Bukefalos 28 år!

Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Vill inte utelämna för mycket med hänsyn till min vän, men det var en olycka :(

Känns så fruktansvärt alltihop.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Sa frukansvärt, jag skulle ga in här och skriva lite om ett bekymmer men det känns inte som ett bekymmer längre.
Hur gammalt var barnet?
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Tar det en annan dag, det kan vänta.

Hoppas din vän kan ta sig igenom det hemska pa ngt sätt, även om jag inte kan första hur man kan göra det.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Ni med barn som rider, vad betalar ni för det?

Emilia och Maja vill sa gärna börja rida men jag har inte hittat ngn ridskola som tar emot mindre barn än. Nu har jag iaf hittat en inte sa langt ifran oss för barn fran 4 ar (ett barn som skulle bli glad iaf). Men det känns extremt dyrt, 200 euro för 5 ganger. Da kan man nästan ha en egen häst känns det som.
Annars verkade upplägget bra 4-5 barn pa tva ponnyer, 1,5 h/gang där dom varvar ridning, pyssel och teori.

Just hästar är en sak som gör att jag inte trivs till 100% här, det är sa dyrt sa man kan nästan helt glömma allt som har med hästar att göra.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

på ett ställe betalar vi 120 kr för 45 min uteritt. på ett annat 100 och på ett tredje 220. det sista har vi inte provat än, ska dit siste november. jag tycker 120 känns tillräckligt, speciellt när man har mer än ett barn.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Var ridskola ar apdyr - 34 pund for en 45min lektion. Max 6 ryttare, men ofta ar de bara 2-3 st (undrar varfor :crazy:). Vi far 50% rabatt eftersom vi har en ponny uppstallad pa ridskolan, sa det funkar.
Ridskolan i sig ar mycket bra, val omhandertagna och valridna hastar/ponnyer, familjar stamning osv. Teori etc ingar.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

ja det var dyrt :eek: vad kostar det att ha ponnyn uppstallad? rider den ena er egen häst på lektionen då?

vår lokala ridskola kostade 12 euro per barn.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vi betalar ca 1800kr per termin. Tror det är 14 tillfällen.

Känns okej tycker jag. Ridskolan har a och b ponnyer som är toppensnälla. Varvar dressyr, hoppning, uteritt, dressyr, hoppning, uteritt...
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Knapplånar mig själv

Vad har ni tänkt köpa till era barn i julklapp?

Jag har idetorka, känns som mina har allt. Köper man smågrejjer försvinner det i stora lådor och glöms bort. Alla större saker kostar därefter.
Tuva önskar sig ett stall i lego. 899:- känns lite väl saftigt.

Lowe leker bara med bilar, fortfarande. Hans stora intresse sen innan han var 1 år. Det enda han önskar sig är bilar man han har över 100st så det känns onödigt att köpa fler
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Kl
Om dom har en massa prylar kan det ju vara en ide att ge något helt annat i julklapp. Typ en heldag med mamma/ pappa eller hela familjen någonstans. Här skulle Liseberg vara ett hett utflyktsmål. Eller att gå på bio eller teater eller badhus eller något sådant. Så kan de få något fint presentkort på det där man får skriva så att det låter lite extra speciellt.

Annars tycker jag att förbrukningsgrejer som typ målarfärg, fingerfärg, pärlor, färgade papper och ritblock, badkritor, pyssel av olika slag och liknande är bra julklappar. En del kanske skulle ha införskaffats ändå men det vet ju inte barnen och nu blir nu roliga små klappar att öppna.

Annars kan man ju köpa något som hör vintern till, typ skidor eller pulka eller ngt om man inte redan har. My behöver en ny cykel så det kommer hon få. Här byggs det mycket med lego och tågbana så det blir kanske något mer till det oxå.

Det är inte lätt när de redan har så mycket och jag kan tycka att det känns helt hemskt att köpa en massa saker bara för att. Samtidigt vill man ju ge dem glädjen att få julklappar.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Här funderar vi på att ge dottern en duplo tågbana i julklapp. Hon fyller dessutom år i slutet på november, då kommer hon få en servis ifrån pippi att ha till sitt kök, då hon ofta vill bjuda oss på kaffe saknar rätta utrustningen. Hon älskar dessutom pippi just nu.

När far och morföräldrar frågar vad hon önskar sig säger jag saker så som klippkort på leos, kort till badhuset eller liknande. Någonting som man har användning och glädje för hela året!
 
Sv: Stora Snacktråden tre

ja det var dyrt :eek: vad kostar det att ha ponnyn uppstallad? rider den ena er egen häst på lektionen då?

vår lokala ridskola kostade 12 euro per barn.

Detta ar i Berkshire, vilket torde vara det dyraste omradet i England!!

Det kostar 300 pund i manaden for stallplatsen men da ingar allt, aven hovslagare, veterinar osv. Och all skotsel och motion saklart. Faktiskt billigare an DIY stallet dar jag har min hast...

En av dem rider alltid var ponny pa lektionen och den andra far rida ridskoleponny. Men vi far ocksa lana en ponny nar vi t.ex. rider ut i skogen, utanfor lektionstid, sa att bada barnen kan rida samtidigt, och det ar faktiskt mycket vart for oss :)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

ja 300 inklusive allt var inte så fruktansvärt. rider de ofta?

har ni köpt begagnade ridsaker till barn någonstans? tycker det är svårt att hitta fast det borde finnas massor! mycket bättre utbud på Irland, nytt iaf.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

I julklapp kommer vi köpa varsin lite större leksak/var men har inte kommit pa vad än. Dom behöver nya pennor och böcker sa det köper vi nog ocksa.

Vi far alltid pengar av min pappa och av min mormor till julklappar, det köper vi nog leksaken för och sen "bra att ha saker" fran oss. Sen far dom paket fran sin farmor, fran farfar, fran farfars särbo sa jag tycker nästan det är svart att det inte blir för mkt.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

kl

mina fyller år precis efter jul båda två (bra planerat) så dr blir en vansinnig massa nya saker i december. på julklappslistan står en ipod touch (begagnad) till sam som nästan är 6. han vill kunna lyssna på musik och skypa med systern på Irland. spela lite spel och sådär.
jag har önskat hörlurar med volymbegränsning och högtalare av morfar. kläder funkar också, star warsfilmerna och en vit Star wars dräkt med hjälm. biobiljetter, inträde till lekland funkar också. magikerlåda och detektivset har han kollatpå i katalog.
mellanbror isaac är nästan 4 och önskar sig inte jättemycket. en utökad tågbana har han pekat på men annars leker han mest med bilar och djur.

kompisens fyraåring är hästtokig och får nog en schleichhäst med ryttare (det kanske min fyraåring också vill ha nu när jag tänker efter)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Min 2,5-åriga dotter kommer få en stol, med förvaring i sitsen, i julklapp. Som ryggstöd är det en ca 1,5 meter hög Pippi-figur. Jag jobbar i ett fängelse och stolarna tillverkas i anstaltens snickeri. De är otroligt fina och väldigt populära. Dottern älskar Pippi så jag tror att hon kommer bli väldigt glad. Dessutom är det kul med något som inte "alla" har. Detta är ju till och med något som nästan ingen annan har.

Det kommer säkert bli något mer men vad har jag inte bestämt än. Av sin mormor och morfar får hon skridskor och skidor, tror jag de sa. I övrigt vet jag inte vad som planeras i julklappsväg för unga fröken.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Pa tema julklappar. Emilia och Maja satt och tittade i en leksakskatalog häromdagen och Emilia hittade ett feelandskap som hon tyckte var väldigt fint, det var det ocksa men väldigt dyrt sa jag. Emilia tyckte da att pappa kunde ju bara ga till banken och köpa mer pengar eller ocksa sa kunde han säga till pa jobbet att han ville ha mer pengar. Tänk om det vore sa enkelt.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

De rider ett par ganger i veckan, ibland bara en, men det ar ratt lagom i den har aldern tycker jag.

Jag hittar mycket begagnade ridgrejer pa Ebay, sa Tradera kanske vore nagot?

Mina tjejer gillar att rita sa det blir mycket sadana grejer i julklapp (och till fodelsedagen i januari...). Plus bocker, ett par dvd-filmer, spel, pussel, ett par Breyer hastar, klader. Nya scooters, men det blir nog till fodelsedagen. Kanske armbandsklockor, har inte bestamt mig an. Det ar mycket svarare att komma pa nu nar de ar lite aldre tycker jag!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 630
Senast: cewe
·
Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
779
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 590
Senast: Guldaskig
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 280
· Visningar
48 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp