Bukefalos 28 år!

Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Här i Stockholm är det helt okej höstväder, sol & en del moln.
Tog mig en rejäl sovmorgon idag & ska fixa med en orientalisk kickoff som vi ska ha på jobbet i morgon! Samtidigt som jag ska träffa en kompis i stan & fika på Vetekatten.

Men först står frukosthandling på schemat!

Ha en bra dag :)
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Här är det höstruggugt väder. Burr, har ingen lust att gå ut. Lilltjejen sover just nu och storebror är i skolan. Väntar på att de ska komma från bostadsföreningen och kolla något "pga oljud i vattensystemet?????"

På eftermiddagen ska vi till djursjukhuset Strömsholm med min fyrbenta bebis. Det blir ett helt projekt när man ska iväg och har en människobebis med oxå. Man ska ha en barnvakt, en som håller stoet och helst två till fölet.
Sen tänkte jag göra klart stallet och åka hem och städa och pimpa lägenheten för fotografering och sen ska den ut på annons.

Nu kom de och kollade vattenjoxet och hundarna skällde och fröken vaknade.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Annars så har jag ett bekymmer och det är när jag kokar nappflaskor, nappar ja allt som ska kokas till bebis så blir det jätte kalkigt. Sakerna är helt vita när dom har torkat. Vad ska jag göra för att slippa detta? Handdiska allt efteråt? Eller bara torka av med en kökshandduk? Någon mer med väldigt mkt kalk i vattnet? Eller ska jag bara börja köra sakerna i diskmaskinen ist?

Vi har extremt mkt kalk i vattnet och har samma "problem". I början störde jag mig mkt pa det men nu later jag det vara. Säker bara bra med lite extra kalk i flaskorna. Men jag förstar inte rikitigt varför det blir sa när man kokat och inte när man bara diskat.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Nu tycker jag vi lär känna varann allihop!
:bump:

Jag kom på när jag läste allas inlägg nu att jag inte har koll på alla. Har man barn eller inte, vuxna eller minibebisar, en eller åtta? Kan inte alla köra en liten snabbpresentation?

Jag kan börja!
Sonen är född 2 augusti 2009. Han har varit en liten tröttmössa och sov sig igenom sina första 6 månader. Han har precis börjat promenera runt möbler men det går mycket fortare att hoppa fram på rumpan. Han är komjölkproteinallergiker och äter Nutramigen 2.
Vi bor i en villa tillsammans med sonens pappa ute på Ekerö. Vi är ofta ute och flänger och hittar gärna på något nån dag om någon känner sig manad :)

Mvh Miks
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Vi har extremt mkt kalk i vattnet och har samma "problem". I början störde jag mig mkt pa det men nu later jag det vara. Säker bara bra med lite extra kalk i flaskorna. Men jag förstar inte rikitigt varför det blir sa när man kokat och inte när man bara diskat.

Synd att flaskorna blir så fula bara :( Antar att det är nått medel i diskmedel som gör att kalket försvinner eftersom det ska göra disken så skinande som möjligt. Men om man diskar dom efteråt tillför man nå bakterier då och kokningen är onödig eller kan man göra så?
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Dottern är född 31 mars 2009.
Första 6 månaderna var hon lugn som en filbunke, sov mycket, åt bra och låg stilla där jag la henne ;) Själv tyckte jag livet ibland kunde vara rätt tråkigt..
Nu finns det vissa tillfällen då jag önskar mig tillbaka. Fröken Fulltös medvetslös aka Umpa Umpa ( apa för er som inte vet vad Umpa betyder ) är som en virvelvind hela dagarna, tack och lov så sover hon fortfarande middag på ca 1 timme. Då sitter jag ofta som ett fån rakt upp och ned i soffan och orkar max föra armen fram och tillbaka i munnen för lite koffeinintag.

Riktigt så illa är det inte, hon är helt underbar och jag älskar hennes framfart och personlighet..
Vi har flyttat från Göteborg till Södra Norrland och vi hittar mer än gärna på något med andra bukefalister inom rimligt avstånd ( sthlm, västerås, sala, dalarna osv.. )

Här hemma är det Ellas pappa som är föräldraledig så jag ska väl bege mig nu för att plugga, vädret här bjuder dock inte på något skoj ( höstrusk ) så det känns okej. Så himla mys att komma hem på eftermiddagen när man vart ifrån E och hon kommer kutande och slänger sig skrattande i mina armar, det är kärlek det :heart
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Vi har också jättemkt kalk i vattnet, men jag hade i lite citronsaft i kokvattnet, då blir det mkt bättre! Man kan även använda ättika, men det vågade jag mig inte på. Citronsaft kändes bättre! Man ser hur det liksom bubblar när man häller i den. Min man brukade glömma det, men då blev det nästan svårt att stänga flaskorna ordentligt efter ett par ggr...
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Blir det inte smak av citronen i flaskorna? För Emilia spelar det kanske inte sa stor roll nu men tänkte pa bebisen som kommer sen.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Vilket underbart initiativ! :bow:

Här hos mig skiner solen just nu, men bara för en liten stund sedan vräkte regnet ner. Var självklart ute på en promenad med hundarna då, så vi såg ut som dränkta råttor alla tre. Stella hade det dock bra, hon sov gott i Manducan (under min jacka :love: )

Stella föddes den 26 april i år, snart 5 månader gammal alltså. Själv är jag 25 år, och sambo med J som är 26. Vi har precis köpt vårt första egna hus, som vi får tillträde till den 30 september! :bump: Innan har vi bott i bostadsrätt, och just precis nu har vi mellanlandat hos svärföräldrarna ute på landet. Därav hundarna - dom är inte våra. :D

Nu borde jag slänga i mig lite mat, lika bra att passa på medans gosgrodan fortfarande sover.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

En liten snabb presentation av mig.

Hyr ett radhus i en by straxt utanför Graz som ligger i Österrike. Har bott här i snart 1,5 ar. Bor med min sambo (österrikare) och var dotter Emilia som är 1,5 ar. Snart blir vi en till i familjen, lillebror/lillasyster är planerad att komma runt 5 oktober.

Emilia har alltid varit full av nyfikenhet och varit snabb med det mesta. Spraket är hon inte sa snabb med, pratar mkt men det är först nu hon börjar säga ord som man förstar (mamma och pappa har hon sagt längre). Kvällspigg och morgontrött. Somnar sällan före 22-23 och sover sen till 9-10 pa morgonen. Senaste veckorna har hon börjat sova bättre pa natten. Ibland sover hon till runt 6 da hon far komma in till var säng och somna om. Ibland kan hon vakna ngn mer gang under natten men da räcker det med att ga in till henne, ge napp och lite vatten sa somnar hon igen.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Det är ju väldigt varmt i maskinen när det sköljs. Dessutom är där ju spolglans i de flesta diskmedlena därför blir det så mkt bättre där i... Hur nyttigt det är kan vi ju låta bli att tänka på och fortsätta med kalket istället ;)
Är det någon som provat Sterilisator och kan svara hur det blir där?
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Vi hade sterilisator till Ella, det är ju samma vatten som det man kokar i vanlig kastrull så jag kan inte se att det skulle bli någon skillnad. Vi har inte problem med kalk så jag kan tyvärr inte svara om det är någon egentlig skillnad.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Min dotter heter Moa och är född 17 oktober 2009, dvs 11 månader idag:banana: Vi (jag,Moa och hennes pappa) bor i kalmar län mitt i skogen, så långt ut man kan komma och lite till.

Moa har alltid varit en sovvägrare. Redan från start satte hon ribban vid att sova ett par timmar dagtid, och aldrig mer än 3 timmar i sträck nattetid. Vi har kämpat mycket med detta och jag har varit som ett vandrande kolli länge, och har haft jobbigt. Nu är hon nere 2 - 3 väckningar/natt.

Hon är väldens bustroll redan, jäklas med oss och busar. Supersocial och bryr sig inte om mig ett skvatt när vi är iväg, ska bara prata och vara med alla andra, och vinka. Vinka är väldens grej tycker hon:D

Hon har hela tiden varit rätt tidig i utvecklingen, reste sig mot grejer vid 7 månadersdagen, och började gå utmed dem vid samma veva.
Gick sina första steg ett par dagar innan 9 mån, men glömde bort hur man gjorde som tur var. Kom på det igen vid 10 mån och gick superstadigt efter 2 dar. Nu springer hon överallt och är jättestolt:love:

Säger mamma, pappa, kisse, titta, tutte, tack-tack, gröt och där.
Kramas och gosar på beställning
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden - förälder

En snabb presentation:

Sonen föddes 8 aug 2009, vi bor på landet i Roslagen tillsammans med hans pappa. Nu är det fullt ös medvetslös och vi flänger också runt som galningar för att stimulera pojken. Han tycker bara det är ok att vara hemma om vi är ute :) inte mig emot.

Jag köpte häst i tisdags, faktiskt efter några års uppehåll och i eftermiddag bär det av dit. Mormor följer med så jag kan rida.

I förmiddags var vi på en 4 h gård och tittade på djuren och fikade, knatade runt och kastade grus (vilket tydligen är JÄTTESKOJ).

Morgonen började dock rätt så trist. Jag var as trött efter en natt med dålig sömn och precis när jag larmat och låst huset kastar sig ungen ner i en vattenpöl och blir dyngsur. Så in igen byta kläder och ut igen. In i bilen men hinner inte mer än åka iväg då jag upptäcker att jag behöver tanka och har lämnat plånboken hemma. Vänder och hämtar den sen fick vi plötsligt tokbråttom... Suck och pust... Men nu sover underverket så jag kan tanka lite energi :grin:
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

*lånar sista*

Kul att läsa om er föräldrar! Jag har bra precis tre månader kvar innan jag kan titulera mig mamma, har dock planerat att muta/hota ut bebisen före lucia, får väl se om jag lyckas :D

Lite kort om mig så bor jag i Timrå (ja, där hockeylaget kommer ifrån), i ett grått parhus tillsammans med sambon, en rottweilertik, en knasig katt och två salamandrar. Innehar även ett styck 21-årig häst som är pensionär men motionsrids 4-5 dagar i veckan.
Jobbar som personlig assistent till en liten tjej och som frilansfotograf i blåljusbranschen (på svenska: fotar olyckor och elände).

Just idag är jag ledig från jobbet och ska strax åka och bli utfodrad hos mamma och sen ska jag på Jula och köpa torrbollar eftersom det blir så fuktigt i vår tvättstuga.
Här regnar det och hunden är förkyld så det blir en inne-dag idag. I kväll har sambon lovat att hjälpa mig leverera ny mat till hästen, han har bestämt sig för att en säck fibergi är mer än jag ska lyfta :D

I morgon hoppas jag på finare väder, för då ska jag rida! Min medryttare har haft hästen i två dagar nu så jag ser fram emot att få ta en tur, även om jag har fått stryka alla former av trav pga sammandragningar :crazy: Skritt och galopp funkar bra dock.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

På något sätt är det skönt att höra att någon annan också har en superaktiv unge :)

Jag har Sam som blir 3 i januari och är i full gång från tidig morgon till åtta på kvällen. Han är tvåspråkig och just nu pratar han hej vilt på båda språken, även om det mest är jag som förstår :D Lillebror Isaac är 9 månader och jätteblond! Han har fått sin andra framtand igår och väger 11 kg exakt!

Jag jobbar deltid som reseplanerare på ett litet företag som skräddarsyr alla slags resor för skandinavier till Irland. Jätteskoj faktiskt! 12 timmar i veckan jobbar jag nu, det är lite lite men Isaac ammar fortfarande mer eller mindre heltid så det är allt jag kan avvara. Min sambo är irländsk och har en dotter på 19 år sen innan. Vår plan är att flytta till Sverige om något år eller två, då till Skånska landsbygden :love:

Cala vad skoj att du ska plugga, vad ska du bli för något?
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

kl

Jag har en liten Chelsea här hemma på 10 månader :love:. Det är full fart hela dagarna här i södra stockholm! Hon reser sig mot allt, och har nu också börjat slläppa taget för att stå och svaja en stund hehe. Har också upptäckt trappen upp till övervåningen, så fick sätta in en grind även där! En riktig klätterapa!
Men - inga tänder så långt ögat kan nå! ;)

Jag har precis börjat jobba igen, men är bara deltidsanställd så det är helt perfekt. Skönt att komma hemifrån lite, samtidigt som C får ha ensamtid med sin kära pappa. De trivs utmärkt med det båda två och det känns som vi börjar komma in i riktigt bra vardagliga rutiner! :banana:
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

kl

Kul tråd!

Kort presentation:
Jag bor på landet utanför Göteborg i vårt nybyggda hus tillsammans med min man och våra två döttrar; My född 27/1-09 och Maja som nu är en vecka gammal. Jag har en islandshäst inackorderad en mil härifrån, är utbildad lärare men för tillfället föräldraledig.

Här hemma har det länge varit fullt ös med fröken bus (My) som är en väldigt bestämd och fantastiskt rolig liten tjej. Nu när det kommit en till i familjen blir det inte direkt lugnare, men det har hittills flytit på väldigt bra (vi är hemma allihop i en månad). Igår var jag iväg till stallet med båda tjejerna själv, och i dag gav vi oss på lekplatsen också. det fungerar faktiskt finfint, så det här ska nog inte bli några problem! Jag är förvånad över hur enkel en bebis kan vara. My sov nästan ingenting som bebis och enbart om hon fick sova på mig eller Micke, men den nya lilla skruttan sover mest hela tiden och var som helst!

Nu sover My och jag ska ta itu med tvätten. Men fösrt ska blöjan bytas på Maja, hon la just en riktig brakare!

//julia
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 457
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 354
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 644
Senast: Exile
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 185
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp