Bukefalos 28 år!

Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Grattis till den nya tjejen.
Otroligt vad tiden går. Jag är så mycket i nuet så jag märker att tiden går på er som fått ett till barn. Tyckte det var häromdagen som Vindvissla var gravid igen och hennes tvåa är redan så stor.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

kl
Bra initiativ med en gemensam tråd!

T föddes den 1 mars 2010 och är alltså 6,5 månader. Hennes far (och min make) är nu föräldraledig med henne och jag pluggar. Hon är givetvis världens underbaraste unge. Go och gla för det mesta. Hon har börjat sitta lite själv och rör sig korta sträckor kravlandes på golvet.

Vi bor i lägenhet i Stockholms innerstad. Och blir nog kvar här ett tag till men sen kan jag nog tänka mig att flytta till en mindre stad. Där man kan ha häst under vettiga former.

Hästarna saknar jag så mycket så att det gör ont. Nu har det till och med gått så långt så jag funderar på att prova att vara medryttare igen.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag läser 3:e terminen nu och ska om allt går enligt planerna kunna titulera mig som Redovisningsekonom om cirkus ett år :-)
Det tog lite tid dock att komma på vad jag vill bli när jag blir stor (;)), läste både Statsvetenskap och Internationella relationer innan..

***

Visst är det skönt att läsa om andras vilda ungar också, man känner sig plötsligt inte så ensam. Ibland när man pratar med föräldrar IRL så undrar man hur det kan komma sig att i princip alla barn sover jättebra, är lugna, river inte huset, leker med sitt, förstör inget, äter bra m.m, utom ens egna ;)
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jättekul att du startade en sådan här tråd för alla. :bow::bow::bow:
Tror att det är fler än mig som har känt att dessa ***mammor trådarna är bara till för de som fick barn just då i den perioden.
Man har inte "vågat" skrivit i de man inte tillhör.

Jag gillar dock "säsongsmammetrådarna" också, men det här är ju ett superkomplement! Fördelen med att ha ungefär jämngamla bebisar är att man stöter på ungefär samma saker ungefär samtidigt, men jag tycker att man är jättevälkommen till andra trådar än "sin egen" också :)

Presentation av mig då: Stockholmsbo med sambo och ett barn. Lilla E skulle ha kommit i april i år, men av någon anledning fick han inte stanna i magen längre än till 15/1. Således tillbringade vi hans första tre månader i olika stadier av neonatalvård (intensivvårdsavdelning, lättvårdsavdelning, samvård, hemsjukvård) för att sedan drämma rakt in i en bristsjukdom som troligen beror på hans prematuritet och tillbringa stora delar av maj på sjukhus också. Roligare än så kan man ha det! Nu är han dock frisk, världens goaste och som en "vanlig" femmånaders (dvs faktisk ålder minus tre månader). Vi är fortfarande livrädda för folk som är sjuka/förkylda :eek: :p och följs upp regelbundet från sjukvården, men i övrigt så börjar normaliteten infinna sig :laugh:. Igår hittade han sina fötter! :D
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Haha eller hur... Och alla andra kan gå på trottoaren utan att springa ut i gatan, hjälper snällt till att handla/plocka ur diskmaskinen/ sortera strumpor/whatever. När folk träffar mina barn tycker de alltid de är så snälla och det är de också. Men här hemma i tryggheten är de sjövilda och Isaac kan vara sjukt gnällig och skrika som en stucken gris! Men det är ju skönt att de uppför sig när de är borta iaf :D

Förresten har jag precis varit hos Public Health Nurse för 9 månaders kontroll. Hon tyckte Isaac hade en "squint in the eye" (alltså en anings snedhet) men sen sa hon att det kanske var för att hans näsrot var så bred och platt.... Hur onormal ser han ut egentligen?



Spännande med Redovisningsekonom, det är inte lätt att komma på vad man ska göra. Jag funderar fortfarande, men pilatesinstruktör hade varit sjukt kul!
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Är mamma till en 10 månaders dotter som är sjuk. Startade med urinvägsinfektion med hög feber den 20 aug. Efter många utredningar visade det sig att det var njurbäckeninflamation. Fick pencillinkur och verkade bli bättre. 3 dagare efter avslutad behandling så börjar hon få feber igen :(
?

Fy vad jobbigt! :( Jag är lyckligt ovetande om betydelsen av äggvita i urinen, men hoppas att läkaren kan ge dig en bra förklaring och att dottern blir frisk snart!
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag lovar. :D

Jag funderade också på en tröj-variant men jag blir så ohyggligt varm så jag tror att för min skull är det bättre med en överdragspåse.

Eller hur, man behöver knappt kläder alls när man har en liten kamin fastmonterad på magen! :eek: Men jag tänkte att det kanske blir bra sedan när det blir rejält mycket kallare!
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

äh det ser väl inte konstigt ut mer än att han har ett huvud som är 1 ½ gång s stort som sams!:D

han och Moa kan bilda klubb , hon har också rätt bred näsrot:)
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Nu finns det vissa tillfällen då jag önskar mig tillbaka. Fröken Fulltös medvetslös aka Umpa Umpa ( apa för er som inte vet vad Umpa betyder ) är som en virvelvind hela dagarna, tack och lov så sover hon fortfarande middag på ca 1 timme. Då sitter jag ofta som ett fån rakt upp och ned i soffan och orkar max föra armen fram och tillbaka i munnen för lite koffeinintag.

Haha, och jag som längtar efter att E ska bli mer vaken och mobil - men inte om priset är att man ska behöva börja dricka kaffe! :eek:;)
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Vad bra, då är de två iaf. :D

Han väger faktiskt bara 4 kg mindre än Sam... Och är 15 cm kortare. Allt enligt statistik från i morse.

Nu har Isi vaknat och det är dags att underhålla de små liven ett tag. Sambon är på Ikea 17 mil härifrån!
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Alltså vad har denna snedhet för betydelse ?

På bilden uppfattar jag honom som en helt vanlig go och glad knubbis :D, Ella och Isaac spelar i samma division = gosiga valkdivisionen :heart:heart
29175131.jpg
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Haha, och jag som längtar efter att E ska bli mer vaken och mobil - men inte om priset är att man ska behöva börja dricka kaffe! :eek:;)

Haha exakt vad jag längtade till också när Ella var spädis, tyckte det var rätt så tråkigt innan hon började vara mer vaken.

Det finns ju koffeintabletter om man känner behovet.

Nej det är faktiskt sjukt kul att vara förälder just nu, man kan samtala med henne på ett annat sätt, hon uppskattar utflykter, bus och att umgås :love:, men det är sabla jobbigt ibland också, tur att man är två :D
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Jag är 38 år och bor med min sambo och min dotter 18 år i ett vackert hus på en bergssluttning. Vi har 7 katter, en hund och två hästar här hemma. Min son 20 år flyttar snart till egen lägenhet ihop med sin flickvän och de har bott båda två hos hennes föräldrar de senaste åren.

Jag är ganska sjuk, jag har ett kollapsat nervsystem med ständiga smärtor som följd. Jag är förtidspensionär sedan en olycka för snart nio år sedan och har hemtjänst för att kunna klara vardagen.

Innan olyckan jobbade jag på en ridskola och älskade mitt jobb.

Jag har varit ensam med mina barn sedan jag flyttade ifrån deras pappa när de var 2,5 år respektive 9 månader.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Kl

Kul med en gemensam tråd! :idea:

Jag bor i villa i Västmanland med min man, vår son Vilgot och våra två katter. Vilgot föddes 5 april 2010 och är alltså snart 5,5 månader. Han är en glad och otroligt lättsam liten kille som nu försöker lära sig att sitta utan att trilla omkull. Han älskar gröt, katterna (speciellt kattungen) och att busa med pappa. :D

Har inte ridit på snart ett år och börjar få lite abstinens, men kommer troligtvis inte att ta upp det än på ett tag. Har haft en massa medryttarhästar, varit fodervärd, delfodervärd och även haft egen häst under en period. Förutom hästar så älskar jag att springa! Tyvärr går det inte riktigt lika lätt att springa nu som före graviditeten... :angel:

Är ingenjör och jobbar på ett större företag, men njuter i fulla drag av att vara mammledig och gå hemma och skrota. Är också en riktig prylnörd som älskar min iPhone! :rofl:
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Kul att läsa om er föräldrar! Jag har bra precis tre månader kvar innan jag kan titulera mig mamma, har dock planerat att muta/hota ut bebisen före lucia, får väl se om jag lyckas :D

Straxt före Lucia låter som en bra plan, så blir det inte så nära inpå jul!

Jobbar som personlig assistent till en liten tjej och som frilansfotograf i blåljusbranschen (på svenska: fotar olyckor och elände).

Spännande! Hur "blir" man det? Och hur hittar man sina "motiv"? :)
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Vilket underbart initiativ! :bow:

Håller med! :bump:

Här passar ju vi med in :)

Oliver börjar bli ganska stor nu och tiden går fooort!
Han föddes 20e oktober 2002 och är mao snart 8år. Han är och har alltid varit en otroligt lättsam kille som charmar alla i sin omgivning.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/31650000-31659999/640x480/31650611.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/31650000-31659999/640x480/31650623.jpg

Vi bor i hus en bit utanför västerås med sambo/bonuspappa M, 2st alaska malamute och ett gäng fiskar. I stallet en bit bort står min connemara och hos mormor har Oliver sin shettis.
Jag pluggar komvux på distans och målet är att bli språklärare.
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Glömde ju att presentera oss - Bor med min sambo, sonen Oscar 2 år samt våra två hundar, taxblandrasen Trixie och Chihuahuavalpen Sissi. Jag pluggar handel och ekonomi och min sambo är bilsäljare för Audi.

Jag och sambon har hästar som gemensamt intresse och vi har ägt tre hästar de senaste sex åren. Tyvärr äger vi ingen häst för tillfället, den sista fick åka till de evigt gröna ängarna förra sommaren.

Oscar fyllde 2 år 16/8 och är lika envis & bestämd som sin mamma :D Han är i en underbar ålder och lär sig dagligen nya saker/ord. Det bästa han vet är att leka med sina bilar, då är han i en helt annan värld.

//Linda
 
Sv: Stora snacktråden - förälder

Nej det är faktiskt sjukt kul att vara förälder just nu, man kan samtala med henne på ett annat sätt, hon uppskattar utflykter, bus och att umgås :love:, men det är sabla jobbigt ibland också, tur att man är två :D

Det låter supermysigt! (Jobbigt-delen undantaget, då ;)) Jag har redan börjat fantisera om nästa vår/sommars utflykter, arma barn :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 457
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 354
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 638
Senast: Exile
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 185
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp