Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Det kanske inte är så långt gånget än så att du börjar må illa? Jag har börjat må illa i v 6-7 båda gångerna. Eller så kommer du helt enkelt inte må illa den här gången, och då ska du ju vara glad för det! Men jag vet hur det är; man oroar sig alltid alldeles för mycket när det är en sådan betydelsefull sak det gäller =)

kl

Här håller jag på att bli galen på Majas sömn. Hon blir 7 månader om ca två veckor och sover aldrig mer än två timmar i streck. På dagen sover hon oftast 2 pass, ett på förmiddagen (ca 30 min) och ett på eftermiddagen (ca30-60min). Det händer att hon istället sover tre kortare pass, men det hör inte till det vanliga.

Hur som helst, på kvällarna sover hon urkasst. Hon vaknar MINST en gång i timmen, men ofta mer. I kväll har hon t ex redan hunnit vakna 10 ggr på två timmar. Jag tror att det är tänder på g och att det är därför det är ännu lite oroligare, men hur som helst så sover hon så jäkla kasst annars också. Hon tar inte napp och är hur nöjd som helst om hon får sova i min famn med bröstet i mun, men så kan jag faktiskt inte ha det varje kväll och hela nätterna. Det går bara inte. Självklart ska hon få massor av närhet, och det får hon, men jag vill verkligen försöka hjälpa henne till att komma till ro och kunna sova själv åtminstone en liten stund. Hon är lättsövd och är oftast inte ledsen efter att man lyft upp henne eller lagt sig bredvid, men det är ändå en jäkla massa uppvak hela tiden. Och efter att inte ha sovit mer än två timmar i streck på snart 7 månader så börjar jag bli trött! (särskilt eftersom jag också har min tvååring som hållt mig vaken på nätterna sen ca 1/2 år innan hon föddes). Några tips någon?

My är så rolig just nu, förutom de härliga utbrotten som kommer då och då. Hon leker massor av intensiva, avancerade lekar och är allmänt nöjd och glad med livet. Hon är så himla go mot Maja också, vilket är skönt och roligt att se. När Maja springer på henne med gåstolen (vilket gör ont i fötterna!) stoppar hon henne med tårar i ögonen, böjer på sig och tittar Maja i ögonen och snyftar milt fram "Nej Maja, så INTE göja" och sen går hon till mig för att få tröst. Hon kramar och pussar och pratar med Maja mycket och ofta och det känns som att de kommer att få mycket glädje av varandra. Maja lyser upp som en liten sol så fort My kommer i närheten!

My är en riktig liten sångfågel och sjunger mycket. Hon sätter faktiskt en hel del toner och kan många låtar utantill. Jag tycker att det är så roligt eftersom jag älskar att sjunga och kommer ifrån en musikalisk familj.

//Julia
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Vad mysigt att läsa om my! Det är så häftigt med deras lekar och så underbart med fantasi. Sam och Isaac har också roligt ihop ofta, men ibland får Isaac en puff och blir jätteledsen. Sam har räknar kossor idag och räknar med lätthet till 13. Igår kände han igen en siffra för första gången, en nolla. Superhäftigt.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag är inte hemma förrän ikväll, har sovit över hos en kompis med båda barnen. någon annan får gärna starta en tråd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 318
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 311
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 457
Senast: Exile
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp