visa leg så har dom sagt men detta paketet är till x och jag får alltid kontra med att jo men jag heter så men mitt namn är så långt att det inte får plats på körkortet, och hänvisar till sista namnet på körkortet som då bara ryms med första bokstaven. Är det ens tillåtet att göra såna körkort :banghead: :arghh:
Jag har väl tur som får ut paketen :crazy:
Får väl ta krånglet nån gång och placera om namnen men orka. På mitt första körkort fick hela namnet plats :meh:
 
Ordet ”öppenhjärtig”. :arghh:

För mig är det logiskt att det heter öppenhjärtlig.
Hjärtlig - öppenhjärtlig.

:arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 119
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 604
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 836
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp