Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.

vindvissla

Trådstartare
Här får alla vara med! Du som har barn, vill ha barn, inte vill ha barn eller bara är nyfiken! Vi pratar om allt vi känner för, om våra barn eller graviditetskrämpor eller partnerproblem, om livet som förälder och hur mysigt/jobbigt/stressigt/härligt det är att ha barn!


Bakgrunden till denna tråden är att jag tycker det känns som om vinter/höst/vår/sommartrådarna gör att man inte lär känna alla härliga människor, utan bara de man föder samtidigt som. Det är svårt att hinna med att vara aktiv i alla trådarna. Nu tycker jag vi lär känna varann allihop!

:bump:
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Bra initiativ :bump:

Vad händer hos alla idag?

Här på västkusten blåser det halv storm och regnar, inget kul väder att gå ut i. Borde ta tag i ett tvättberg som konstigt nog finns kvar trots att jag ignorerat det i tre dagar :angel:
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Klarblå himmel och blåst i Östergötland. En usel morgon. Bebis ammade klockan fem, jag somnade om straxt före sex. Sambons klocka ringer 06.20. En halvtimme senare påväg till jobbet så ringer han och säger att det inte fanns foder framme till alla hästar i stallet. (Jag har en inhyrd häst med tre ryttare och nåt har de inte fattat.)

Så det var bara att packa ut unge till stallet i barnvagn som han hatar och det var bara 7 grader. Mössan åkte ner i ögonen på honom och han var trött och ledsen..

Nu sover han och jag är på dåligt humör men det ger sig nog. Jag borde ha sovit nu jag också...

Babysim i eftermiddag och så åker vi till Spanien på söndag! Spännande med snart 4-månaders bebis!
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

På gotland har vi blåst men molnig blå himmel, får se om det tänker regna eller ej :)

Inget inplanerat förrän till kvällen då sambons mamma bjuder på mat :D
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Här är det dags att göra oss klara för att gå till dagis, men vi har det så mysigt i soffan att det tar emot... storasyster ihopkrypen vid mina ben och lillasyster sovandes med tutten som kudde....

Idag ska jag äntligen ta in hästarna från sommarbetet.... så stallet måste fixas och jag måste leta rätt på alla foderhinkar igen....

Jag ska dessutom försöka mig på att sy en fleecepåse att dra över bärselen...
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Här skall vi iväg och köpa det "nya" hampaströet för att prova i en box, sedan skall jag sitta vid telefonen och vänta på att läkaren skall ringa om pluttens provsvar :crazy:

Sedan är det lite inköp av div saker som vi måste ha till hans förskolestart på måndag. Tiden går verkligen fort :eek:

Och här ser det ok ute, solen tittar fram men blåsigt
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Ja vad skoj att ni hängde på :bump:

På Irland är det strålande sol, klarblå himmel och typ 12 grader. Tänkte slänga lillebror på ryggen och gå en sväng i skogen så att storebror får springa av sig. Sen är det bvc för 9-månadersplutten.

Cyllene det går säkert jättebra, 4 månaders brukar vara rätt toleranta. Ha så skönt i alla fall!

Vig lycka till med tvattberget, jag håller också på att gräva mig igenom vårt. Får passa på nu när man kan torka tvatten ute.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Österrike bjuder pa rikigt höstrusk idag, regn och jättemörkt. Lite skillnad mot förra aret när det var sol och närmare 30 grader hela september. Men jag klagar inte, hade inte velat ha den värmen nu (hade 23 härmodagen, jag svettades).

Vet inte rikigt vad vi ska hitta pa idag, Emilia sover fortfarande men vaknar nog snart. Sandladan brukar var en bra sysselsättning, men idag känns det inte sa lockande. Jag är en ganska trakig mamma nu som inte orkar göra ngt (gravid i v.38).

Sambon jobbar hela dagen, egentligen jobbar han bara halvtid nu under hösten men han jobbar in timmar nu sa han kan vara hemma helt ungefär 2v när bebisen kommer.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Håller med om att det var ett bra initiativ! :laugh:

Jag har ägnat natten åt att drömma att min mamma fått mig att glömma sonen i bilen :mad:. Vi skulle tydligen flytta in på tredje våningen i ett hus där det inte fanns normala trappor mellan våningarna, utan man var tvungen att klättra? När jag äntligen kom på (!) att jag inte tagit honom med mig letade jag reda på honom och då hade han själv spänt loss sig från babyskyddet och stod upp i det, jätteledsen :eek:.

Jag tror inte att drömmen var ett tecken på någon undermedveten, freudiansk konflikt med mamma dock ;) - jag skyller på att vi har det galet varmt i lägenheten fastän 1) det är runt 10 grader ute, 2) vi vädrade till sent i natt och 3) elementen inte är på. Förstår inte hur det går till?
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

småland bjuder på snål-blåst (höhö;)) och huvudvärk.

idag ska vi åka och hämta en ny häst, en sällskap till min men som sambons lillasyrra ska rida på ibland, blir nog bra, bara huvudvärken släpper.

Moa kan inte låta bli min 1 meter stora monstera, så det blir nog lite ommöblering innan idag.

I övrigt är min andra dag på pulverdiet... byter ut middagen och ska äta kalorisnålt utöver.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Även här blåser det friskt med blå himmel. Har sovit extra dåligt inatt pga av blåsten så jag ska försöka ta igen det snart.
Dottern försov sig och kom och väckte mej vid sju med frågan om hon kunde ta bilen till skolan idag då hon missat bussen.
I eftermiddag kommer sonen med flickvän och hämtar mej för en gemensam åktur till treårskalas hos brorsdottern, hon ska få ett krocket med djur istället för de vanliga tråkiga bågarna. Hoppas att hon gillar det!
Om några veckor tar sonen det slutgiltiga steget från att bo hemma och flyttar då ihop med sin flickvän. Det ska bli så kul att kunna besöka dem sedan :love:
Nu är det väl mest småbarnsmammor som skriver i tråden kanske men jag ville bara berätta att det är underbart att ha stora barn också :love:
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Oscar är lämnad på dagis och jag själv äter frukost och ska snart ta tag i pluggandet. Vi har gråtrist väder och det ser ut som himlen snart ska öppna sig - I dag drar Carlstad Horse Show igång så i helgen är det hästar & hoppning som gäller.

Oscar hann även med att leka med min brun utan sol kräm innan vi gick till dagis, men jag fick honom ganska ren. Fick ändå varna dagispersonalen om han skulle bli fläckig under dagen :D

//Linda
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

oj, har du så stor barn! :eek:
tänk va man inte vet om andra mammor...

här är det moln, blåser lite och 10 grader. :crazy:

vi ska till stallet den, med en granntös på 10 som ska få rida lite efter enträget tjat!
2 gånger har hon ballat ur pga dåligt väder, så vi får se om hon följer med idag eller inte.
gör hon INTE det, så är det stopp för hennes ridning i framtiden.
jag har inte tid eller lust att leka barnflicka till nån som inte ställer upp och hjälper mig. :mad:
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

På vackra Ekerö skiner solen men det blåser rätt kallt. Planen är att käka lunch på Marinan med en av mina hängkompisar, mycket trevligt. Är gräsänka i helgen eftersom sambon är och fiskar. Har bjudit över min syster på Wii maraton med Super Mario Bros. Ska bli kul!

Min lilla mini-mupp stapplar runt och hamrar på allt han kommer åt med en gul plastspade.

Även jag sitter och vaktar vid telefonen men det är för att jag har en annons ute på blocket om en barnvagn :)

sedan skall jag sitta vid telefonen och vänta på att läkaren skall ringa om pluttens provsvar :crazy:

Vad är det för prover ni ska få svar på?

Mvh Miks
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Yey! Precis en sån här tråd har jag saknat!! Mkt bra intiativ!!

Här i dalarn har det regnat inatt precis som igår. Men är sol men med mkt (halvmörka) moln så det kommer säkert räkna senare idag igen! Men jag är så glad över att Hösten äntligen är här! Mysigt! :)

Idag är det tvättstugan på fm. Skönt att få all tvätt avklarat! Va en hel del idag då det va mer än en vecka sen vi tvättade sist. :grin: Just nu ligger Milton och halvsover, vilket inte är så konstigt då han inte somnade förens kl 1 i natt och sen vaknade han vid kl 6 nu i morse. Första natten som han inte somnat i tid på kvällen. Hoppas på en bättre kväll ikväll! Hade vi inte tvättstugan så skulle jag också lägga mig och vila nu men tvättmaskinerna är strax klara.

Annars så har jag ett bekymmer och det är när jag kokar nappflaskor, nappar ja allt som ska kokas till bebis så blir det jätte kalkigt. Sakerna är helt vita när dom har torkat. Vad ska jag göra för att slippa detta? Handdiska allt efteråt? Eller bara torka av med en kökshandduk? Någon mer med väldigt mkt kalk i vattnet? Eller ska jag bara börja köra sakerna i diskmaskinen ist?
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag ska dessutom försöka mig på att sy en fleecepåse att dra över bärselen...

Åh, visa gärna resultatet sedan! :) Jag har en superstor och supervarm tröja som jag tänkte sätta blixtlås i för att kunna ha den runt både mig och sonen och selen, men ibland är steget från tanke till handling väääldigt långt :angel:

Däremot planerar jag att gå och rösta idag, det ska jag nog kunna klara av :D
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Vilken bra tråd :)

Här regnar det och är 10 grader. Hösten har kommit :(

Är mamma till en 10 månaders dotter som är sjuk. Startade med urinvägsinfektion med hög feber den 20 aug. Efter många utredningar visade det sig att det var njurbäckeninflamation. Fick pencillinkur och verkade bli bättre. 3 dagare efter avslutad behandling så börjar hon få feber igen :(

Febern pendlar upp och ner hela tiden och har gjort det över en vecka nu. Varit iväg på nya prover då det luktar skarpare om urinet igen.

Doktorn sa att proven var rätt ok. Men Skruttan är inte ok, kinkig, tröttare..... Blev hon inte bättre så fick jag återkomma sa han.

Vet att det visade äggvita i urinet. Är det någon som vet vad det innebär ?
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag lovar. :D

Jag funderade också på en tröj-variant men jag blir så ohyggligt varm så jag tror att för min skull är det bättre med en överdragspåse.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Då kan fortsätta skriva efter en lite amningspaus.

Jättekul att du startade en sådan här tråd för alla. :bow::bow::bow:
Tror att det är fler än mig som har känt att dessa ***mammor trådarna är bara till för de som fick barn just då i den perioden.
Man har inte "vågat" skrivit i de man inte tillhör.

På detta sätt lär vi alla känna varandra, kan dela sorg och glädje och framförallt finnas till för varandra. För hur mycket vi än älskar våra barn så kommer det alltid någon gång att komma stunder då man verkligen behöver få stöd och råd och få höra att man gör rätt som föräldrer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 318
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 311
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 457
Senast: Exile
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp