Bukefalos 28 år!

Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

förresten har jag funderat på adventspresent. minns att freya sa något år att hennes barn fått små presenter varje dag i dec, och en av dem var frön till fåglarna. tyckte det var så sött så jag funderar på något sånt. andra advent ska vi gå på julkonsert för barn på konserthuset så det kan bli andra presenten. sen tänkte jag kanske något bakset från Panduro (jag blir så sugen jämt när jag är där). några andra tips?
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Hade du tänkt ett paket 1-24 dec?
Det har jag också funderat på men får se om jag kommer till skott?

Några tips: simhallsbesök, varsin bok (ica maxi har ofta driver med billiga barnböcker), klistermärken, varsin krona till tuggummiautomaten utanför affären, :)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

nä 24 blir för många så jag tänkte en varje advent så det blir fyra stycken, känns mer genomförbart. tack för tipsen, krona till tuggummiautomat är ju klockten. :D
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Våra barn får ju en sån typ av adventskalender av deras farmor och farfar. Den siste nov får de varsitt brev från tomten och varsin trätoffel att ställa i fönstret och sen ska de lägga en pepparkaka i toffeln varje kväll, och på natten kommer tomtenissarna och byter kakan mot ett litet paket :)

Det är bara smågrejer det handlar om, men ändå, det är 24 paket till varje barn! Vi är glada att det inte är vi som behöver finansiera det ;)

I paketen brukar det vara lördagsgodis på lördagarna annars har det ex varit hårband, hårspännen, pennor, glitterlim, litet block+penna, fågelmat, förkläden, studsbollar, såpbubblor, ficklampor, nagellack, gosedjur, någon liten bok, reflexer, leklera, fingerfärg, pärlor etc.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Min mamma gor nagot liknande at mina barn, fast med en fin hemgjord (av min mormor) adventskalender som hanger pa vaggen. 24 sma paket var, med smasaker som harspannen, klistermarken etc i.
Hon gor klart den hemma i november och skickar sedan over den till England :)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Mamma och pappa hade en gran med små paket i till oss, jättegulligt men lär ha tagit grymt med tid!
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Angaende adventskalender:
Var granne koper pa sig begagnade bocke med jul / vinter teman under aret och sedan far dottern en ny varje kvall som de sedan laser vid sangdags. Flickan ar fyra och detta ar andra aret de gor sa.
Jattekul ide tycker jag som definitivt skall hitta pa nagot liknande nar sonen far upp intresset for att lyssna pa sagor lite mer.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Hur mycket ska man låta barnen få bestämma sin frisyr?
Innerst inne står jag för att barnen själva ska få bestämma hur de vill ha sitt hår. MEN, jag har sparat och försökt spara ut Tuvas lugg flera omgångar sen hon var liten. Men tröttnat på att hårspännena jag satt upp på norgonen inte sitter kvar när jag hämtar på dgis och luggen har högt rakt ner i hela ansiktet.
Nu är den äntligen så lång att allt går upp i en toffs.
Vad säger hon då?! Jo att hon vill ha kort lugg Jag har ignorerat det lite men det är en återkommande kommentar.
- nästa gång jag ka klippa mig vill jag klippa luggen också...

Jag vet, värre i-landsproblem finns inte! Men det är ju så fint med lång lugg
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Vi haller pa att spara ut Emilias lugg ocksa, hon har sana virvlar i luggen sa med kort lugg star den at alla hall. Hon vill ha den lang sa vi har inte det problemet än. Majas lugg är just nu 2 cm lang, Emilia lekte frisör och Maja var kunden :/. Den far bli lite längre men hon far ha den kort, hon hatar att ha spännen eller tofsar i haret.

Lat det vara ett tag och se om hon ändrar sig igen, du far dra ut pa nästa frisörbesök ett tag :)
 
Sv: Stora Snacktråden tre

jag tänker också att de får bestämma själva så länge det inte är helt absurdt. sam valde att klippa av allt sitt rufs till supersnaggat (ville eg ha rakat men vi kompromissade att börja med typ 4mm) i somras och var jättenöjd efter.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Ja du, lyckos den förälder som fick vara med och bestämma åtminstone :nailbiting:

995206_10151727801296641_212105920_n.jpg
 
Sv: Stora Snacktråden tre

cala ser ut som om E haft kul! blev det illa?

vi har haft en förkyld vecka, mest stackars Charlie och jag själv men barnen har fått hotattacker mitt i natten ett par gånger var. och charlie har varit supergnällig, idag efter nässpray och ipren blev han sitt vanliga glada jag i fem minuter, annars gnälls det konstant. hoppas han är bättre imorgon, har haft det så här sen i lördags.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Sadär sag det ut hemma hos oss ocksa för ngr veckor sen, fast blont har. Majas lugg börjar äntligen växa ut lite och saxar ligger numera väl gömda.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Hoppas Charlie mar bättre snart, har har ocksa förkylningssäsongen börjat men mest bara snor och lite lätt hosta. I Kindergarten satt det lappar om vattkoppor nu, jag är glad att vi klarade av det i varas och att jag har haft det som barn. Sen ska väl bebisen ha det senare ocksa men känns inte som det blir lika langdraget med bara ett barn (i varas var vi mer eller mindre isolerade hemma i 3 veckor).
 
Sv: Stora Snacktråden tre

gah, ingen av mina har fått det än och jag börjar bli lite stressad, det lär ju bli jobbigare ju äldre de är.... isolerade i tre veckor lät ju inte heller så kul.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Jag tyckte nästan det var lättare med Emilia, hon hade egentligen mer koppor men det var lättare att förklara för henne varför det kliade och att det snart blir bättre. Sen är hon lite "taligare" än Maja rent allmänt ocksa sa det kanske ocksa spelade in.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Ja du, lyckos den förälder som fick vara med och bestämma åtminstone :nailbiting:

995206_10151727801296641_212105920_n.jpg

hoppsan! Precis sadar gjorde Chloe dagen efter sin 5-arsdag. Hon hade jattefint langt blont har och klippte av allt, det blev kort page efter det... Tack och lov vaxer det ut fort och nu nastan ett ar senare sa ar det ratt langt igen.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

Det behöver inte bli värre ju äldre man är. Jag fick det när jag var precis fyllda 18 och jag fick inte mer än typ 20 st om ens det.

Annars tänker jag ju oxå som dig, vi har inte haft det än här heller.
 
Sv: Stora Snacktråden tre

skönt att höra.

mina armar är tre meter långa, har burit på världens gnälligaste bebis i flera dagar. vilken lyx det kommer bli när sambon kommer hem varje kväll, bara en månad kvar.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 628
Senast: cewe
·
Tävling Vet inte om det blir rätt prefix, men jaja. Hur fungerar tre- och fyraårstest? Jag har en medryttarponny som jag rider in, och med honom...
Svar
2
· Visningar
773
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 588
Senast: Guldaskig
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
62 63 64
Svar
1 268
· Visningar
48 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp